13:42
0
کد خبر : 15849

شرایط اسفناک تیم ملی نیجریه در لیبی؛ حبس در فرودگاه بدون آب و غذا!

بازیکنان تیم ملی نیجریه که برای شرکت در مقدماتی جام ملت‌های آفریقا به لیبی سفر کرده بودند، با شرایط عجیبی در این کشور مواجه شدند.

شرایط اسفناک تیم ملی نیجریه در لیبی؛ حبس در فرودگاه بدون آب و غذا!
به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ کاروان تیم ملی فوتبال نیجریه در لیبی با شرایط عجیب و غیرمنتظره‌ای مواجه شدند.
حواشی بازی رفت نیجریه و لیبی در مقدماتی جام جهانی با هدف انتقام‌گیری به بازی برگشت هم کشیده شده است. سخنگوی تیم ملی نیجریه می‌گوید هواپیمای کاروان تیم ملی این کشور قرار بود در فرودگاه شهر بنغازی لیبی فرود بیاید اما هواپیما، 250 کیلومتر دورتر در فرودگاه شهر کوچک و بیابانی الأبرق به زمین نشسته است. 
به گفته تایمز نیجریه، تنها مشکل نیجریه‌ای‌ها، تغییر مقصد هواپیمایشان نبود بلکه آن‌ها بیش از 12 ساعت در فرودگاه الأبرق معطل شده‌اند؛ فرودگاهی که در لیبی از آن فقط برای سفرهای حج استفاده می‌شود. معطلی برای پرواز مجدد به این دلیل است که مسیر زمینی از الأبرق به بنغازی، بسیار ناامن است و حدودا 3 ساعت طول می‌کشد. مقامات لیبیایی در خصوص تغییر مسیر هواپیمای تیم ملی نیجریه توضیحی نداده‌اند اما این در حالی است پرواز هواپیماهای تیم‌های ملی غنا و سودان در همین روز، در بنغازی نشسته و آن‌ها بدون مشکل برای مسابقه‌شان آماده می‌شوند. سودان به‌دلیل جنگ داخلی که در این کشور در جریان است، بازی‌های خانگی‌اش را در لیبی برگزار می‌کند.



ویلیام تروست اکونگ، کاپیتان تیم ملی نیجریه ناامیدی خود از شرایط اسفناک لیبی را این‌گونه توصیف کرده است: «همه ما باید روحیه‌مان را حفظ کنیم اما این شرایط واقعا غیرقابل‌قبول است. اینجا سفر زمینی امن نیست و هیچ آب و غذایی اینجا در فرودگاه در دسترس ما نیست. شاید این شرایط قبلا بامزه به‌نظر می‌رسید اما به‌عنوان یک تیم، به ما احترام گذاشته نشده و با چنین شرایطی حاضر به بازی نخواهیم شد.»
با انتشار اخبار و تصاویر مربوط به میزبانی بد لیبی از نیجریه، فیصل البدری، کاپیتان تیم ملی لیبی روایت تقریبا مشابهی از رفتار نیجریه‌ای‌ها با تیم ملی کشورش را مطرح کرده است: «در نیجریه، یک ساعت چمدان‌های ما را داخل هواپیما بازرسی کردند و انتقال ما از یک شهر تا شهری دیگر در نیجریه، سه ساعت طول کشید. این در حالی بود که ما پرواز اختصاصی داشتیم و در نزدیکی شهری که قرار بود در آن بازی کنیم، فرودگاه وجود داشت. بعد از مدتی طولانی، مینی‌بوس‌های بدون کولر و تهویه ما را سوار کردند. باقی تیم‌ها بهترین هواپیماها و هتل‌ها در اختیارشان قرار می‌گیرد اما ما چه‌قدر باید در قبال چنین رفتاری صبور باشیم؟»


برچسب ها
کد خبر : 15849
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار