09:00
0
کد خبر : 15868

ماه مهر، ماه خوشبختی ایران مقابل قطری‌ها

اختصاصی/ دیدار ایران با قطر در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ پنجمین تقابل دو تیم در ماه مهر خواهد بود.

ماه مهر، ماه خوشبختی ایران مقابل قطری‌ها
به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب هفته چهارم مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، سه شنبه شب در ورزشگاه «آل راشد دوبی» میزبان قطر است.

 ورزشگاهی که متعلق به تیم شباب الاهلی یعنی تیم باشگاهی سردار آزمون و سعید عزت‌اللهی است. این دیدار، اولین تقابل ایران مقابل قطری‌ها پس از شکست تلخ تیم‌ ملی مقابل عنابی‌ پوشان در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیاست و به همین دلیل، ملی‌پوشان انگیزه زیادی برای بازی سه شنبه شب دارند. 

در تاریخچه رقابت‌های این دو تیم، ایران و قطر تا به امروز ۲۵ بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که تنها ۴ دیدار از این تعداد مسابقه در مهر ماه برگزار شده است که تیم ملی ایران در هر ۴ بازی پیروز میدان بوده است و به همین دلیل می‌توان گفت مهر، ماه خوشبختی یوزهای ایرانی در برابر عنابی‌هاست.

این دیدارها در مجموع ۱۵ گل داشته و سهم ایران ۱۲ گل و سهم قطر تنها ۴ گل بوده و برای یوزهای ایرانی دو کلین شیت هم به ثبت رسیده است. در ادامه این ۴ بازی را با هم بررسی می‌کنیم.

۱- ایران ۳ - ۰ قطر 

چهارمین دیدار این دو تیم در طول تاریخ، ۱۱ مهر ماه ۱۳۷۶ و در چارچوب بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۷ برگزار شد و در نهایت این رقابت با یک گل علی دایی و دو گل کریم باقری، با نتیجه سه بر صفر به سود ایران به پایان رسید. این دیدار تنها دیدار تاریخ مصاف های این دو تیم در مهر ماه است که به میزبانی ایران و در ورزشگاه آزادی برگزار شده است.



۲- قطر ۱ - ۲ ایران 

دومین دیدار دو تیم در مهر ماه، ششمین تقابل ایران و قطر بود که در تاریخ ۶ مهر ماه سال ۱۳۷۹ و در یک بازی دوستانه به روز پرده رفت. این بازی با نتیجه دو بر یک به سود ایران به پایان رسید. علی دایی هر دو گل ایران و حمزه تک گل قطر را در استادیوم جاسم بن حمد شهر دوحه قطر به ثمر رساندند.



۳- قطر ۲ - ۳ ایران 

مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ که نهمین مصاف این دو تیم بود، در ۲۲ مهر ماه ۱۳۸۳ و در دوحه با نتیجه ۳ بر ۲ به نفع تیم ملی فوتبال کشورمان به پایان رسید. وحید هاشمیان دو بار و آرش برهانی یک بار برای ایران گل زدند و گل‌های قطر هم توسط محمد بلال و گل به خودی یحیی گل‌محمدی به ثبت رسید. این بازی در شهر دوحه قطر و در استادیوم ثانی بن جاسم برگزار شد. 



۴- ایران ۴ - ۰ قطر 

در بیست و چهارمین دیدار این دو تیم که در چارچوب مسابقات چهارجانبه اردن برگزار شد، تیم ملی ایران با ۴ گل، قطرِ تحت هدایت کارلوس کی‌روش را در تاریخ ۲۵ مهر ۱۴۰۲ درهم کوبید. حسین کنعانی‌زادگان دو بار و سردار آزمون و علیرضا جهانبخش هر کدام یک بار در این بازی دروازه قطر را در ورزشگاه بین المللی امان در شهر امان کشور اردن باز کردند.


برچسب ها
کد خبر : 15868
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار