19:51
0
کد خبر : 15871

قلعه نویی: در فاز هجومی مشکلی نداریم و به دنبال انتقام‌گیری نیستیم!

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش از مصاف با قطر از ایجاد تغییرات در 11 بازیکن اصلی حرف زد.

قلعه نویی: در فاز هجومی مشکلی نداریم و به دنبال انتقام‌گیری نیستیم!
به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛  امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش از مصاف با قطر در چارچوب دور چهارم رقابت‌های مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی که قرار بود به میزبانی ایران در مشهد برگزار شود، اما با مخالفت کنفدراسیون فوتبال آسیا روز آینده در دوبی برگزار خواهد شد، اینطور حرف هایش را آغاز کرد: اجازه بدهید در ابتدای این نشست هم از کشور امارات و هم باشگاه شباب الاهلی تشکر کنم بابت میزبانی‌.

درباره شرایط فنی ایران در بازی روز آینده

 شرایط جدولی خاص است. به امید خدا اگر فردا سه امتیاز بازی را بگیریم و با همین هدف پا به مسابقه می‌گذاریم، تقریبا راه صعود پله پله هموار می‌شود؛ با توجه به شرایط جدولی.

درباره شرایط فنی تیم ملی قطر 

از تیم ملی قطر هم شناخت کامل داریم؛ تیمی است که فوتبال را خیلی بابرنامه بازی می‌کند. در انتقال تیم بسیار خطرناکی است. چند ماه قبل در جام ملت‌ها بازی کردیم. اعتقادم این است که بازیکنان ما در آن بازی خیلی خوب بازی کردند، اما بدشانسی گریبانگیر ما شد و نتوانستیم به فینال صعود کنیم. این بازی اما شرایط خاص خودش را دارد.

درباره بازی قبلی برابر ازبکستان 

جا دارد از بازیکنانم به خاطر بازی قبل نهایت تشکر را داشته باشم. فیلم این بازی را چند بار دیده‌ایم. بچه ها مخصوصا در ساختار دفاعی در آن جو خیلی با برنامه کار کردند و وظایفی که به آنها محول کرده بودیم انجام دادند. 

تغییرات احتمالی در ترکیب تیم ملی 

ما از هر نظر آماده بازی با قطر هستیم. احتمالا تغییراتی خواهیم داشت که برخی از آنها اجباری است و برخی هم به خاطر مسائل تاکتیکی.

به دنبال انتقام گیری نیستیم

من در کنفرانس قبلی هم گفتم که فوتبال جای انتقام گرفتن نیست. فوتبال جایی است که باید لذت ببریم. باید از فوتبال بازی کردن لذت ببریم. ما باید تلاش کنیم و این تلاش باید منتج به یک بازی خوب و منتج به پیروزی بشود. پس اول اینکه دنبال انتقام گیری نیستیم. دنبال این هستیم که یک بازی خوب و یک نتیجه خوب دل مردم را شاد کنیم. فقط و فقط هدف ما همین است. 


برای تیم ملی قطر احترام ویژه‌ای قائل هستیم

ضمن اینکه به تیم خوب قطر هم احترام می‌گذاریم. به هر حال آنها در حال تلاش هستند و دو دوره قهرمان آسیا شده‌اند. فوتبال در آسیا رو به پیشرفت است. همه در حال برنامه ریزی، سرمایه‌گذاری و ساختارسازی هستند تا فوتبال‌شان پیشرفت کنند. قطر هم از این موضوع مستثنی نیست. همینکه جام جهانی برگزار کرده، جام ملت‌ها برگزار کرده و دو مرتبه پشت هم قهرمان شده، نشان از این دارد که تیم خیلی خیلی قابل احترامی است.

امیدواریم بتوانیم هوادران را خوشحال کنیم

 باید از فدراسیون خودمان تشکر کنم، چون کمتر از دو سه روز به ما اطلاع داده شد که نمی‌توانیم میزبان باشیم. فدراسیون ما با ارتباطات خوبی که آقای تاج به عنوان رئیس آن داشت، توانستیم میزبانی را به دوبی بیاوریم. تشکر بعدی من هم از هوادارانی است که به العین آمدند و در بازی با امارات ما را تنها نگذاشتند و جو بسیار خوبی را ایجاد کردند. فردا هم همین توقع را داریم که با حضور و تشویق‌های خودشان روحیه مضاعفی به تیم ملی بدهند. ما هم با تلاش بیشتر نسبت به بازی‌های قبلی بتوانیم با برد خوب این عزیزان را خوشحال کنیم.

هواداران در همه جای دنیا کنار ما هستند!

ایرانی هم نشان داده هر جا که باشد حامی تیم ملی‌اش است. در شرایط سخت کمک کرده. ما خوشحالیم که از سه بازی 7 امتیاز گرفته‌ایم؛ هر چند حق ما 9 امتیاز بود. فردا هم با این نیت و این هدف می‌رویم که سه امتیاز را بگیریم. چون بچه‌هایمان مصمم هستند و انگیزه زیادی برای این بازی دارند. من امیدوارم با وظایفی که به آنها محول می‌‎شود، کارشان را به نحو احسن انجام بدهند و یک نتیجه خوب بگیریم.

در فاز هجومی مشکلی نداریم

مربی زمانی نگران می‌شود که تیمش ایجاد موقعیت نکند. ما در بازی گذشته‌ای که در امارات مقابل تیم ملی خوب این کشور داشتیم، امید گل دو ثبت کردیم. این نشان می‌دهد ما هم در ساختار دفاعی و هم در ایجاد موقعیت تیم خوبی هستیم. حالا یک مواقعی توپ‌های ما تبدیل به گل نمی‌شود؛ توپ‌هایی هم تبدیل به گل نمی‌شوند که بالای هشتاد درصد هستند. 


اشاره مبهم به برخی مشکلات خودش و شاگردانش 

حالا ما با توجه به مشکلات و دغدغه‌هایی که داریم و درست نیست اینجا درباره آنها حرف بزنم، احتیاج هم نیست؛ چون مربی‌ای نیست که زیاد گلایه بکنم. ما فضا و زمان تمرین‌مان خیلی کم است؛ حتی نسبت به فرصتی که در فیفادی‌ها هست. خیلی مواقع ما 30 ساعت از آن چند روز را از دست می‌دهیم که می‌توانستیم تمرین داشته باشیم. حالا نمی‌خواهم خیلی روی مشکلات ریز بشوم. 

گرفتن میزبانی از ایران و مشکلاتی که برای تیمش  به وجود آمده است!

به عنوان مثال ما قرار بود این بازی را در خانه برگزار کنیم و دو تمرین خوب برگزار کنیم ولی آمدیم تهران و از آنجا آمدیم امارات! این یک بخش کوچک است. شما از یک مربی دیگر هم بپرسید. بگویید تیم ملی زمین خوب ندارد برای مسابقه، گاهی باید برود کشورهای دیگر بازی کند و در این شرایط 7 امتیاز بدون گل خورده گرفته و در ایجاد موقعیت هم خوب بوده است. مثلا شما بازی امارات و ایران را از نظر آماری بررسی کنید. ما در آن مسابقه 0.21 صدم موقعیت گل به حریف داده‌ایم و امید گل 2 داشته‌ایم؛ یعنی نزدیک سه چهار پنالتی خراب کرده‌ایم.

درباره عملکرد خط حمله تیم ملی ایران

وقتی این شرایط هست، مربی زیاد نگران نمی‌شود. نگرانی ریز این است که بازیکنان باید توپ‌ها را تبدیل به گل بکنند. چون یک روز مثل بازی با ازبکستان که بازی خیلی نزدیک است و موقعیت‌ها کم پیش می‌آید، باید بازی را ببری. ما آنجا هم شانس داشتیم، موقعیت های زیادی ایجاد کردیم؛ دروازه بان آنها روز بسیار خوبی داشت و به نظرم می‌توانستیم با برد آن مسابقه را تمام کنیم. ما هم در ساختار دفاعی خوب هستیم و هم در ایجاد موقعیت. متاسفانه بدشانس هستیم که توپ‌هایمان به گل تبدیل نمی‌شود و امیدوارم از بازی روز آینده این مشکل رفع شود.

پیروزی مقابل قطر برای ما شش امتیازی خواهد بود

خیلی ممنون از سوالی که پرسیدید. برخی بازی‌ها بالاتر از 6 امتیاز است. به عنوان مثال اگر به امید خدا ما فردا ببریم، رقبای ما با خودشان بازی دارند؛ امارات و ازبکستان با هم بازی می‌کنند و اگر امتیاز از دست بدهند؛ حالا یا مساوی کنند یا برد و باخت باشد. اگر ما فردا به امید خدا ببریم شاید بیش از 6 امتیاز بگیریم و شاید نزدیک 9 امتیاز بگیریم. پس این بازی در ابتدا هم توضیح دادم علاوه بر امتیازاتی که دارد، راه صعود را خیلی نزدیک می‌کند. هفته چهارم مسابقات است و این بازی می‌تواند در صورت پیروزی 50 درصد راه صعود را هموار کند. علاوه بر اینکه اعتقاد دارم اگر این بازی را ببریم، هر نتیجه‌ای که در بازی امارات و ازبکستان رقم بخورد، برای ما ارزش این پیروزی بیشتر از 6 امتیاز خواهد بود.

برچسب ها
کد خبر : 15871
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار