16:05
0
کد خبر : 16592

رئال مادرید - بارسلونا؛ چشم یک جهان خیره به برنابئو

اولین الکلاسیکوی فصل فوتبال اروپا ساعد ۲۲:۳۰ امشب به میزبانی رئال مادرید برگزار خواهد شد.

رئال مادرید - بارسلونا؛ چشم یک جهان خیره به برنابئو
به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ انتظارها به سر رسید و سرانجام اولین الکلاسیکوی فصل فوتبال اسپانیا از ساعت ۲۲:۳۰ امشب در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو آغاز می‌شود.

تقابل رئال مادرید و بارسلونا در اوج آمادگی و در حالی که تنها سه امتیاز در بالای جدول لالیگا با هم فاصله دارند، می‌تواند یکی از جذاب‌ترین الکلاسیکوهای یک دهه اخیر را رقم بزند. رئال مادرید پس از پیروزی ۵ بر ۲ مقابل دورتموند در لیگ قهرمانان اروپا راهی این دیدار می‌شود و بارسلونا نیز با برد ۴ بر یک مقابل دیگر نماینده آلمان یعنی بایرن مونیخ، شرایط روحی فوق‌العاده‌ای دارد. این شرایط روحی فوق‌العاده‌، هواداران بارسلونا را به کسب دهمین برد لالیگایی در یازدهمین بازی فصل امیدوار کرده است. آن هم مقابل رئال مادریدی که در ۴۲ مسابقه اخیر لالیگایی، شکستی را تجربه نکرده و به دنبال رسیدن به رکورد ۴۳ بازی بدون باخت لالیگایی بارسلونای لوییز انریکه و ارنستو والورده در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ است.

آخرین باخت لالیگایی رئال مادرید، به روز ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۳ و شکست سه بر یک مقابل اتلتیکو مادرید در متروپولیتانو برمی‌گردد. در این ۴۲ بازی، رئال به ۳۱ برد و ۱۱ تساوی رسیده است. شکست‌ناپذیری در این مسابقه و دیدار هفته آینده مقابل والنسیا در مستایا، فرصت عبور رئال از رکورد ۴۳ بازی بدون باخت بارسلونا را می‌دهد؛ رکوردی که توسط بلوگرانا با ۳۴ برد و ۹ تساوی به ثبت رسیده است.



سامبای پیش از توپ طلا؟

رئال مادرید در حالی مقابل دورتموند با نتیجه ۵ بر ۲ به پیروزی رسید که هت‌تریک شانس اول کسب توپ طلا در روز دوشنبه یعنی وینیسیوس جونیور، نقش موثری در این برد داشت. او حالا در ۳۵ بازی قبلی خود از لیگ قهرمانان اروپا، ۲۰ گل و ۱۵ پاس گل را ثبت کرده تا یکی از موثرترین بازیکنان حال حاضر فوتبال اروپا باشد. وینیسیوس حالا جلوتر از امباپه، تهدید اصلی برای بارسلونا در دیدار امشب محسوب می‌شود؛ چرا که او در چهار تقابل اخیر خود با بارسلونا، با پنج گل و دو پاس گل روی هفت گل تیمش مستقیماً اثرگذاز بده است. او مجموعا در ۱۷ مسابقه، ۷ بار برابر بارسلونا گلزنی کرده و تنها مقابل والنسیا با ۸ گل زده، آمار بهتری را ثبت کرده است.



آغاز مسیر فلیک در الکلاسیکوها

بی‌شک یکی از جذاب‌ترین اتفاقات این الکلاسیکو، حضور هانسی فلیک روی نیمکت بارسلونا برای اولین بار در تاریخ مسابقات این دو تیم محسوب می‌شود. شاید او در تصورات خود نیز شروع بهتر از این را در بارسلونا تصور نمی‌کرد. هفته گذشته و با برد پنج بر صفر مقابل سویا، تیم بارسلونا به رکورد ۳۳ گل در ۱۰ بازی رسید تا فلیک پس از زین‌الدین زیدان با ۳۴ گل در ۱۰ مسابقه، بهترین آمار را بین سرمربیان تازه وارد در تاریخ لالیگا داشته باشد. این آمار هجومی و خوب باعث شده تا از بین ۹ بازیکن پنج لیگ معتبر اروپایی که ۱۰ اثرگذاری روی گل یا بیش‌تر داشته‌اند، سه بازیکن از بارسلونا باشند؛ لواندوفسکی با ۱۲ گل و ۲ پاس گل، یامال با ۴ گل و ۶ پاس گل و رافینیا با ۵ گل و ۵ پاس گل.

پیروزی فلیک مقابل تیم سابق خود یعنی بایرن در دیدار لیگ قهرمانان اروپا با هت‌تریک رافینیای آماده این روزها، این تیم را در شرایط خوبی قرار داده و هواداران بارسلونا به دنبال تکرار موفقیت تیم جوان خود در الکلاسیکو نیز هستند. بارسلونا با میانگین سنی ۲۴ سال و ۸۵ روز بایرن را شکست داد تا این تیم جوان‌ترین تیم تاریخ لیگ قهرمانان باشد که از سد بایرن عبور می‌کند. نکته نگران‌کننده برای فلیک این است که همه پنج مربی قبلی بارسلونا، در اولین الکلاسیکوی رسمی خود شکست خورده‌اند و آخرین سرمربی برنده، جراردو مارتینو در سال ۲۰۱۳ بوده است. فلیک برای طلسم‌شکنی خود، به ستاره جوانش یعنی لامین یامال دلبسته است؛ بازیکنی که با ۶ پاس گل در ۱۰ بازی، بهترین آمار از این حیث را پس از لیونل مسی در فصل ۲۰۱۴/۱۵ دارد.



بازی‌های رودررو

کفه ترازو در بازی‌های اخیر دو تیم به نفع تیم مادریدی می‌چربد. رئال در چهار بازی قبلی خود از مسابقات مختلف، برابر بارسلونا پیروز بوده و می‌تواند برای دومین بار در ۵۹ سال اخیر، پنج پیروزی متوالی در الکلاسیکو را تجربه کند. موضوعی که پیش از این در سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ نیز رخ داده بود. همچنین آنچلوتی بعد از میگل مونیوز در سال‌های ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۵ و پپ گواردیولا در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰، می‌تواند به سومین سرمربی تاریخ تبدیل شود که در پنج الکلاسیکوی متوالی به پیروزی می‌رسد. آخرین دیدار دو تیم به ماه آوریل برمی‌گردد؛ جایی که رئال با گل لحظه آخری بلینگام در یک دیدار پرحادثه، سه بر دو بارسلونا را شکست داد.



ترکیب احتمالی دو تیم:

رئال مادرید: لونین، لوکاس وازکز، میلیتائو، رودیگر، مندی، والورده، شوامنی، کاماوینگا، بلینگام، وینیسیوس و امباپه



بارسلونا: پنیا، کونده، کوبارسی، مارتینز، بالده، کاسادو، پدری، یاماب، رافینیا، فاتی و لواندوفسکی 


برچسب ها
کد خبر : 16592
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار