19:12
0
کد خبر : 16724

آغاز کابوس‌وار فصل؛ بدترین رتبه‌های استقلال در تاریخ لیگ

پیتسو موسیمانه کار دشواری برای رساندن استقلال به روزهای خوب خود دارد.

آغاز کابوس‌وار فصل؛ بدترین رتبه‌های استقلال در تاریخ لیگ
به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ استقلال در این فصل با امید قهرمانی بسته شده بود، اما از پس فشارها برنیامد و نتایجی دور از انتظار کسب کرده است. تیمی که با یک بازی کمتر، حالا پس از دریافت ۳ گل از تیم تازه لیگ برتری شده خیبر خرم‌آباد، به رتبه دوازدهم جدول سقوط کرده است. 

آبی‌ها هفته قبل هم سنگین‌ترین شکست خانگی تاریخ‌شان در لیگ برتر را متحمل شدند تا ضعیف‌ترین عملکرد استقلال پس از ۸ بازی در لیگ به‌ ثبت برسد. این اتفاق در ۲۳ دوره قبلی لیگ برتر، برای استقلال بارها تکرار شده و هر بار که فشار سکوها برای کسب جام زیاد بود، اثر آن در نتایج آبی‌ها قابل مشاهده بود. 

به همین بهانه در ادامه بدترین رتبه‌های تاریخ استقلال در تاریخ لیگ برتر را مرور می‌کنیم.

۱- لیگ یکم؛ هفته دوم؛ رتبه ۱۲

استقلال لیگ نخست را با یک باخت و مساوی استارت زد تا در فصلی که تا روز آخر، شانس اول قهرمانی بود، شروعی دور از انتظار داشته باشد. همین موضوع باعث شد آن‌ها در این لیگ در هفته دوم حضور در رده دوازدهم جدول رده‌بندی را هم تجربه کنند.



۲- لیگ هفتم؛ هفته سی و چهارم؛ رتبه ۱۳

آبی‌ها در لیگ هفتم با ناصر حجازی هم شروع مطلوبی نداشتند و در رتبه‌های دو رقمی جدول بودند. استقلال در هفته دوازدهم در رتبه یازدهم قرار گرفت تا دو هفته بعد، حجازی جایش را به فیروز کریمی بدهد. کریمی هم نتوانست این تیم را از بحران نجات بدهد و در فاصله یک هفته مانده به پایان فصل، تیم را در رتبه دهم تحویل قلعه‌نویی داد. استقلال با باخت در هفته پایانی، بدترین رتبه تاریخ‌اش در پایان یک فصل از لیگ برتر را تجربه کرد و در رده سیزدهم جای گرفت.



۳- لیگ هشتم؛ هفته ششم؛ رتبه ۱۷

امیر قلعه‌نویی در لیگ هشتم شروع خوبی نداشت و تیمش تا یک قدمی رتبه آخر جدول (با یک بازی کمتر) رسیده بود، ولی خیلی زود توانست آن تیم را جمع کند و در نهایت قهرمان لیگ شد. با این حال استقلال در فصل قهرمانی خود، حضور در رتبه ۱۷ را هم تجربه کرد تا یکی از بدترین رتبه‌های تاریخ این باشگاه در همین فصل رقم بخورد.



۴- لیگ شانزدهم؛ هفته ششم؛ رتبه ۱۵

استقلال در لیگ شانزدهم با علیرضا منصوریان و خریدهای پرشمارش، یکی از امیدهای اصلی قهرمانی بود ولی در شروع، زیر فشار از پس انتظارات برنیامدند. استقلال پس از هفته نخست، برای برگشتن به رتبه تک رقمی تا هفته هشتم صبر کرد. این تیم در هفته ششم هم حضور در جایگاه پانزدهم را تجربه کرد.



۵- لیگ هفدهم؛ هفته هفتم؛ رتبه ۱۶

تیم منصوریان در فصل دوم حضورش هم در رتبه تک رقمی حضور نداشت و در نهایت هم استقلال را در رتبه آخر جدول تحویل میک مک‌درموت و در ادامه وینفرد شفر داد. استقلال در این لیگ برتری اولین بار بدترین رتبه تاریخ خود را تجربه کرد و با علی منصور طعم تلخ حضور در جایگاه شانزدهم را چشید. 



۶- لیگ نوزدهم؛ هفته چهارم؛ رتبه ۱۵

تجربه حضور در رتبه‌های پایین جدول رده‌بندی لیگ برتر برای یکی از محبوب‌ترین استقلال‌های هواداران و زیر نظر آندره‌آ استراماچونی هم تکرار شد. تیم استرا در هفته هفتم برای اولین‌بار در آن فصل به رتبه یک رقمی جدول رسید اما قبل از آن و در هفته چهارم تا رده پانزدهم هم سقوط کرده بود.



۷- لیگ بیست و دوم؛ هفته اول؛ رتبه ۱۶

تیم هجومی و هیجان‌انگیز ریکاردو ساپینتو لیگ بیست و دوم را با باخت خانگی ۲ بر ۰ به سپاهان آغاز کرد تا در همان ابتدا، به قعر جدول برسد. اتفاقی که پس از آن دیگر تکرار نشد. آبی‌ها در آن فصل و در همان هفته اول در رده شانزدهم قرار گرفتند، هرچند که در ادامه پیشرفت محسوسی با مربی پرتغالی داشتند و به بالای جدول برگشتند.


برچسب ها
کد خبر : 16724
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار