17:08
2
کد خبر : 2098

فرصت‌هایی که تیم ملی و طارمی هدر دادند؛ شانس‌هایی که سوختند

براساس آمار موجود از جام ملت های آسیا قطر2023 تیم ملی ایران و مهدی طارمی بیشترین فرصت های گلزنی را در این دوره از دست داده اند.

فرصت‌هایی که تیم ملی و طارمی هدر دادند؛ شانس‌هایی که سوختند

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، جام ملت های 2023 با قهرمانی تیم ملی قطر به پایان رسید. این تیم برای دومین بار متوالی به این عنوان دست پیدا کرد،اتفاقی که برای عربستان سعودی،  ژاپن و کره جنوبی نیز افتاده بود.  تیم ملی ایران با سه عنوان قهرمانی پیاپی کماکان بهترین عملکرد را در میان تیم های قاره کهن در جام ملت های آسیا داشته است. هرچند تیم ملی ایران در این دوره از رقابت ها هم نتوانست به فینال راه پیدا کند تا فاصله اش تا آخرین قهرمانی حداقل چهار سال دیگر تمدید و بیش از 50 سال خواهد بود.

تیم ملی ایران در آخرین دوره جام ملت های آسیا که در کشور قطر برگزار شد نسبت به ادواری که تیم تحت هدایت کارلوس کی روش بود عملکرد تهاجمی بهتری داشت هرچند آمار و ارقام نشان می دهند که تیم ملی و ستاره بزرگ خط حمله اش،  مهدی طارمی، فرصت های زیادی را برای گلزنی داشته و از دست داده اند. این نشان می دهد که اگر تیم ملی و مهدی از شانس بزرگ گلزنی که داشتند می توانستند استفاده کنند شاید سرنوشت قهرمانی در این دوره تغییر می کرد.

در اینجا نگاهی داریم به برخی از آمار و ارقام مربوط به جام ملت های قطر 2023:

بهترین خط حمله

تیم ملی قطر با14 گل بهترین خط حمله مسابقات را داشت. اردن 13 گل و تیم های ملی ایران و ژاپن هرکدام 12 گل به ثمر رسانده اند.

اما تیم های ملی چین و هند بدون گل زده بدترین خطوط حمله مسابقات را داشتند. این دو تیم در مرحله گروهی بازی ها و در سه مسابقه نتوانستند دروازه حریفان را باز کنند. لبنان، هنگ کنگ و قرقیزستان هم فقط توانستند یک گل در این مسابقات به ثمر برسانند.

خشن ترین

تیم ملی ایران با دو کارت قرمز که در این مسابقات گرفت در صدر دریافت بیشترین کارت قرمز قرر دارد. البته تیم های ویتنام و قرقیزستان هم همین تعداد  کارت قرمز را دریافت کرده اند.

شانس های بزرگ گلزنی

تیم ملی ایران با 22 فرصت گلزنی در این بخش در صدر جدول قرر دارد. کره جنوبی با 18 شانس بزرگ دوم و قطر با 16  موقعیت در رده سوم قرار دارند.

اما تیم ملی ایران با 14 موقعیت از دست رفته بیشترین تعداد شانس بزرگ را در میان تیم های جام ملت ها از دست داده است. کره جنوبی با 11 موقعیت هدر رفته در رده دوم است. استرالیا،قطر و فلسطین با 8 موقعیت بزرگ از دست رفته در رده های بعدی هستند.

فرصت های سوخته

مهدی طارمی ستاره خط حمله تیم ملی ایران و چو گوئه‌سونگ از کره جنوبی با 5 شانس مهم گلزنی که از دست داده اند در صدر جدول بیشترین موقعیت های هدررفته قرار دارند. عدی دباغ و تامر صیام (فلسطین) 4 فرصت دیگر بازیکنانی هستند که موقعیت های گلزنی را از دست داده اند.

 

برچسب ها
کد خبر : 2098
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران
کاربر میهمان

Peyman - 7 ماه پیش

بیخودی کسی را مقصر نکنیم. همه چیز مهیای قهرمانی تیم ایران بود. همه چیز. مگر اینکه بگوییم خودمان نمی‌خواستیم قهرمان آسیا شویم. داور کویتی. تماشاچیان قطری. جو سازی ها و .... همه بهانه ای بیش نبود.
0 0
کاربر میهمان

Peyman - 7 ماه پیش

واقعا خوب که فکر کنیم به این نتیجه می‌رسیم که هیچ بهانه فنی ، چیدمان. بازیکن. داور و ...... و همه و همه در چهارچوب رشته ورزشی فوتبال هر چه که باشد نمی‌تواند باخت ایران را توجیه کند، هرچه ته هست مشخص است که دلیل باخت را باید خارج از ورزش پیدا کرد که خود بازیکنان هم می‌دانستند.
1 0
پربازدیدترین اخبار