11:20
1
کد خبر : 2149

تجربه سوررئال عاشقان کوچک فوتبال قطر در جام ملت های ۲۰۲۳

برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت های ۲۰۲۳ برای مردم قطر بخصوص کودکان و نوجوانان عاشق فوتبال تجربه ای فراموش نشدنی بوده است.

تجربه سوررئال عاشقان کوچک فوتبال قطر در جام ملت های ۲۰۲۳

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، بیش از ۷۰۰ کودک به عنوان همراه بازیکنان، پرچمدار و توپ جمع کن کنار زمین در جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ حضور داشتند.

به عنوان بخشی از برنامه کمیته سازماندهی جوانان مسابقات، کودکان از سراسر قطر فرصتی جالب برای حضور در مراسم افتتاحیه و نزدیک شدن به فعالیت های زمین فوتبال پیدا کردند.

ابتکار کمیته سازماندهی جوانان در بین کودکان قطری که بدنبال ایفای نقش در مسابقات هستند توجه و علاقمندی زیادی را جلب کرد.

این کودکان ۶ تا ۱۵ ساله بعد از یک فرآیند سختگیرانه در استخدام، که ماهها قبل از مسابقات آغاز شد، برای حضور و ایفای نقش های مختلف در جام ملت ها انتخاب شدند.

کودکانی که پرچم های ابتدای مسابقات را حمل کردند اولین کسانی بودند که پا به ورزشگاههای پر از هوادار در این بازی ها گذاشتند و لحظات پر از شوی و هیجان سکوها را تجربه کردند و بعد از آن کودکانی بودند که به عنوان همراه بازیکنان با تیم ها وارد زمین چمن می شدند. این مراسم همچنین شامل حمل توپ رسمی مسابقات و تحویل آن به داور بازی هم بود.

همچنین در هر مسابقه ‍۱۴ نفر از توپ جمع کن ها در اطراف زمین مستقر بودند و فرصت منحصربفرد تماشای بازی از نزدیکترین فاصله را به تجربه کردندم.

یکی از مدیران برگزار کننده بازی ها این ابتکار را فرصتی باورنکردنی برای نسل جوان قطر دانست:« این یک تجربه فوق العاده برای کودکان بود. این به آنها اجازه داد تا به قلب استادیوم پا بگذارند و از نقطه نظری منحصر بفرد به تماشای یک مسابقه بنشینند. ما مشتاق بودیم که به کودکان نقشی در جام ملت های آسیا بدهیم و امیدواریم این ابتکار به آنها انگیزه بدهد تا بیشتر قدردان فوتبال این بازی زیبا باشند.»

سزار یانسن دانش آموز ۱۵ ساله در قطر، هیجان خود از حضور در بین توپ جمع کن های حاضر در جام ملت های آسیا در فضای مجازی به اشتراک گذاشت و از تجربه سوررئال تماشای مسابقه از کنار زمین و دیدن چگونگی برگزاری و حضور تماشاگران در ورزشگاه گفت:« لحظه ای که این فرصت را پیدا کردم که توپ را به بازیکنان برگردانم، تجربه آدرنالین خالص بود.»

قطر پس از میزبانی موفقیت آمیز در سال های ۱۹۸۸ و ۲۰۱۱ برای سومین بار میزبان جام ملت های آسیا بود. بیست و چهار تیم از بهترین تیم های قاره برای کسب معتبرترین عنوان فوتبال آسیا در این رقابت ها حضور پیدا کردند. دراین دوره و در مجموع ۵۱ بازی در ۹ استادیوم از ۱۲ ژانویه تا ۱۰ فوریه ۲۰۲۴ برگزار شد.

 

برچسب ها
کد خبر : 2149
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران
کاربر میهمان

ARB - 7 ماه پیش

وقتی به نمودار حذفی جام ملتها نگاه می کنیم، باورمون نمیشه که چطور ممکنه ایران و کره توی نیمه نهایی باشند ولی فینال بین اردن و قطر برگزار شده باشه،اونم بعد از اینکه کره عربستان و استرالیا رو حذف کرده باشه و ایران هم ژاپن رو!!!! مهم‌تر اینکه این تیم های حذف شده،نه تنها ضعیف نبودن بلکه قبل از جام، مدعی قهرمانی محسوب میشدن!! اگر قبل از جام نمودار نیمه نهایی رو میذاشتن و می گفتن فینالیست ها رو مشخص کنید،حتی بخشی از اردنی ها و قطری ها هم اینو پیش بینی نمی کردند.
4 0
پربازدیدترین اخبار