11:08
0
کد خبر : 2976

ماجرای باورنکردنی گادوین منشا؛ بازی نکن و دلار بگیر!

اختصاصی/ باشگاه فولاد با تجربه دو قهرمانی در لیگ برتر، روزهای متفاوت و عجیبی را به خصوص در زمینه مالی نقل و انتقالاتی سپری می‌کند.

ماجرای باورنکردنی گادوین منشا؛ بازی نکن و دلار بگیر!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، فولادخوزستان که آخرین بار در لیگ نوزدهم توانست به رتبه‌ای خوب در جدول دست یافته و با کسب مقام سوم راهی لیگ قهرمانان آسیا شود، در این فصل روزهای سختی را می‌گذارند. فولاد در حالی حالا با ۱۹ امتیاز در رده یازدهم جدول رده‌بندی قرار گرفته که اگر در بازی‌های باقیمانده نتایج مطابق انتظار آنها پیش نرود ممکن است در بازی‌های پایانی برای فرار از قعرجدول مبارزه کند.

ماجرای نیمکت

شاید منطقی‌ترین تصمیم مدیران فولاد در ماه‌های اخیر، آنجایی اتفاق افتاد که تصمیم گرفتند فصل را با احمد آل‌نعمه بازیکن سابق و مربی تیم به عنوان سرمربی ادامه بدهند. تیمی که با وجود هزینه‌های گزاف، نه شانسی برای کسب سهمیه و حتی دستیابی به رتبه‌های بالای جدول دارد و نه خطر سقوط تهدیدش می‌کند، با یک انتخاب اقتصادی فصل را تمام خواهد کرد تا در شروع فصل آینده به سراغ جذب مربی دلخواهش برود.

این باشگاه فصل را علیرضا منصوریان و با حواشی و چالش‌های زیادی آغاز کرد. منصوریان که از هفته بیست و یکم لیگ قبل به فولاد آمد و فصل را در رتبه هفتم به پایان رساند، در این فصل فقط سه هفته فرصت نشستن روی نیمکت فولاد را داشت. او بعد از سه شکست پیاپی در سه هفته ابتدایی لیگ برتر با آمار کلی ۱۴ مسابقه ، ۴ برد، ۴ مساوی و ۶ باخت خیلی زود برکنار شد و جای خود را خوان ایگناسیو مارتینز اسپانیایی داد. مارتینز هم در ۱۲ بازی که هدایت فولادی‌ها را به عهده داشت ۴ برد ۳ مساوی و ۵ باخت به دست آورد. ضمن اینکه در بازی با چادرملو در دور چهارم جام حذفی هم با شکست یک- صفر از دور رقابت‌ها کنار رفت!

هرچند انتخاب احمد آل‌نعمه با وجود صحبت از گزینه‌های مطرح دیگر برای فولاد می‌تواند یک انتخاب به صرفه دستکم از نظر مالی باشد اما ریخت و پاش‌های قبلی در باشگاه فولاد آنقدر عجیب و غیر قابل باور است که کماکان آثارش در این باشگاه دیده خواهد شد. ابتدا تیم را علیرضا منصوریان با چند چهره مطرح و چهار بازیکن خارجی بست. او اما بعد از سه هفته اخراج شد در حالی که این خبر منتشر شد که قرارداد او با فولاد ۱۲ میلیاردتومان بوده و باشگاه باید به دلیل اخراج او این مبلغ را می پرداخت.

بعد از او نوبت به ایگناسیو مارتینز اسپانیایی رسید که با فولاد در نهایت نتایج خوبی نگرفت. او نیز برای جدایی رقمی بیش از ۳۰۰ هزار دلار از باشگاه گرفت تا قراردادش را فسخ کند.

خرید و فروش‌های عجیب

آخرین اتفاقی که در باشگاه فولاد رخ داد هم  یک اتفاق عجیب و غیرقابل باور است. این تیم در تعطیلات نیم فصل برای اینکه بتواند یک بازیکن خارجی به خدمت بگیرد، یکی از بازیکنان خارجی‌اش را از لیست خارج کرد. البته این دو خارجی اصلا بازیکنان ناآشنایی نیستند. گادوین منشا مهاجم ۳۴ ساله که در ۱۳ مسابقه برای این تیم درمجموع ۴۶۳ دقیقه به میدان رفت و فقط یک گل و یک پاس گل را به ثبت رساند از لیست خارج شد و لوسیانو پریرا ملقب به شیمبا مهاجم ۴۰ ساله برزیلی به جای او به تیم سابقش برگشت. 

اما جالب اینجاست که گادوین منشا تا پایان فصل بعد با فولاد خوزستان قرارداد دارد و با توجه به اینکه باشگاه نام او را از لیست خارج کرده، قرارداد سال بعدش با این تیم پابرجا خواهد بود! براین اساس منشا برای این نیم فصل که از لیست خارج شده بیش از ۲۰۰ هزار دلار و فصل آینده هم حدود ۴۵۰ هزاردلار از باشگاه فولاد خواهد گرفت؛ آن هم بدون اینکه برای این تیم بازی کند! تمام این اتفاقات برای این رقم خورده که منشا حاضر شود از لیست بیرون برود و شیمبا جایگزینش شود!

مورد عجیب منشا

ماجرای گادوین منشا اما آنجایی جالب می شود که بدانیم این بازیکن را در نقل و انتقالات زمستانی هیچ تیم دیگری نخواسته و او کماکان بازیکن فولاد است. جالب‌تر اینکه در صورتی که تیمی منشا را به خدمت بگیرد او مبلغ قراردادش را فولاد خواهد گرفت و این یعنی در صورت پیوستن منشا به تیمی دیگر این باشگاه فولاد است که باید دستمزد او را بپردازد؛ مگر با توافق با تیمی که منشا را به خدمت می‌‌گیرد! اتفاقی عجیب و باورنکردنی که قطعا روزهای پرحاشیه‌ای را برای تیم اهواز رقم خواهد زد.

برچسب ها
کد خبر : 2976
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار