23:49
0
کد خبر : 3266

فرار لورکوزن از شکست؛ نتایج جذاب بازی‌های امشب لیگ اروپا

اختصاصی / بازی‌های دور رفت مرحله یک هشتم پایانی لیگ اروپا امشب برگزار شد و نتایج جالبی رقم خورد.

فرار لورکوزن از شکست؛ نتایج جذاب بازی‌های امشب لیگ اروپا

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، امشب قاره اروپا، شاهد برگزاری هشت بازی حساس و جذاب است. تا به اینجا سه بازی از این هشت بازی به پایان رسیده که در ادامه در جریان این بازی‌ها قرار خواهید گرفت.

رم ۴- برایتون ۰: جادوی جلوروسی در المپیکو

جلوروسی در دیدارش در دور رفت مرحله یک هشتم پایانی لیگ اروپا، در استادیو الیمیپیکو میزبان برایتون بود و توانست به برد قاطعی دست پیدا کند. آنها ۰-۴ از سد میهمان‌شان عبور کردند تا بتوانند گام بزرگی در مسیر صعود به دور بعد بردارند.

اولین گل این بازی، خیلی زود از راه رسید و پائولو دیبالا در دقیقه ۱۳، اولین گل تیم میزبان را به ثمر رساند. او با بهره‌گیری از پاس لئاندرو پاردس این گل را به ثمر رساند و گرچه این گل مشکوک به آفساید بود، ولی توسط VAR بازبینی و مورد پذیرش قرار گرفت.

نیمه اول بازی، با گلزنی لوکاکو برای رم به پایان رسید. در دقیقه ۴۳ این دیدار بود که پلگرینی با نمایشی خوب یک حمله جذاب را ترتیب داد. انسیسو اثر کوچکی برروی توپ داشت ولی سریعا آن را از دست داد و دوباره توپ به بازیکنان رم رسید و این بار نوبت به لوکاکو رسید که توانست دوباره برای تیم میزبان گلزنی کند. البته نتیجه ۰-۲ شاید به خوبی آنچه در زمین بازی در جریان بود و باز بودن روند بازی را نشان ندهد.

با آغاز نیمه دوم، این بار نوبت به مانچینی رسید تا در دقیقه شصت و چهارم مسابقه  برای رم به گل برسد. مانچینی، مدافع رم در این بازی برای تیمش به گلزنی کرد و باز هم صحنه این گل که مشکوک به نظر می‌رسید توسط VAR مورد بازبینی قرار گرفت و باز هم تائید شد.

گل چهارم رم توسط کریستانته و در دقیقه ۶۸ از راه رسید. الشعراوی فضای خالی خوبی را یافت و کریستانته را به توپ رساند تا تیر خلاص را به پیکر بی‌جان حریف بزند.

تیم تحت رهبری دی‌زربی در این بازی به سختی توسط رم تنبیه شد. رمی‌ها با حملات بی‌رحمانه‌شان، از فضاهایی که در اختیارشان قرار می‌گرفت نهایت بهره را برده و موقعیت‌های متعددی خلق می‌کردند و تیم ده‌روسی، یک تیم مقتدر و منسجم نشان داد و در این بازی نشان داد که هنوز یکی از غول‌های فوتبال اروپاست. از سوی دیگر برایتون هم به شدت آسیب‌پذیر می‌نمود.

اسپارتا پراگ ۱- لیورپول ۵ ؛ برد ارزشمند در خارج از خانه

در دیگر دیدار برگزار شده، لیورپول موفق شد تا در خارج از خانه، به برد ارزشمندی دست یافته و صعودش به دور بعد را تقریباً قطعی کند.

در دقیقه ۶ مسابقه، الکسیس مک‌آلیستر موفق شد تا از روی نقطه پنالتی لیورپول را به گل برساند. دروازه‌بان برای مهار این ضربه به سمت چپ پرید و مک‌آلیستر توپ را دقیقا به جهت مخالف کوبید تا لیورپول ۰-۱ از میزبانش پیش بیفتد.

در دقیقه ۲۵ بازی نونیز، برای بار دوم لیورپول را به گل رساند. او با پای راستش به توپ ضربه زد و با فریب دادن دروازه‌بان، توپ را وارد دروازه اسپارتاپراگ کرد.

سومین گل هم قبل از اتمام نیمه اول از راه رسید و نونیز در دقیقه ۳+۴۵  با بهره‌گیری از پاس زیبای مک‌آلیستر از سمت راست محوطه جریمه به سمت دروازه حریف پیش رفت و با ضربه‌ای والی دروازه میزبان را باز کرد. در نیمه اول بازی کاملا یک طرفه و به نفع لیورپول پیش رفت.

اما با آغاز نیمه دوم و در همان دقیقه اول، اسپارتاپراگ به گل رسید. هر چند که این گل، یک گل به خودی بود که بردلی آن را به ثمر رساند. کانر بردلی که با آغاز نیمه دوم، به جای جو گومز وارد ترکیب لیورپول شده بود، بلافاصله بعد از حضور در زمین، یک گاف بد داد و توپ را وارد دروازه خودی کرد تا بازی ۳-۱ دنبال شود.

اما این پایان کار نبود و در دقیقه ۵۳ نوبت به لوئیز دیاز رسید تا برای لیورپول گلزنی کند. بردلی برای جبران اشتباهش، دست به کار شد و در نزدیکی پرچم کرنر ست راست، توپ را بازیابی کرد و به هاروی الیوت رساند. او هم توپ را به لوئیز دیاز داد تا با شوتی تماشایی دروازه اسپارتاپراگ را باز کند.

در دقیقه ۸۴ بازی محمد صلاح هم گل دیگری را برای لیورپول به ثمر رساند که VAR آن را به دلیل آفساید بودن نپذیرفت.

در نهایت در دقیقه ۴+۹۰ مسابقه، سوبوسلای آخرین گل بازی را برای تیم میهمان به ثمر رساند. او با باز کردن دروازه اسپارتاپراگ، نامش را در لیست گلزنان مسابقه ثبت کرد تا بازی ۱-۵ به نفع لیورپول به پایان برسد.

نتیجه‌ای کاملا ایده‌آل در این دیدار برای لیورپول به دست آمد که البته با مصدومیت جزئی جو گومز و ایبراهیما کانوته همراه بود. اتفاق جالبی که در این بازی رقم خورد، این بود که تعداد گل‌های لیورپول در دوران حضور یورگن کلوپ روی نیمکت مربیگری این تیم به عدد ۱۰۰۴ رسید. آنها برای دستیابی به این رکورد، به ۴۷۶ بازی نیاز داشتند.

گرچه لیورپول کاملا بربازی تسلط داشت ولی بازیکنان اسپارتا حتی زمانی که می‌‌توانستند به گل برسند هم، در گلزنی ناکام ماندند و چند فرصت محدود گلزنی را به راحتی از دست دادند.

قره‌باغ ۲- بایرلورکوزن ۲ ؛ آلونسو باز هم نباخت

در کمال تعجب، در این بازی تیم قره‌باغ، رکورد ۳۴ بازی بدون باخت ژابی آلونسو و شاگردانش را در خطر تهدید قرار داده بود و بایرلورکوزن در این دیدار، تا یک قدمی اولین باختش در این فصل پیش رفت؛ ولی تعویض‌های ژابی آلونسو ناجی او و تیمش در مسیر حفظ این روند شدند.

حالا با این تساوی، رکورد بازی‌های بدون باخت تیم آلونسو به ۳۵ بازی رسید. در جریان این مسابقه، فشار بالای تیم آذربایجانی، مشکلات زیادی را برای خط دفاع بایرلورکوزن ایجاد کرد و آنها چندین بار خطر را بیخ گوششان احساس کردند.

اولین گل بازی در دقیقه ۲۶ توسط یاسین بنزیا و روی پاس گل جونینیو برای قره باغ به ثمر رسید و در دقیقه ۲+۴۵، لئاندرو آئدراده پاسی تماشایی به جونینیو داد و او گل دوم تیم قره‌باغ در نیمه اول را زد تا آلونسو در پایان نیمه اول، حیرت‌‌زده به فکر تدبیر بیفتد.

او در دقیقه ۵۸ فلورین ویرتز را به زمین فرستاد و همین بازیکن در دقیقه ۷۰ یکی از دو گل خورده را جبران کرد تا امید به اردوی لورکوزن بازگردد.

پاتریک شیک هم در دقیقه ۸۰ وارد زمین شد و موفق شد تا در لحظات پایانی بازی و در دقیقه ۲+۹۰ با زدن یک گل سرنوشت‌ساز، بازی را به تساوی کشید تا این دیدار با نتیجه ۲-۲ به پایان رسیده و از قطع شدن رکورد شگفت‌انگیز تیمش در این فصل جلوگیری کرد.

برچسب ها
کد خبر : 3266
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار