02:46
1
کد خبر : 3534

بارسا و آرسنال در یک‌چهارم؛ بدشانسی یاران طارمی در ضربات پنالتی

رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری دو دیدار حساس از مرحله یک هشتم نهایی پیگیری شد و در پایان بارسلونا و آرسنال به یک‌چهارم صعود کردند.

بارسا و آرسنال در یک‌چهارم؛ بدشانسی یاران طارمی در ضربات پنالتی

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا؛ امشب دو دیدار برگزار شد که طی آن آرسنال در ضربات پنالتی پورتو را شکست داد و بارسلونا ۳-۱ از سد ناپولی گذشت.

آرسنال ۱(۴) - (۲) ۰ پورتو

دیدار حساس آرسنال و پورتو با پیروزی توپچی ها در ضربات پنالتی به پایان رسید. شاگردان آرتتا به سختی موفق شدند  به پیروزی دست پیدا کنند و راهی مرحله یک چهارم نهایی شوند.

نخستین فرصت بازی نصیب آرسنال شد. ارسال تروسارد در تیر دوم به بن وایت رسید که ضربه سر او روی تور دروازه فرود آمد. در ادامه ساکا از سمت راست وارد محوطه جریمه شد که شوت او را دیوگو کاستا به زحمت دفع کرد.

پورتو نیز در دقیقه 16 به روی دروازه آرسنال خطرساز شد. ضربه اوا نیلسون از پشت محوطه جریمه با اختلاف از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت. رد ادامه اوا نیلسون یک فرصت طلایی دیگر را به دست آورد که شوت او از داخل محوطه جریمه را داوید رایا با یک پرش دیدنی دفع کرد.

آرسنال دقیقه 41 به گل نخست رسید. پس از پاسکاری های میان مارتین اودگارد و لیاندرو تروسارد، آنها در پشت محوطه جریمه صاحب فرصت شدند که پاس در عمق اودگارد به تروسارد رسید و او با یک ضربه بغل پای دیدنی، گل نخست بازی را به ثمر رساند. توپچی ها در دقیقه 68 به گل دوم دست پیدا کردند. وایت یک پاس خوب را به پشت مدافعان پورتو ارسال کرد که په‌په پیش از هاورتز به توپ رسید ولی فشار بازیکن آلمانی روی کاپیتان پورتو منجر به سرنگونی او و همچنین دیوگو کاستا شد و توپ برابر اودگارد قرار گرفت و این بازیکن نیز با راحتی دروازه خالی را باز کرد اما تروپین داور مسابقه به دلیل خطای هاورتز، این گل را مردود اعلام کرد.

ژسوس که در دقیقه 83 به زمین مسابقه آمد، بلافاصله فرصت خوبی برای گلزنی داشت ولی کاستا مانع از تحقق این موضوع شد. دقایقی بعد آرسنال دو فرصت خوب را از دست داد. ضربه بغل پای ساکا را کاستا دفع کرد و در ادامه نیز شوت اودگار از کنار تیرک به بیرون رفت. در نهایت بازی در وقت های عادی با پیروزی یک بر صفر آرسنال به پایان رسید تا کار به وقت های اضافه کشیده شود. مهدی طارمی که در دقیقه 88 به میدان رفت، در دقیقه 104 با یک حرکت انفرادی وارد محوطه جریمه میزبان شد که شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت.

بازی در پایان وقت های اضافی نیز با همان نتیجه یک بر صفر به پایان رسید تا دو تیم در مجموع یک – یک مساوی شوند و کار به ضربات پنالتی کشیده شود؛ جایی که توپچی‌ها موفق‌تر عمل کردند و در نهایت با نتیجه 4 بر 2 به پیروزی رسیدند.

بارسلونا ۳-۱ ناپولی

در جریان دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، بارسلونا 3-1 ناپولی را شکست داد و در مجموع با پیروزی 4-2 راهی یک‌چهارم نهایی شد.

بارسلونا که در بازی رفت به تساوی یک - یک رضایت داده بود، با گلزنی فرمین لوپس در دقیقه 15 از حریف خود پیش افتاد و دو دقیقه بعد با گلی که ژوائو کانسلو به ثمر رساند، برتری میزبان اسپانیایی تثبیت شد.

ناپولی در دقیقه 30 توسط امیر رحمانی یکی از گل‌های خورده را جبران کرد و به بازی برگشت و تا آخرین دقایق بازی هم به فرار از شکست امید داشت تا اینکه در دقیقه 83 روبرت لواندوفسکی با گشودن دروازه خالی از روی پاسی که سرخی روبرتو برایش ارسال کرد، تیرخلاص را به قلب قهرمان فصل گذشته سری A‌ شلیک کرد.

بارسا پس از چهار سال بار دیگر به جمع 8 تیم برتر اروپا راه پیدا کرد.

خلاصه بازی بارسلونا ۳-۱ ناپولی را تماشا کنید:

برچسب ها
کد خبر : 3534
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران
کاربر میهمان

سروش اربابی - 6 ماه پیش

تست ثبت خبر
0 0
پربازدیدترین اخبار