02:26
1
کد خبر : 4913

بررسی هفته بیست‌وسوم لیگ و گفتگوی پرحاشیه با سهیل مهدی

برنامه فوتبال برتر امشب با مروری بر رقابت‌های باشگاهی فوتبال ایران و همچنین حواشی و اتفاقات پخش شد. در این برنامه سهیل مهدی مهمان ویژه برنامه بود.

بررسی هفته بیست‌وسوم لیگ و گفتگوی پرحاشیه با سهیل مهدی

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، برنامه فوتبال برتر با اجرای محمدحسین میثاقی امشب راس ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن شبکه سه رفت. این برنامه طبق روال معمول به بررسی رقابتهای لیگ برتر و حواشی مربوط به آن می پردازد.

فوتبال برتر | تیزر برنامه بیست و هفتم فروردین

⏰۱۰:۳۸

بعد از پخش حواشی مربوط به کنفرانس خبری پاکو خمز در استودیو محمدحسین میثاقی به دلایل مشکلات این مربی در تراکتور و نتایج ضعیف این تیم صحبت کرد. او رفتن خمز در پیش فصل و تغییرات در تیم بدون حضور او را دلیل اصلی این اتفاقات دانست. او البته خمز را در این ماجرا مقصردانست. 

از طرفی تراکتور ۴ مربی خارجی داشته و هیچکدام تا به حال یک فصل کامل را روی نیمکت این تیم نبوده‌اند.

فوتبال برتر | میثاقی درباره خمس: مربی حرفه ای انقدر در ترکیبش تغییر ایجاد می کند؟

فوتبال برتر | حواشی بازی تراکتور ۱ - ۴ ذوب آهن

فوتبال برتر | کارشناسی داوری تراکتور ۱ - ۴ ذوب آهن

⏰۱۱:۰۵

فوتبال برتر | حواشی بازی مس رفسنجان ۲ - ۲ پیکان

فوتبال برتر | کارشناسی داوری بازی مس رفسنجان ۲ - ۲ پیکان

⏰۱۱:۲۰

حسن زاده رییس کمیته انضباطی میهمان تلفنی برنامه امشب بود. 

میثاقی اولین سوال را درباره کمیته اخلاق و بیانیه نویسی‌ها مطرح کرد.

حسن زاده در این رابطه گفت: بیانیه نویسی متاسفانه بسیار رایج شده است. جالب است فصل قبل وقتی می بردند بیانیه می دادند الان وقتی می برند شروع می کنند به بیانیه نویسی و مسابقه بیانیه نویسی راه افتاده است. یک دستورالعملی رسما ابلاغ نشده، اقدامی شده که اینست که سازمان لیگ به عنوان یک تخلف خاص با تنبیهات مالی شدیدی برخورد کنند.

این دستورالعمل اگر ابلاغ شود لازم الاجراست و ماهم اجرا خواهیم کرد. امیدوارم بتواند موثر باشد. بحث دیگر صلاحیت ارکان قضایی است. ما در مسایل حقوقی و قضایی دو رکن داریم. یکسری تخلفات خارج و داخل و حین و بعد از بازی اتفاق می افتد در صلاحیت کمیته انضباطی و اخلاق است. ولی مثلا بیانیه نویسی و توهین و ... اینها در حیطه کمیته اخلاق هستند. در ماده ۱۹ پیش بینی شده که اگر اتفاقاتی خارج از ورزشگاه رخ بدهد کمیته اخلاق مسیول است. مصاحبه های قبل از بازی در صلاحیت کمیته اخلاق است. اگر در داخل ورزشگاه میکسدزون و در حین ورود و خروج از ورزشگاه باشد کمیته انضباطی است.

میثاقی: در بحث صیانت از لیگ ده فرمانی فدراسیون فوتبال صادر کرد اما بازدارنده نبود.

حسن زاده: ۳۴ پرونده تا امروز در کمیته انضباطی بررسی شده و اگر در صلاحیت ما نبوده به کمیته اخلاق ارجاع داده شده  به کمیته اخلاق. دوستان بیشتر دوست دارند مسایل انضباطی بررسی شود تا مسایل اخلاقی. مقررات مشخص کرده و براساس آن احکام صادر می شود. اینکه بازدارنده بوده یا نه اصحاب رسانه و فدراسیون باید بررسی کنند. متاسفانه شاید باشگاهها وقتی تیم نتیجه نمی گیرد مربی به داور حمله می کند. ما از روز اول دیدیدم و تنبیه کردیم. شاید اگر تنبیه شدید نبوده باید دید در چه زمانی از لیگ و چه شرایطی اتفاق افتاده است. ما با شدت برخورد کردیم و با شدت بیشتری برخورد می کنیم. پیگیر هم هستیم که جریمه ها وصول شود که طرف متنبه شود.

میثاقی: باشگاه در بیانیه می گوید چون بیانیه ندادیم دچار چالش شدیم. بیانیه یک ابزار شده است. این بازدارندگی وجود نداشته است. اردیبهشت ۱۴۰۲ ده فرمان صادر شده و یکسال گذشته و فضا را می بینید. هفته های آخر می خواهیم لذت ببریم از فوتبال.

حسن زاده: کمیته صیانت بازی ها را رصد خواهد کرد. بازی های پایانی فصل همه رصد می شوند. تا آنجا به ارکان قضایی مربوط می شود ما با دقت همه چیز را زیر نظر داریم.

حسن زاده: من به شخصه شاهد زحمات همه این عزیزان هستیم. متاسفانه تعداد تخلفات در فوتبال ما زیاد است. اگر می دانستم آمار دقیق را می آوردم. تا تاریخ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا الان ۷۷۹ فقره پرونده انضباطی ثبت شده است. همه دارند زحمت می کشند. 

میثاقی: بیننده و علاقمند به فوتبال نتیجه را می بیند. می گوید این جریمه ها نمی تواند بازدارندگی داشته باشد؟

حسن زاده: مشکل اینجاست که لیگ های پایه ما تخلفات درحال افزایش است. امیدوارم ما با اقدامات غیراز قضایی و انضباطی بخواهیم تخلفات را کاهش دهیم.

میثاقی: بحث سقف بودجه در نیم فصل دوم چیزی داریم؟

حسن زاده: تا الان چیزی گزارش نشده. کارگروه ناظر اتفاقات هست چیزی به ما اعلام نشده است. ما به این سمت و سو می رویم چون دوست نداریم بازی های بدون تماشاگر باشند. در هر هفته تیمها بازی های خانگی دارند ما مسایل انضباطی مان از هفته ششم هفتم شروع می شود. در کمیته انضباطی تلاش داریم تا حد امکان از این جریمه کمتر استفاده کنیم. در وهله اول یک جریمه نقدی سبک می کنیم

میثاقی: جریمه های نقدی را می دهند؟ اگر ندهند چی می شود؟

حسن زاده: جلوی فعالیت آن فرد را می گیرند. 

میثاقی: گفته بودید مدیررسانه ای ممنوع از حضور در اماکن ورزشی؟

حسن زاده: جریمه نقدی و محرومیت از آن فعالیت. اگر دوباره مرتکب شود ممکن است تا محرومیت دايم هم جریمه شود. محرومیت از تماشاگر برای دوم تنبیه نقدی شدیدتر می شود. بار سوم تعلیقی اقدام می کنیم. برای بار چهارم به این سمت می رویم که تماشاگران را محروم کنیم. رای بازی استقلال و پرسپولیس رای که صادر کردیم فقط دو جایگاه از استادیوم آزادی محروم است. این تسری به تمامی ورزشگاه نیست. در همان بازی خاص محروم می شوند. چرا باید تماشاگر پیکان از بازی استقلال و پرسپولیس محروم شود. چرا بانوان باید به خاطر کاری که نکردند محروم شوند؟

فوتبال برتر | گفت و گو با رییس کمیته انضباطی درباره جرایم بیانیه نویسی

⏰۱۱:۳۲

فوتبال برتر | لیگی که تیم ها به همه چیز اعتراض دارند!

فوتبال برتر | خلاصه و حواشی بازی استقلال خوزستان ۲ - ۱ صنعت نفت آبادان

فوتبال برتر | کارشناسی داوری بازی استقلال خوزستان ۲ - ۱ صنعت نفت آبادان

⏰۱۱:۵۰

سهیل مهدی میهمان گفت و گوی ویژه برنامه امشب بود. 

میثاقی: مهمترین سوال.فصل کی تمام می شود؟

سهیل مهدی: هر فصلی را که شروع می کنیم از دو سه ماه قبل بنا به دستور العمل بین المللی موظفیم لیگ حرفه ای و آماتور را معرفی کنیم. بگوییم کی شروع می شود پیش فصل و پایان فصل. مکاتباتی که با فیفا داشتیم ۳۱ خرداد را معرفی کردیم. جام ملتها را داشتیم این تاریخ را اعلام کردیم و به آن مومن هستیم. برای اینکه دوباره ایمیل نزنیم به فیفا، همیشه سعی داریم پرترین بازه برگزاری لیگ را اعلام کنیم. اگر زودتر تمام کنیم مشکلی ندارد اما دیرتر تمام کنیم مشکل ساز خواهد شد.

میثاقی: لیگ قطر ۷ اردیبهشت، آلمان و انگلیس و فرانسه ۵ خرداد و لیگ عربستان ۷ خرداد.

سهیل مهدی: خیلی خوب است که ما را با انگلستان و آلمان مقایسه می کنید. روزهای سختی را در برگزاری مسابقات تا جام ملتها داشتیم خوشبختانه پاس کردیم به هر طریقی. روزهای فیفا و ایام عزیزی هست که نباید بازی برگزار کنیم تقریبا توقف غیرمجازی نداشتیم. برنامه مسابقات است. لیگ قهرمانان و جام حذفی در نیم فصل دوم فشرده تر می شوند. سعی می کنیم آرامش تیمها را حفظ کنیم و فاصله نرمالی به آنها بدهیم برویم به سمت اتمام لیگ. امسال جام ملتها خیلی طولانی شد. نیم فصل ما طولانی شد.

میثاقی: قطر و عربستان هم داشتند؟ همه تیمهایشان هم صعود کردند در لیگ قهرمانان؟

سهیل مهدی: ما نمی توانیم با عربستان و قطر خودمان را مقایسه کنیم. به لحاظ زیرساخت و شرایط برگزاری لیگ ما متفاوت است. ماروزهایی داریم که باید به آنها احترام بگذاریم. روزهای تیم ملی است که چند روز قبل باید در اختیار تیم ملی باشیم.

میثاقی: مناسبت ها را جایی مصوب کردید. چون بازی تراکتور و والیبال برگزار می شد اما شما گفتید نمی توانیم برگزار کنیم.

سهیل مهدی: بله ما شرایطمان به تایید سازمان های مسیول می رسد در تمام شهرستان ها. جنس فوتبال متفاوت است. حضور جمعیت و فضا را باید متناسب با مناسبتها در نظر بگیریم. من الان مناسبت های فصل آینده را داریم. وقتی به سمتی می رویم که برنامه فشرده می شود. برای اینکه اهرم های جایگزین را داشته باشیم سعی می کنیم قطره چکانی برنامه را اعلام کنیم اما بی برنامه نیستیم. جام حذفی باید در مرحله بعدی قرعه کشی شود. روز برگزاری یک چهارم باید لیگ را هم برگزار کنیم. سه هفته پایانی لیگ با بازی های تیم ملی همزمان است. درست می گویید ما بی دانش نیستیم اما مجبوریم چون باید خیلی مسایل را لحاظ کنیم. اگر یکروز لیگ تمام نشود نمی توانم یک بازی را ببرم بعد از فیفادی. پس باید تعداد هفته های بیشتری برگزار کنم و بعد هم باید به فیفا پاسخگو باشم. همه چیز در اختیار سازمان لیگ نیست و ما مجبوریم گاهی استپ کنیم.  ما شصت درصد برنامه را مسلط هستیم و چهل درصد در طول فصل مشخص می شود. یک  نمونه می آورم. استادیوم آزادی را یادمان نرود بازی پرسپولیس و النصر. حتی وزیر محترم حضوری آمدند بازدید کردند. داشتیم می رفتیم ورزشگاه آزادی را از رده خارج کنیم. این برای یک برنامه یک آفت است. این دوروز برای پروازهایی که داشتیم انجام نشد. تیم لیگ یکی را با ماشین فرستادیم مشهد. 

میثاقی: بارسلون با اتوبوس رفت میلان....شما ۳۱ شهریور اعلام کردید فصل ما همزمان با اروپا تمام می شود

سهیل مهدی: گفتم فصل قبل. من درباره این فصل اظهار نظر نکردم. گفتم فصل قبل با اروپا شروع کردیم و با آنها تمام کردیم

میثاقی: شما خودتان را بگذارید جای مربی و بازیکن. تیم رفته نیمه نهایی جام حذفی. باید دوازده سیزده روز نگه دارید تیم ملی بازی دارد..

سهیل مهدی: دو تا پلن داریم. یا جام حذفی را برگزار می کردیم لیگ می رفت بعد از فیفادی.

میثاقی: نمی شد قبل از فیفا دی تمام کنید؟ اشتباهتان تیم امید بود بیست روز لیگ را تعطیل کردید...

سهیل مهدی: دو تاخط مشی داریم. لیگها تقویم خودشان را می روند فیفا دی بازیکنان یم روند و بعد از فیفادی برمی گردند و لیگ کار خودش را می کند. یک خط مشی هم داریم تمام لیگ و مسابقات در اختیار رقابت های بین المللی است. از زمانی که من یادم است از زمان کی روش و قبل از آن حتی سیاست فوتبال این بوده که همه چیز در اختیار تیم ملی است. این سیاست کلان فوتبال یک کشور است.

میثاقی: این حمایت از تیم ملی نیست که تعطیل کنید...

سهیل مهدی: این تحلیلی است که باید کارشناسی شود.آیا تیم ملی که شاید از نظر هزینه در این سال در مقابل سایرتیم های ملی در پایین ترین رده اما در رنکینگ در بالاترین رده بوده آیا رواست رهایش کنیم.

میثاقی: چند نفر از تیم ملی در لیگ بازی می کنند. فیکس تیم ملی ۴۸ ساعت قبل از تیم ملی می آید. فروردین می گویید باید با مربی تیم ملی صحبت کنم و برنامه را بچینم. این حمایت نیست. این دستورالعملی است که در فوتبال ایران سالهاست برگزار می شود. فقط من نیستم قبلی ها هم همین بودند. خط قرمز سازمان لیگ مسابقات بین المللی است.

میثاقی: همه لیگ های برتر جهان و آسیا همه اشتباه می کنند؟

سهیل مهدی: سوالی می کنید که در حیطه این لحظه نیست. کار کارشناسی کنید بعد از لیگ. بحث تعامل است. خیلی راحت صحبت می کنیم اما واقعا فضای برنامه ریزی مسابقات با سیاستگذاری جداست. شما اجازه دارید درمورد برنامه ریزی انتقادی را مطرح کنید اما در بحث سیاستگذاری فوتبال کشور که تیمهای پایه چگونه باشند اردوها و مسایل دیگر آقایان دیگر باید جواب بدهند.

سهیل مهدی: تیمهای ما نمی توانند به تیم ملی برسند. فیفادی ده روز است و سه روز بعد لیگ قهرمانان است می شود ۱۴ روز مگر اینکه بگوییم در لیگ قهرمانان با یک تیم و در لیگ با یک تیم دیگر شرکت کنید.

میثاقی: مربی تیم النصر گفت ما نیازی به تمرین نداریم. ۴۸ ساعت قبل از رسیدن به ایران بازی کردند. زیر ۷۲ ساعت دو بازی کردند. 

سهیل مهدی: این را تایید می کنید؟هفته پیش گفتید چهارروزه برگزار کردید همه رباط پاره می کنند. 

میثاقی: کسی که بیست روز تعطیل می کند ...

سهیل مهدی: ما بوندسلیگا و لیگ برتر نیستیم. زمین و استادیوم و ریکاوری و توان بدنی آنها فرق دارد. ریکاوری کریس رونالدو را ما در لیگ برتر داریم؟

فوتبال برتر | حواشی بازی آلومینیوم ۰ - ۱ استقلال

فوتبال برتر | کارشناسی داوری بازی آلومینیوم ۰ - ۱ استقلال

میثاقی: تیم های ما هم باید ریکاوری در دو سه روز را یاد بگیرند. تیم ملی ما هم این کار را کرد. ما بازی با ژاپن کمتر از ۷۲ ساعت استراحت کردیم.

سهیل مهدی: قبول دارم اما تا استانداردی بخواهد جا بیفتد زمان نیاز هست...

میثاقی: بالای سه بازی در تیم ملی بازی اش در تیم ملی تعطیل می شود. یعنی چی؟ خروجی باید علمی باشد. طرف زنگ می زد مربی تیم ملی یک بازیکن دیگر از ما دعوت کن بشویم ۴ تا بازی ما لغو شود. یکی از مربیان می گوید اگر تیم ما برود نیمه نهایی و تعطیلی فیفا دی چگونه ما چهارده روز بازیکنانمان را آماده نگه داریم.

سهیل مهدی: فیفا دی ده روز و دو روز بعدش می شود دوازده روز. خیلی سخت نگیریم. ما شانزده تیم را ببریم آنور یا چهارتیم. 

میثاقی: بچه های تیم ملی می گویند امسال به جز ده روز هیچ تعطیلی نداشتیم. 

سهیل مهدی: بله یک ده روز و یک دو روز. امسال کمترین فرصت را به تیم ملی دادیم. ما خیلی ممنون هستیم از آقای قلعه نویی خیلی کمک کرد. اما تیم ملی امید خیلی به ما ضربه زد. آنقدر که به تیم امید کمک کردیم به قلعه نویی کمک نکردیم.

میثاقی: شما به قطر رفتید؟

سهیل مهدی: چرا نه؟ من مرحله گروهی آنجا بود. من آنجا با یکی از مسیولان بحثم شد که نیامدم بازی تیم ملی را ببینم. من ده روزی که آنجا بودم شش هفت بازی را دیدم. خیلی از مسایل را آنجا فهمیدم. مستندات روز دنیا را می بینیم مقایسه می کنیم با اجرا. شما باور نمی کنید یک بازی رفتم بازی میلان را ببینم. وقتی بازی تمام شد نفهمیدم بازی چند چند است چون تمام حواسم به مسایل اجرایی و برگزاری بازی بود.

فوتبال برتر | صحبت های سهیل مهدی درباره تاریخ پایان لیگ برتر

⏰۰۰:۲۰

سهیل مهدی: البته امسال یک تعامل خیلی خوبی داشتیم به نسبت سال گذشته تعامل بهتری با همکاران خارج از سازمان لیگ داشتیم. فکر کنم فضای همگرایی سازمانهای برگزار کننده مهم است. لیگ های معتبر دنیا و تورنمنت های بزرگ ارگانهای زیادی حضور دارند. صدا و سیما می تواند با همان کیفیت آزادی در آبادان هم تصویربرداری کند. این یک مشکل بزرگ است. 

میثاقی: آنالیز مس رفسنجان را به خاطر کیفیت تصویر نتوانستیم برویم

سهیل مهدی: تعداد دوربین های تلویزیونی نسبت به بازی های بین المللی متفاوت است. آیا من می توانم بگویم همان تعداد دوربین پرسپولیس و النصر را برای بازی گل گهر استفاده کنید. واحد سیاری که برای آسیایی مثلا به اصفهان یا اهواز می فرستید همان واحد را برای لیگ برتر ارسال نمی کنید. اینها باعث می شود آنروز که بازی را برگزار می کنیم کیفیت متفاوت می شود.

میثاقی: می توانید امسال برای سال آینده این همگرایی را بیشتر کنید تا این ۴۰ درصد غیرمترقبه کمتر شود.

سهیل مهدی: چندسال پیش بود استقلال و ذوب آهن پلی آف لیگ قهرمانان آسیا بودند. استقلال آن پلی آف را برد و فکر کنم دو هفته بعد در لیگ باهم بازی داشتند. در آن بازی اما دعوا و جنجال شد. همان دو تیم بودند برقراری امنیت هم همان بود. فقط یک ناظر خارجی بود. اما اتمسفر مسابقه ای که ای اف سی برگزار کرده بود فرق می کرد با بازی لیگ برتر. من مسیول برگزاری بازی پرسپولیس و النصر بودم. ما دانش برگزاری را علیرغم چیزی که می گویند داریم اما اتمسفرحاکم بر مسابقات است که نقش دارند. مربی که می آید کنار خط در لیگ قهرمانان آسیا با لیگ فرق دارد. از داور آسیایی کارت زرد می گیرد بازیکن تعظیم می کند اما در برابر داور ایرانی اعتراض می کند. از همین الان اعلام می کنم استانداردهای ای اف سی که در لیگ قهرمانان آسیا را می توانیم در لیگ برتر انجام بدهیم نیاز داریم که همه از جمله صدا و سیما مثل لیگ قهرمانان آسیا کنار ما باشند.

فوتبال برتر | توضیحات سهیل مهدی درباره سفر به جام جهانی قطر

میثاقی: شعار حمایت از تیم ملی به معنای تعطیلی لیگ نیست. بازیکنان تیم ملی هم تعطیلی نداشته اند.برای مینی کمپ یا تیم امید نباید لیگ تعطیل شود

میثاقی: بحث بازیکن تراوالی بازیکن صنعت نفت است که نساجی و سپاهان برای بازیکن غیرمجاز شکایت کرده اند. فدراسیون می گوید استعلام گرفتن از فدراسیون های افریقایی کار سختی است. درباره بایناما هشت تا ایمیل آمده بود. اگر این قضیه اتفاق افتاده باشد نمی توانیم صبر کنیم برای هفته بعدی. باید خیلی سریع اتفاق بیفتد.

سهیل مهدی: اتفاق خوبی که افتاد گزارش کاغذی را از سازمان لیگ جمع کردیم و همه چیز اتوماسیون شده است. وقتی در سامانه ثبت می شود کمیته انضباطی همان موقع می بیند. از این مسیر خوبی که سازمان لیگ ایجاد کرد و کمیته انضباطی انصافا خیلی اهمیت داد و خیلی سریع رسیدگی می کنند. همان شب تا فردا دستور موقت را صادر می کنند. 

میثاقی: استعلامی درباره بازیکن صنعت نفت گرفتند.

سهیل مهدی: بله استعلام گرفتند. همان مستنداتی که لازم بوده تنظیم کردیم.

میثاقی: کمیته صیانت از لیگ تشکیل شده است؟

سهیل مهدی: امروز اولین جلسه را خدمت آقای تاج بودیم. جلسات بعدی در سازمان لیگ برتر با حضور نایب رییس فدراسیون، ارکان قضایی، دبیر فدراسیون، کمیته داوران و دیگر اعضا دور هم جمع می شویم و برای هفته بعد فکر می کنیم. هر هفته تا پایان فصل جلسه خواهیم داشت. لیگ ما تمام می شود تیم ملی ما در فیفادی بازی می کند و سه بازی در جام حذفی می ماند که بعد از فیفادی برگزار می شود. هفته های ۲۴،۲۵ و ۲۶ را به فاصله چهار روز داریم. بیست و ششم و بیست و هفتم مرحله یک چهارم جام حذفی را برگزار می کنیم. بلافاصله ۳۱ اردیبهشت یا اول خرداد هفته ۲۸ را داریم. پنجم یا ششم خرداد هفته ۲۹، دهم و یازدهم ما هفته پایانی لیگ را داریم. بعد می رویم به روزهای فیفا. ۱۷ خرداد بازی با هنگ کنگ را داریم و بازی بعدی ۲۲ خرداد است. با یک فاصله کوتاه نیمه نهایی و فینال جام حذفی را برگزار می کنیم. سعی می کنیم قبل از پایان خرداد فینال جام حذفی را برگزار کنیم.

فوتبال برتر | سهیل مهدی: سیاست فوتبال ایران این است که همه در خدمت برنامه تیم ملی باشیم

⏰۰۰:۴۷

فوتبال برتر | اعتراض هواداران سپاهان به روند و عملکرد این تیم

میثاقی: هفته های آخر لیگ را با وی ای آر برگزار می کنید؟

سهیل مهدی:بستگی دارد. نیاز به مجوزهایی دارد که نمی دانم بتوانیم برای هر بازی از فیفا مجوز بگیریم.

میثاقی: نمی توانیم بگوییم کدام بازی مهم است؟ همه بازی ها مهم هستند....تیم ها بر چه اساسی برای سقوط و قهرمانی در جدول قرار می گیرند.

سهیل مهدی: ما یک روال گذشته که بحث امتیاز رودررو بود. ساده صحبت کنم. هیچ اتفاقی درآن قانون نیفتاده است. به جز اینکه در طول فصل که مسابقات برگزار می شود و لحظه ای سقوط و صعود نداریم. در طول فصل دست به رتبه ها نمیزنیم اما در پایان فصل اگر دو تیم امتیاز برابر داشته باشند، می رفتیم سراغ تفاضل و گل زده. این قانون هنوز به قوت خودش باقی است. بین تفاضل و گل زده بازی رودررو را گذاشتیم. بین دو تا چند تیم جدولی درست می کنیم و براساس بازی های رودررو قضاوت می کنیم. اگر همه چیز بازهم مساوی بود می رویم سراغ تفاضل گل.

میثاقی: پس اولویت بازی رودررو است. اما استقلال و پرسپولیس میزبانی و میهمانی چگونه است؟

سهیل مهدی: این همان گلهای رد و بدل شده بینشان. 

میثاقی: یعنی اگر بازی رودرروی این دو تیم مساوی باشد فقط تفاضل گل و تعداد گل مهم است.

سهیل مهدی: درباره بازیهای استقلال و پرسپولیس در هفته آخر اگر تا قبل از بازی آخر لازم باشد درباره این مساله تصمیم گیری کنیم هیات رییسه باید تصمیم بگیرد. در هفته آخر پیکان به عنوان باشگاه میزبان صاحب حق است. الان نمی توانم تصمیم گیری کنم. اتفاقا در جلسه امروز در این رابطه صحبت شد و به پیش نویس رسیدیم اعلام نمی کنم چون نهایی شدنش به یک جلسه نیاز دارد.

فوتبال برتر | سهیل مهدی: اگر سقف قرارداد نبود مجموع قراردادها به شش هزار میلیارد می رسید

⏰۰۱:۱۸

میثاقی: تاریخ تخمینی برای قرعه کشی فصل بعد می توانید بدهید؟

سهیل مهدی: ما همیشه دو هفته قبل از شروع لیگ قرعه کشی می کنیم. وقتی لیگ تمام می شود نرمالش هفت الی هشت هفته فرصت به تیم ها می دهیم. باید یکجوری نقل و انتقالات را بچینیم که نماینده های کشورمان بتوانند تیمشان را ببندند و چند بازی بکنند بعد وارد لیگ قهرمانان شوند. اوایل  شهریورماه منطقی است که لیگ را شروع کنیم. یک مشکلی که داریم اینست که نقل و انتقالاتمان به صورت آبشاری است. بعد از لیگ برتر مربوط به لیگ یک آغاز می شود. آخرین رده باید آخر از همه نقل و انتقالات را شروع کند. باید همه اینها را در نظر گرفت. شاید یکی دو هفته تلورانس داشته باشیم اما اواخر مردادماه یا اوایل شهریور ماه شروع می کنیم.

سهیل مهدی درباره سهمیه تیم های ایرانی در رقابت های سال آینده آسیا گفت: برای الیت ۲+۱ داریم و برای ای سی ال ۲ هم یک نماینده داریم. قهرمان و دوم لیگ مستقیم، قهرمان جام حذفی پلی اف، تیم سوم لیگ برتر رده دوم لیگ قهرمانان بازی می کند.

فوتبال برتر | نحوه تعیین رتبه بندی تیم های هم امتیاز چگونه خواهد بود؟

سهیل مهدی در بخش پایانی صحبت هایش گفت: عمدتا وقتی کار انجام می شود نتایج و خروجی تکه ای از کوه یخ است که همه می بینند و نقدهای مختلفی وارد می شود که ماهم سعی می کنیم شنونده باشیم. دوست دارم مثل امروز که لذت بردم که در خدمت عزیزان بیننده هستم همیشه همینجوری مارا بپذیرید. هفته گذشته همه از آن گویش شما دلخور شدند. دوست داریم مارا نقد کنید و بگویند راهمان را اصلاح کنیم. به هرحال بهبود مستمر باید همه جا صورت بگیرد. برویم به سمتی که تعامل وجود داشته باشد. از طرف خودم تشکر می کنم که این فرصت ایجاد شد. یک اتفاق مهم بحث ورود خانم ها بود. با وجود تمام مشکلات خیلی از سازمانها کمک کردند. در تبریز برای اولین بار خانمها رفتند. البته یک نواقصی هم بود. بحث بلیط فروشی الکتریکی دارد بهتر می شود و باید منظم تر شود تا کسانی که نظم ورزشگاه را به هم میریزند شناسایی شوند. اینگونه فضای هواداری هم سالم می شود. علیرغم سختی که در زیرساختها داریم بهبود داشتیم اما راضی نیستیم. استادیوم آزادی سخت بازی برگزار می کند. جلسات خوبی داشتیم. امروز با استادیوم آزادی جلسه داریم درباره رفع معضلات. هرروز داریم سعی می کنیم کاری بکنیم از اصحاب رسانه می خواهیم کمک کنند تا شرایط بهتری را فراهم کنیم. شاید میوه حرفه ای شدن فوتبال اینست که فوتبال تجاری شود تا باشگاهها آورده داشته باشند.

میثاقی: درآمدهای سازمان لیگ چگونه تقسیم می شود. شفاف سازی قراردادهای سازمان لیگ چگونه است؟ البته فکر کنم در حیطه اختیارات آقای بهاروند و دیگر دوستان باشد.

فوتبال برتر | حواشی بازی سپاهان ۰ - ۰ نساجی

فوتبال برتر | آنالیز عملکرد فنی سپاهان در لیگ برتر

فوتبال برتر | کارشناسی داوری بازی سپاهان ۰ - ۰ نساجی

⏰۰۱:۴۷

فوتبال برتر | چالش اولویت ها و انتخاب های هواداران پرسپولیس و ملوان

فوتبال برتر | حواشی بازی پرسپولیس ۱ - ۰ ملوان

فوتبال برتر | کارشناسی داوری بازی پرسپولیس ۱ - ۰ ملوان

⏰۰۲:۱۷

فوتبال برتر | حواشی بازی هوادار ۱ - ۰ گل گهر

فوتبال برتر | گفت و گو با مدیرعامل آلومینیوم درباره حواشی بازی با استقلال

فوتبال برتر | کارشناسی داوری بازی هوادار ۱ - ۰ گل گهر

فوتبال برتر | حواشی بازی شمس آذر ۱ - ۰ فولاد

فوتبال برتر | کارشناسی داوری بازی شمس آذر ۱ - ۰ فولاد

⏺ برنامه فوتبال برتر امشب ساعت ۰۲:۳۰ به پایان رسید.

برچسب ها
کد خبر : 4913
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران
کاربر میهمان

نوید کاویار کرمانشاه - 7 ماه پیش

سلام خسته نباشی. ب نظرم پیام حیدری رو بازنشسته کنید که با قضاوت اسفناکش باعث حدر رفتن زحمات تیم ها میشه و مفت مجانی تیم پرسپولیس امتیاز میگیره. خدارورخوش نمیا ی تیم با داوری هی امتیاز جمع کنه و دل میلیونها نفر شکسته بشه ب ناحق
0 0
پربازدیدترین اخبار