11:36
0
کد خبر : 5284

نظر کارشناسی؛ توپ یامال از خط عبور کرد یا خیر؟

اختصاصی / بعد از بررسی صحنه مشکوک گل پذیرفته نشده بارسلونا با تکنولوژی ۳D و نظر کارشناسان فوتبالی اروپایی، مشخص شد که توپ به طور کامل از خط دروازه عبور نکرده است.

نظر کارشناسی؛ توپ یامال از خط عبور کرد یا خیر؟

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، در جریان دیدار رئال مادرید و بارسلونا در هفته سی و دوم لالیگا، اتفاق بحث‌برانگیزی رخ داد که اعتراض بارسایی‌ها را به همراه داشت.

در دقیقه ۲۸ مسابقه و در شرایطی که بازی با تساوی ۱-۱ دنبال می‌شد، رافینیا توپ را به روی دروازه رئال سانتر کرد و لامین یامال به آرامی به توپ ضربه زد و آندری لونین، دروازه‌بان رئال را حیرت زده کرد. او برای گرفتن به دنبال توپ دوید و در درون دروازه توپ را مال خود کرد.او در لحظات پایانی توپ را از درون دروازه خارج کرد. بارسایی ها معتقد بودند که توپ وارد دروازه شده و داور بعد از مشورت با VAR، اعلام کرد که توپ به طور کامل وارد دروازه نشده و این صحنه را گل اعلام نکرد.

حالا کانال + فرانسه و بین اسپرتس، با بهره‌گیری از تکنولوژی ۳D به بررسی این صحنه بحث برانگیز پرداخته و اعلام کردند که توپ به طور کامل از خط دروازه عبور نکرده است.

اما بحثی که مطرح است این است که بدون بهره‌گیری از تکنولوژی چشم عقاب، تشخیص دقیق این موضوع کار بسیار سختی است. کانال + فرانسه با بهره‌گیری ازدوربین‌های موجود وتکنولوژی ۳D صحنه را بازسازی کرده و تشخیص داد که توپ به طور کامل وارد دروازه نشده و شبکه Bein Sports هم با امکانات مشابهی به بررسی صحنه پرداخته و به جمع‌بندی مشابهی رسید.

موندو دپورتیوو: گل بود

روزنامه موندو دپورتیوو چاپ کاتالونیا، نظر دیگری درباره این صحنه بحث‌برانگیز دارد. این روزنامه تصویری را منتشر کرده که با اتکا به آن اعلام کرده که توپ به طور کامل وارد دروازه شده است.

سسار سوتو گرادو، داور بازی ال کلاسیکو شخصا نتوانست درباره این صحنه تصمیم‌گیری کند و منتظر تصمیم اتاق VAR نشست. داوران VAR دو دقیقه به بازبینی صحنه پرداختند و با وجودی که ۳۶ دوربین در ورزشگاه برنابئو مخصوص بررسی صحنه های جنجالی نصب شده، اما دوربینی از بالای سر و در زاویه معکوس برای تشخیص این صحنه وجود نداشت.

طبق گزارش این روزنامه کاتالان، اگر تصاویر گرفته شده از روی سکوها را ببینید، کاملا به وضوح مشخص است که توپ کامل وارد دروازه شده است.

کارشناس روزنامه AS: گل نشد

از سوی دیگر ایتورالده گونزالس، داور سابق و سرشناس اسپانیایی که به عنوان کارشناس داوری روزنامه AS مشغول فعالیت است، اعلام کرده که توپ به طور کامل وارد دروازه نشده است. او دراین باره توضیح داد: « تصویر واضحی از این صحنه وجود ندارد ولی در کل توپ باید خیلی بیشتر از خط عبور کند تا کل محیط آن وارد دروازه شده باشد.»

 او با انتقاد از نبود تکنولوژی چشم عقاب و فناوری تشخیص گل در فوتبال اسپانیا گفت: «تصویری که در مهمترین بازی فصل به دنیا ارائه می‌دهیم وحشتناک است. این سومین گل شبح در این فصل لالیگاست. خرید این تکنولوژی تنها ۳ میلیون یورو هزینه لازم دارد. با دوربین‌های فعلی نمی توان پرسپکتیو خطوط را مشاهده کرد.»

برچسب ها
کد خبر : 5284
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار