17:38
0
کد خبر : 534

لژیونر ویژه مالزی از برزیل؛ این بازیکن جادو خواهد کرد؟

اختصاصی / تیم ملی مالزی اولین دیدارش در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ را مقابل اردن برگزار خواهد کرد. آنها امیدوارند که در این دوره بتوانند از گروهی که کره جنوبی نیز در آن قرار دارد به دور بعد راه بیابند.

لژیونر ویژه مالزی از برزیل؛ این بازیکن جادو خواهد کرد؟

به گزارش سایت رسمی فوتبال-برتر" class="text-black">فوتبال برتر، تیم ملی مالزی اولین دیدارش در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ را مقابل اردن برگزار خواهد کرد. آنها امیدوارند که در این دوره بتوانند از گروهی که کره جنوبی نیز در آن قرار دارد به دور بعد راه بیابند.

در این میان مالزیایی‌ها یک بازیکن خاص و ویژه دارند که حضور او در اردوی مالزی باعث می‌شود تا در برزیل هم افرادی به تماشای تیم ملی مالزی بنشینند. او کسی نیست به جز اندریک. البته اشتباه نکنید، سوژه موردنظر اندریک، بازیکن ۱۷ ساله باشگاه پالمیراس که در تابستان ۲۰۲۴ به رئال مادرید ملحق خواهد شد نیست.در مورد اندریک دیگری صحبت می‌کنیم که از سنین نوجوانی با ترک برزیل، تبدیل به یکی از چهره‌های مطرح فوتبال آسیای جنوب شرقی شده است.

اندریک؛ از برزیل تا مالزی

او فوتبالش را در برزیل آغاز کرد و شش سال در کشورش توپ زد و بعد از مدتی حضور در فوتبال قبرس و رومانی، در سال ۲۰۱۸ به لیگ فوتبال مالزی رفت. او حالا بعد از هفت سال حضور در باشگاه‌های مختلف مالزیایی، در ماه مارس اخیر، با پذیرش تبعیت مالزیایی، اولین بازی‌اش برای تیم ملی این کشور را در برد ۰-۱ این تیم مقابل ترکمنستان در دیداری دوستانه انجام داد.

خود او در این باره گفته: «همیشه درباره اخذ تابعیت مالزی صحبت بود. چون من وقتی خیلی جوان بودم و در سن ۲۱ سالگی به اینجا آمدم. در نتیجه این ایده کاملا محتمل بود. بعد از آن در سال ۲۰۲۳ تابعیت مالزی را گرفتم و اولین بازی‌ام را برای تیم ملی برگزار کردم.»

اما حضور در جام ملت‌های آسیا چالش اصلی فوتبالی این بازیکن برزیلی نیست و اندریک ۲۸ ساله به حضور در جام‌جهانی با پیراهن مالزی فکر می‌کند. مالزی در دور دوم مرحله مقدماتی جام‌جهانی در قاره آسیا با کسب شش امتیاز در دو بازی صدرنشین گروه D  است و دو برد ارزشمند مقابل قرقیزستان و چین‌تایپه کسب کرده است.

روند پیشرفت فوتبال در مالزی

اندریک درمورد اوضاع فوتبال در مالزی گفته:« می‌دانیم که کار برای رسیدن به جام‌جهانی سخت است. رقبای بزرگی داریم که فوتبال‌شان به مراتب پیشرفته‌تر است. فوتبال در مالزی به آن اندازه پیشرفت نکرده. هرچند که روند رشد، شروع شده و برای هر بازی تیم ملی ۸۰ هزار نفر به ورزشگاه می‌آیند و همگی عاشق فوتبال هستند. در خیابان دائما ما را متوقف می‌کنند تا از ما امضا بگیرند و با ما عکس یادگاری بیدازند. عشق و علاقه مالزیایی‌ها به فوتبال این‌گونه است و با روند رو به رشد مالزی در فوتبال، شانس حضور در جام‌جهانی را خواهیم داشت.»

اندریک درمورد مصاف مالزی با کره‌جنوبی در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا و رویارویی با سون هئونگ مین گفت:« با کره‌جنوبی هم گروهی هستیم؛ راستش زیاد درباره آن بازی فکر نمی‌کنم و تمرکزمان برروی انجام بازی‌های خوب است.»

این بازیکن برزیلی‌الاصل امیدوار است تا تیمش به دور بعدی رقابت‌ها صعود کند: «درست است که ما در گروه سختی قرار داریم ولی تمرکزمان برروی این است که کار را خوب پیش برده و به مرحله یک هشتم پایانی برسیم. اگر این فرصت برایم فراهم شود که پیراهنم را با سون هئونگ مین عوض کنم، قطعا خوشحال می‌شوم. ولی هدف اصلی‌ام تلاش برای شکست دادن کره یا دست کم کسب یک تساوی و بالا رفتن تا بالاترین مرحله ممکن است تا هواداران مالزی را خوشحال کنیم.»

برچسب ها
کد خبر : 534
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار