14:40
0
کد خبر : 6142

این شما و این «بهترین پاسورهای تاریخ لیگ برتر»

اختصاصی / طبیعی است که اسم گلزن‌های برتر هر لیگ بیشتر از سایرین در اذهان بماند اما پشت هر گلزنی، یک چهره خلاق است که برای تیمش گل‌سازی می‌کند.

این شما و این «بهترین پاسورهای تاریخ لیگ برتر»

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ یکی از مهم‌ترین آمارهایی که کمتر به آن پرداخته شده، آمار بهترین پاسور ادوار لیگ برتر است. اهمیت رکورددار بیشترین پاس گل، دست کمی از اهمیت بهترین گلزن ندارد ولی از آنجایی که اطلاعات پاس گل، بیشتر در فصول اخیر ثبت شده و کمتر منبعی آمار پاس گل را از اولین دوره لیگ برتر بررسی کرده، به این رکورد توجه لازم نشده است.

«ابوالفضل جلالی» در هفته بیست‌وهفتم سازنده تک گل آبی‌پوشان لقب گرفت تا مشترکاً با «ریکاردو آلوز» در تراکتور، با ده پاس گل در صدر جدول بهترین پاسورهای فصل جاری بیایستد.

این اتفاق در شرایطی رخ داده که آلوز ۵ بازی گذشته تنها یک بار موفق به‌ثبت ۵ پاس گل شده تا شمار پاس گل‌هایش روی عدد ۱۰ باقی بماند و ستاره گل‌ساز استقلال موفق به رسیدن به آمارش شود.

دانیال اسماعیلی‌فر از پرسپولیس با ۷ پاس گل، «روبرتو تورس» از گل‌گهر و «امید عالیشاه» با ۶ پاس گل در تعقیب ستاره آبی‌ها هستند. به همین بهانه و به دلیل رقابت نزدیک این چهار بازیکن برای کسب عنوان بهترین پاسور لیگ، سلاطین پاس گل و رکوردداران تاریخ لیگ برتر از لحاظ ارسال پاس گل را با هم بررسی می‌کنیم.

۱) محمدرضا خلعتبری:

«محمدرضا خلعتبری» که جزو رکوردداران بیشترین بازی و از جمله بهترین گلزنان تاریخ لیگ برتر است، با ۷۶ پاس گل، رکورددار این مسابقات از لحاظ گلسازی هم است. این بازیکن ۲ دوره آقای پاس گل شد که در لیگ دوازدهم با ۱۳ پاس گل رکورد بیشترین پاس گل در یک فصل را به نام خود ثبت کرد. «اسماعیل فرهادی» با دریافت ۷ پاس، مقصد بیشترین پاس گل‌های خلعتبری بود. خلعتبری با ۳۰ پاس گل بیشترین پاس گل خود را در سپاهان داده است. 

۲) احسان حاج‌صفی:

«احسان حاج‌صفی» با ۳ دوره کسب عنوان آقای پاس گل، رکورددار مسابقات است. این بازیکن با ۶۴ پاس گل، پشت سر «محمدرضا خلعتبری» قرار دارد و شاید اگر در سه فصل اخیر در لیگ یونان حضور نداشت، می‌توانست از رکورد خلعتبری عبور کند. حاج‌صفی هم مثل خلعتبری، سابقه ۱۳ پاس گل در یک فصل را دارد. او با ۴۵ پاس گل بهترین پاسور تاریخ سپاهان به حساب می‌آید.

 ۳) خسرو حیدری:

ارسال‌های «خسرو حیدری» از جناح راست یکی از ماندگارترین تصاویر به جای مانده در ادوار لیگ برتر است. حیدری با دادن پاس گل در ۱۵ فصل پیاپی رکورددار تاریخ لیگ برتر است. «آرش برهانی» که با خسرو در یک روز به دنیا آمده و در استقلال و پاس، با این بازیکن همبازی بوده, ۷ بار از حیدری پاس گل گرفته و رکورددار است. حیدری با ۳۸ پاس گل بهترین پاسور استقلال در تاریخ لیگ برتر است و با ۵۹ پاس در رده سوم تاریخ بازی‌ها از لحاظ گلسازی قرار دارد.

 ۴) مهدی رجب‌زاده و مهدی ترابی:

«مهدی رجب‌زاده» همان طور که رکورددار بیشترین گل زده با پیراهن یک تیم است؛ این رکورد را در زمینه پاس گل هم در اختیار دارد و ۴۹ پاس گل با پیراهن ذوب‌آهن برای هم‌تیمی‌هایش ارسال کرده. این بازیکن با ۵۵ پاس گل در رتبه چهارم تاریخ لیگ برتر ایستاده. البته رجب‌زاده در این رکورد با «مهدی ترابی» وینگر تکنیکی و ملی‌پوش پرسپولیس مشترک است.

ترابی هم مثل رجب‌زاده موفق به ارسال ۵۵ پاس، باعث و بانی گل‌های تیمش لقب گرفته و با توجه به این که ۲۹ ساله است و همچنان فوتبال بازی می‌کند، شانس زیادی برای رسیدن به رتبه‌های بالاتر جدول دارد.

 ۵) امید عالیشاه:

 ۶) ایمان مبعلی و وحیدی امیری:

رده ششم بهترین پاس گل با ۴۵ پاس متعلق به «ایمان مبعلی» و «وحید امیری» است. مبعلی که به عنوان مهندس لیگ برتر هم شناخته می‌شد؛ متخصص ارسال ضربات ایستگاهی بود و با ۳۵ پاس گل روی شروع مجدد، در این زمینه در تاریخ لیگ برتر رکورددار است.

امیری هم در ۲۴۷ بازی لیگ برتری موفق شده ۴۵ پاس گل ارسال کند که با توجه به این که بازیکن فعال محسوب می‌شود شانس ارتقای رکورد خود را دارد.

 ۷) ایوان پتروویچ و مجتبی جباری:

رتبه ششم بیشترین پاس گل به طور مشترک به ۲ بازیکن اختصاص دارد. «ایوان پتروویچ» با ۴۱ پاس گل بهترین پاسور خارجی تاریخ لیگ برتر است و در کنار آن «مجتبی جباری» قرار گرفته. قطعاً اگر جباری بازی‌های زیادی را به خاطر مصدومیت از دست نمی‌داد، رتبه‌ای بهتر از ششم کسب می‌کرد.

سایر سلاطین پاس گل:

«امید عالیشاه» که همچنان در پرسپولیس توپ می‌زند؛ بجز هشت پاس گلی که در لیگ قهرمانان آسیا از خود به جای گذاشته، ۴۲ بار به عنوان گل‌ساز برای پرسپولیس نامش را روی سکوها طنین‌انداز کرده است. «حسین بادامکی» هم که یکی از بازیکنان با سابقه ادوار لیگ است با ۴۰ پاس گل در رتبه هشتم جای گرفته است. حضور «غلامرضا عنایتی» که در فوتبال ایران به عنوان یک گلزن برجسته مطرح است، از جمله شگفتی‌های این فهرست به حساب می‌آید. این بازیکن با ۳۹ پاس گل در رتبه نهم حضور دارد. «محسن مسلمان» و «بختیار رحمانی» هم با ۳۸ پاس گل در رده دهم هستند.

برچسب ها
کد خبر : 6142
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار