loader
16:22
53
کد خبر : 2415

گفتگوی جذاب با قلعه‌نویی؛ انتقاد از طارمی، دعوت از قطبی و درخواست از رئیسی!

اختصاصی/ امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی پس از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا برای اولین بار در یک مصاحبه تلویزیونی مقابل دوربین فوتبال برتر نشست.

گفتگوی جذاب با قلعه‌نویی؛ انتقاد از طارمی، دعوت از قطبی و درخواست از رئیسی!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، ویژه برنامه فوتبال برتر از ساعت 22:30 دقیقه امشب با حضور امیر قلعه‌نویی، سرمربی ایران" class="text-black">تیم ملی ایران روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

با گزارش لحظه‌ به‌ لحظه این برنامه با ما همراه باشید:

✅۲۲:۳۰

دوشنبه ۳۰ بهمن برنامه فوتبال برتر یک میهمان ویژه داشت. امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی طبق وعده‌ای که بعد از بازی‌های جام ملت‌های آسیا داده بود برای اولین بار پس از حذف، در یک گفت و گوی رسانه ای مقابل دوربین برنامه فوتبال برتر نشست.

راس ساعت ۱۰:۳۰ برنامه فوتبال برتر دقیق‌تر از همیشه آغاز شد. میثاقی" class="text-black">محمدحسین میثاقی در مقدمه اعلام کرد که بخش عمده برنامه قرار است به ماجرای تیم ملی اختصاص داشته باشد؛ هرچند لیگ برتر در شروع نیم فصل دوم نیز اتفاق و حادثه کم نداشت و نمیشد بی تفاوت از کنارش گذاشت.

تصاویری از ورود امیر قلعه‌نویی به استودیوی برنامه فوتبال برتر

✅۲۲:۴۵

ورود قلعه نویی با پخش یک تیزر از او آغاز شد. ویدئویی که ظهور و مسیر کاری او را تا رسیدن به نیمکت تیم  ملی در جام ملت های آسیا نشان می داد.

کلیپ معرفی امیر قلعه‌نویی


قلعه نویی با تسلیت به جواد خیابانی و سپس تبریک به بازیکنان تیم ملی ساحلی صحبت هایش را آغاز کرد.

صحبت خیلی زود از جام ملت ها و با حرفهای میثاقی آغاز شد. او پذیرش اشتباهات و نقص‌های تیم ملی را به عنوان یک نقطه مثبت عنوان کرده و آنرا به عنوان سوال ابتدایی مطرح کرد.

قلعه نویی: بله ما دوبار عذرخواهی کردیم. خیلی از بچه ها هم دیدم که معذرت خواهی کردند. ما در این چند سال گذشته چهاربار رفتیم نیمه نهایی. نیمه نهایی رفتن سخت است. یکبار آقای قطبی معذرت خواهی کرده و یکبار امیر قلعه نویی. البته ما وظیفه مان است. من خدا را گواه می گیرم بعد از بازی با ژاپن یکسری فیلم ها دیدیم که بعد از بازی با قطر واقعا ناراحت شدم که چرا نتوانستیم مردم را خوشحال کنیم. به این خاطر معذذرت خواهی کردیم و دیگری اینکه مزد زحماتمان را نگرفتیم. این تیم لیاقت قهرمانی داشت. مسئولیت باخت به عهده سرمربی است. من در ۲۰۰۷ هم گفتم مسیولیت باخت با من است. وقتی تیم نتیجه نمی گیرد مقصر کادرفنی است. حتما مشکل داشتیم و حتما نقاط قوت هم داشتیم که توضیح می دهیم. ما باید مردم را خوشحال کنیم

آیا قلعه نویی دستیارانی دارد که فقط او را تایید کنند؟

✅۲۲:۵۵

میثاقی صحبت را با اشاره به اهمیت سرمربی تیم ملی بودن و مسیولیت بزرگ این شغل ادامه داد.

قلعه نویی: عرض کنم که من یک آدم مشاوره‌ای هستم. برای یک ارنج دوسه بار با همکارانم به جز شب بازی که ترکیب را می‌بندیم و اکثرا ظهر بازی من و همکارانم می نشینیم، با دوستان و بزرگترها مشورت می‌کنم. محصص، حسین عبدی، بهتاش فریبا، جلال چراغپور و مجید جلالی و... در این یازده ماه چقدر با این عزیزان مشورت کردیم. از آقای عبدی خواستم بازی‌ها را ببیند و ایشان مخلصانه و خالصانه واقعا کار کرد. در آخرین تمرین جلالی و فریبا آمدند سر تمرین. من از این دو عزیز مشورت خواستم و گفتم می‌خواهم فردا این کار را بکنم اما این عزیزان هیچی هم نگفتند. من مشورت می‌کنم اما تصمیم‌گیری با من است. انتتقاد و نقد نمی‌شود وجود نداشته باشد. حتما باید باشد. نقدی که کمک کند و حب و بغض نباشد.

می گویند چرا مغانلو را که بازی نکرده، مقابل قطر بازی داده‌اید؟ چطور می‌توانید این نقد را قبول کنید وقتی این دوست عزیز بازی‌ها را ندیده که مغانلو هفتاد دقیقه بازی کرده. در تمام این بازی‌ها، آقای چراغپور از ما انتقاد می‌کرد. خیلی هم مصاحبه کرد. باز با هم تلفنی صحبت می‌کردیم اما انتقادی که به تیم ملی کمک کند. نه اینکه بگویند تیم ملی فقط با ارسال به گل رسیده. آقای کمانگری که نخبه در حوزه کاری خودش است صحبت می کند. 

می‌گویند تا پای جان برای ایران؟ نقد کنید اما نه مغرضانه. کمک کنند نه اینکه ....

قلعه نویی: انتقادهای مغرضانه را چگونه پاسخ بدهیم؟

میثاقی: نقد باید با دانش و تحقیق و آگاهی باشد؟

قلعه نویی: بله آسیب‌شناسی کند و به من بگوید اینجا مشکل دارد.با هادی نراقی صحبت می کردیم ایشان نقطه نظرهاش را می گفت.

میثاقی: کسانی را انتخاب می کنید که شما را تایید کنند؟

قلعه نویی: خدا را گواه می‌گیرم اینطوری نیست. بارها شده خواستم یکی وینگر بازی کند اما در جلسه دیگران چیزی دیگری گفتند و من نظر آنها را قبول کردم. اصلا اینجوری نیست اما مثل عین مطالب دیگر که می خواهند تخریب کنند این حرف‌ها را هم می زنند. اولین کسی که در جلسه آنالیز صحبت می کند پزشکان هستند. کدام مربی تیم پزشک را به رختکن می برد؟

میثاقی: خب چرا؟ چه دلیلی دارد؟

قلعه نویی: چون همه چیز را در نظر می گیریم. بازیکن را از نظر جسمی و روانی می سنجیم. دکترها چیزهایی را می دانند که مربی نمی داند. کدام مربی کادر پزشکی را می برد به جلسه فنی؟

قلعه نویی: وظیفه ماست جوابگوی مردم باشیم

✅۲۳:۱۰

قلعه نویی: ما ۲۶ نفر می‌توانستیم ببریم. دو سه بازیکن مثل نورافکن که چند پست است. ایشان به من می توانست کمک کند. یاسین سلمانی....ببینید آقای میثاقی من هرجا رفتم با دو تا هافبک بازیساز بازی کردم. جانواریو جباری در استقلال، در تراکتور سروش رفیعی و جاسم کرار. در تیم ملی هم سامان دو اردوی اول نیامد خیلی ها فکر کردند نیست اما بازی هایش را دیدم مقابل من سیتی تعویضی بازی کرد. دیدم ایشان بسیار می تواند به ما کمک کند. دنبال گزینه دوم بودم که یاسین سلمانی و نورافکن مصدوم شدند. احمد نوراللهی هم می توانست باشد اما بازی با هنگ کنگ می خواستیم دو هافبک را آزمایش کنیم. حسین نژاد و امید ابراهیمی که ببینیم عملکردشان چگونه است و در آینده چه حسابی می توانیم روی آنها باز کنیم. آمدیم از آقای حمید مطهری خواستیم چون باهاش کار کرده به او بگوید این بازی نیستی اما بازی بعدی هستی. در باشگاهی هم همین کار را می کردم؛ از هفته قبل به بازیکن می گفتم بازی می کنی. یا به قائدی خودم قبل از چیدمان ترکیب به او گفتم که بازی می کنی. به احمد هم گفتم که ذهنیت داشته باشد اما...

میثاقی: چی شد؟

قلعه نویی با خنده: هیچی ساکش را برداشت و رفت...احمد شاگرد خودم بوده و بسیار پسر اخلاقی است.

میثاقی: نمی شد مدیریت کرد؟

قلعه نویی: شما اینجا نشستی و کلی عوامل پشت صحنه هستند. شما هم اگر اصول را انجام ندهی نظم از بین خواهد رفت. ما توضیح هم نمی دادیم ایشان نباید این کار را می کرد. اصل تیم ملی است و من اشتباه کرده ام. هر انسانی اشتباه می کند. فوتبال است و دو به علاوه دو چهار نمی شود. یک لحظه تصمیمی می گیرید و این کار را می کنید یا می شود یا نمی شود.

جدایی احمد نوراللهی از تیم ملی از زبان قلعه نویی

میثاقی: نمی توانم خرده بگیرم به شما. با طارمی صحبت کردم بیاید عذرخواهی کند...

قلعه نویی: ولی ما آنقدر آسیب ندیدیم. هر مدیری را باید براساس آمار قضاوت کنند. بدون آمار نمی توان حرف زد چون براساس واقعیت است. احمد نور می توانست کمک کند اما ما کمبودی احساس نکردیم.

میثاقی: از ترکیب راضی بودید؟

قلعه نویی: یاسین و امید جزو برنامه های ما بودند. امید مقابل روسیه بازی کرد اما رباطش پاره شد. پورعلی گنجی و صادق محرمی خیلی می توانستند به ما کمک کنند. دو تا مصدومی که دادیم ضربه مستقیم بوده است. صادق و پورعلی گنجی...این دست کادرفنی و تیم پزشکی نیست.

میثاقی: شجاع و مجید حسینی هم مصدوم بودند. دفاع کم نبردیم؟

قلعه نویی: ما ۵ تا دفاع وسط بردیم. ما با روزبه می شدیم ۵ دفاع. روزبه در نیم فصل اول در استقلال در سه نفره دفاع وسط بوده است.

میثاقی: یکی دو بازیکن جوان هم بودند. پروژه جوانگرایی جواب می داد در این دوره یا باید جام ملت ها را می رفتیم بعد جوانگرایی می کردیم؟

قلعه نویی: من خودم شروع کننده جوانگرایی در استقلال بودم. صادقی، قربانی، سیدعباسی ، انصافی و... را ما آوردیم. در ۲۰۰۷ تیم ب درست کردیم و خیلی از همان ها آمدند. ما جوانگرایی می خواستیم بکنیم اما با شیب ملایم

میثاقی: شیبش صفر بود...

قلعه نویی: جوانگرایی می کنیم ولی با شیب ملایم

قلعه نویی: ببینید چند تا جوان بودند و باید با شیب مناسب باید اضافه شوند. زمانی شما مربی باشگاهی هستید در طول سال ۱۵۰ جلسه تمرین دارید ولی مربی تیم ملی هستید در فیفادی ۷۲ ساعت قبلش می آید یکروز در راه است و یک روز هم ریکاوری می کند. کار تاکتیکی نمیشود انجام داد. نیاز به زمان دارد. فوتبال ایران نتیجه گرا است. می خواستیم وارد تورنمنت شویم خیلی ها می گفتند تیم از گروهش بالا نمی آید. اما انقدر بچه ها خوب بازی کردند یک جاهایی در حد خودشان نبودند. اما در آن بازی از نظر آماری جزو بهترین بودند. ما تنها تیمی هستیم که در این تورنمنت در همه بازی ها آمارمان بهترین بوده است. یک تیم ایران... با هر تیمی بازی کردیم از نظر آماری بهتری بودیم

میثاقی: چه آماری؟ چون این آمارها باید در کنار آمارهای دیگر بررسی شود. آمار ۶۰ درصد برابر قطر با ۳۰۰ پاس بدرد نمی خورد

قلعه نویی: امید گل ما ۳ بوده است

میثاقی: الان تاچ در محوطه جریمه مهم است. پس چرا نتیجه نگرفتیم؟

قلعه نویی: فوتبال چرا دارد؟ فوتبال را انگلیسی ها آوردند. لیگشان بهترین است و بهترین مربیان را هم دارد. از نظر زیرساخت هم بهترین هستند. الان بهترین مربیان دنیا هم آنجا هستند. 

میثاقی: جلالی گفت گواردیولا را هم بگذارید ایران قهرمان نمی شود

قلعه نویی: فوتبال چرا ندارد. یک بازی چهارتار می زنید بازی برگشت با همان تیم میبازید.

میثاقی: تداوم مهم است

قلعه نویی: بله ما فقط یک باخت دادیم یعنی تداوم. ۵ تیم موفق جام از کافا و تورنمنت اردن آمدند. چرا آلمان به این روز افتاده است. همه چیز در فوتبال دارد. فوتبال را تجزیه تحلیل می کنید، آنالیز گروهی و فردی داریم. مثلا برای دفاع راستمان حرکت های اکرم عفیف را در گروه تلگرامی گذاشتیم که ببیننند.

میثاقی: چرا خروجی این شد و بیست بار پشت پا خوردیم

قلعه نویی: فوتبال است. یکروز بازیکن روزش نیست یکروز تیم روزش نیست. فوتبال است پلی استیشن نیست.

قلعه نویی: حرکات اکرم عفیف را آنالیز کردیم - میثاقی: پس چرا انقدر پشت دفاع خوردیم؟

میثاقی: موفقیت را می گذارید به حساب فوتبال فوتبال است؟ برد برابر ژاپن هم به موفقیت ربط بدهیم. روی تلاش بحث نیست روی استراتژی بحث داریم. اما الان راجع به جوانگرایی صحبت کنیم. میانگین سنی ما بالا نبود. امید ابراهیمی هم بود میانگین خیلی بالا بود.

قلعه نویی: آمار سن را باید براساس دوندگی سنجید. ما دوندگی مان جزو تیم های خوب بوده است.

میثاقی: دوندگی‌ها مهم هستند

قلعه نویی: ما بازی ها را تقسیم کردیم. جایی به مشکل خوردیم صادق محرمی مصدوم شد. ما بازی اول با صادق شروع کردیم بازی دوم با رامین بازی سوم با صادق. ما در پست های دیگر هم همین کار را کردیم. نوع بدنسازی مان طوری بود که بدشانسی آوردیم صادق اینگونه شد.

✅۲۳:۲۰

میثاقی: نوسانی که ما داشتیم را قبول دارید؟ یک بازی خوب یک بازی ضعیف تر؟

قلعه نویی: براساس آمار یا چی؟

میثاقی: ما مربی داشتیم در لیگ بازی را باخته سه هیچ می گوید آمار به نفع ما بوده است.

قلعه نویی: آمار ما مال AFC است. ما برابر هنگ کنگ چند فرصت داشتیم نزدیم. بازی با سوریه باید ۴،۵ تا در شصت دقیقه اول می زدیم.

میثاقی: ده سال دیگر نمی گویند باید شش تا به سوریه می زدیم...

قلعه نویی: فوتبال نتیجه است وگرنه جزو چهارتیم نمی رفتیم....اول بگویم در قرارداد من هیچ شرطی نبوده است. اگر جزو چهارتا باشد قرارداد تمدید می شود. اگر نتیجه نمی گرفتیم خودم نمیماندم. فوتبال تهش نتیجه است.

میثاقی: نتیجه گرفتید؟

قلعه نویی: چرا معذرت خواهی کردم؟ چون مزد توانایی مان نگرفتیم. ما می توانستیم قهرمان هم شویم. کدام مربی می تواند آنالیز کند که... توپ اگر به پاشنه سعید عزت اللهی نمی خورد صدسال دیگر هم گل نمی شد. گل اول و سوم را ببینید. بچه ها پوشش دفاعی را انجام دادند.

میثاقی: پشت قوسمان خالی بود که شوت زد...

قلعه نویی: خالی نبود. خالی بازی با ژاپن بود

میثاقی: گل سوم دفاع اجازه داده توپ بیاید، دفاع راست نیامده بالا...

قلعه نویی: اینها جزو فوتبال است. یک بازی مدل دیگر را شروع نکن. در فوتبال از مسی بالاتر داریم. در فینال دوتا توپ لو می دهد بازی می شود دو، دو. با پنالتی برد. اگر صحنه دقیقه ۱۲۳ گلر آرژانتین توپ را نمی گرفت فرانسه قهرمان می شد. شما یک استراتژی را دارید یک اتفاقات فوتبال و بدشانسی فوتبال داریم فرگوسن گفته شانس در فوتبال است. در اجلاس هلسینکی ۵-۶ مساله را نوشته از مسعود معینی بپرسید. با قرمز نوشته بود مربی باید شانس هم داشته باشد.

قلعه نویی: اشتباه جزیی از فوتبال است، مسی هم در فینال دو توپ لو داد که تبدیل به گل شد

میثاقی: آقای قلعه نویی براساس یک رزومه انتخاب شده...

قلعه نویی: اتفاقات جزوی از فوتبال است. 

میثاقی: پس همه چیز اتفاقی نبوده است

قلعه نویی: یک روز کریستوف دام باخت در جلسه ای که داشتیم گفتیم چرا؟ گفت من آنچه باید می گفتم تا لب خط گفتم بقیه اش دست بازیکن است.

میثاقی: بازی با قطر چقدر بچه ها نکات را رعایت کردند؟

قلعه نویی: ما هر چند دقیقه یک کرنر داشتیم. برنامه داشتیم. این آمار را چطور بدست آوردیم.

میثاقی: نباید استراتژی ما بازی با قطر نسبت به ژآپن متفاوت بود؟

قلعه نویی: ما در بازی با قطر فقط چند دقیقه بلند بازی کردیم چرا اطلاعات غلط می دهید؟ قطری ها بازی بلند کردند. ما در حمله بودیم که تکل روی طارمی می توانست اخراج پنالتی باشد. آنها مستقیم بازی کردند. ما اتفاقا از جاهایی که می خواستیم ایجاد مویقعیت کردیم. وقتی ایجاد موقعیت می کنید ...چرا تعویض نکردیم. موقعیت ایجاد کردیم موقعیت در شش قدم و هجده قدم پیش آمده اما گل نشده. بعد از ده نفره شدن ما روش را عوض کردیم.

آیا ترکیب ایران مقابل قطر مناسب بود؟

میثاقی: شما تمرین کردید بودید بازیسازی از عقب. اما در بازی با قطر توپ در نیامد و در پرس ساخت بازی مان شکل نگرفت. ما سیصد و خرده ای پاس دادیم...آنها درست انتخاب کردند 

قلعه نویی: ما در جلسه آنالیز به ساختار دفاعی مان گفتیم.

میثاقی: تهش چی شد؟

قلعه نویی: باختیم دیگه...دیدیه دشان نگفته به بازیکنانش اینطوری بازی کنید. 

میثاقی: ما در برابر قطر نتوانستیم مثل بازی با ژاپن توپ سوم را جمع کنیم. بازی با قطر شکل نگرفته بود تا دقیقه ۵۰. یا سامان روی فرم نبود یا خط دفاعی از ترس زیادی عقب بازی کرد.

قلعه نویی: اگر ما اینهمه ایراد داشتیم چرا اینهمه کرنر زدیم

میثاقی: تیم ما باید در روز بدش هم قطر را ببرد

قلعه نویی: حرفی بزن که منطق توی آن باشد. این تیم قهرمان دوره قبل بوده است.

میثاقی: ما در روز بدمان هم باید قطر را ببریم / قلعه نویی: چرا غیر منطقی صحبت می کنید

میثاقی: ما چهارتا به این تیم زدیم...

قلعه نویی: فوتبال همین است. چرا بازی برگشت می گذارند؟ چرا لیگ رفت و برگشت است؟

✅۲۳:۳۰

میثاقی: شما می گویید استراتژی تان درست بوده؟

قلعه نویی: به زعم ما درست بوده. اگر توپ‌های ما گل می شد به جای یک هیچ می شد سه هیچ. مگه ما صاحب توپ نبودیم. چندبار در یک هیچ، جهانبخش صاحب توپ شد. یکی ش را مهدی نرسید و ده سانتیمتر کم آورد. براساس واقعیت و آمار. شما غیرمنطقی حرف می زنید. می گویید چون یکماه پیش بردید باید بازهم می بردید. ما هم باختیم هم معذرت خواهی کردیم. قطر دوره قبل قهرمان آسیا شده در امارات. تیم ضعیفی نیست. ژاپن را در فینال سه یک برده. اردن را در همین تورنمنت برده. یک تیم چند ملیتی است و خوب کار کرده است.

میثاقی: عبدالکریم حسن میهمان بود. وقتی شما رضا اسدی و مغانلو آمدند گفت دفاع وسطهای قطر دوست دارند توپ بلند را...خیلی سوالهای بینندگان هم درباره نیمه دوم است؟ فکر نمی کنید بازیکنان تکنیکی مثل قایدی و قلی زاده نمی توانستند کمک کنند

قلعه نویی: مرسی از این سوال. قایدی چند سالش است و چند بازی ملی کرده؟ تا حالا در کدام تورنمنت بوده است؟ چرا نمی گویید کادرفنی قایدی که هفده ساله نیست و بیست و خرده ای سال است و در تیم بزرگ استقلال هم بازی کرده...چرا مربیان قبلی استفاده نمی کردند. اما چرا ما استفاده  نکردیم. ما بازی ژاپن را آنالیز کردم...مردم عزیز من به خاطر شما آمدم چون وظیفه ام است. بعد از جام ملت ها کدام مربی آمده است؟ دو بار مربی آمده اونم من بودم. بازی با سوریه قایدی آن کیفیت را نداشت و بدنش خالی کرده بود. بدرد بازی با ژاپن هم نمی خورد. برای قطر ما آنالیز کردیم. دو گزینه داشتیم. در بازی با قطر دو تا تعویض داشتیم بخشی به خاطر نزدیکی بازی ها بود. محمد محبی قبل از بازی ژاپن ۸۹-۹۰ چطوری رفت بیرون. بدنش تخلیه شده بود. دو تا گزینه داشتیم. مهدی را ببریم وینگر...شجاعت مربی را نشان می دهد. ما بازیکنی هجومی تر از محبی را گذاشتیم در وینگر چپ. ما خلایی بین دفاع راست و یارگیر قطر پیدا کردیم و در نیمه اول دو موقعیت هشتاددرصد گیرمان آمد.

قلعه نویی: مقابل قطر بعد از اخراج از توپ بلند استفاده کردیم، چرا اطلاعات غلط به مردم می دهید

میثاقی: مهدی وینگر چپ درست بود؟ خیلی وقت بود بازی نکرده بود؟

قلعه نویی: امید ابراهیمی چقدر دور بوده؟ اما جلوی ژاپن چطور بازی کرد. شما حرفهای من را مطالعه کن. در بازی با ژاپن سه بازیکن هافبک را تغییر ندادیم. اگر تغییر می دادم نمی گفتند چرا ترکیب برنده را تغییر داده. ما دوتا را عوض کردیم که از نظر بدنی تحلیل رفته بودند. بازی با ژاپن ببینید محبی چطوری آمد بیرون. بازی با ژاپن هم یکروز کمتر استراحت کردیم

میثاقی: نبود طارمی در یک بازی تاثیرگذار بود در برابر قطر....

قلعه نویی: مهدی یک بازیکن بزرگ و وزنه. چهل روز در اردو بودیم بدون کوچکترین تنشی....مثل یک خانواده و یکسری برادر کنار هم. شما گریه های مهدی طارمی را در پنالتی ها ندیدید؟

میثاقی: یک‌دل‌ترین و هم‌دل‌ترین تیم‌هایی که من دیدم همین تیم بوده است. استرالیا و روسیه بودم. در زمان قطبی هم بودم.

✅۲۳:۴۵

نظر کارشناسان فوتبال درباره عملکرد تیم ملی در جام ملت‌ها - بخش اول

دوربین بعد از نظر کارشناسان درباره تیم ملی به استودیو آمد


میثاقی: نظر کارشناسان را دیدید؟

قلعه نویی: اینها بزرگان فوتبال ایران هستند و تاریخ فوتبال ایران را نوشتند. با آقای قاسمپور در السد همبازی بودم. باید یک شناخت جزیی باشد. مورینیو می گوید جزییات تیم را قهرمان می کند. ما جزییات را دیدیدم راجع به بازی صحبت می کنیم. من سالها با سپاهان زندگی کردم می توانم سپاهان را نقد کنم. در یک هیچ اگر توپ احمدزاده میرفت توی گل الهلال نتیجه چی شد. یا در یک، یک احمدزاده که بازیکن خوبی است و مدنظر ما هم بود، یک موقعیت را از دست داد. اگر می زد...اینجا نقش مربی چیست؟ نقش مربی بوده که سیستمی ایجاد کند که موقعیت بوجود بیاید. اگر توپ احمدزاده گل می شد نتیجه چیز دیگری می شد و دیگر سه ، یک نمی باخت.

یا اشتباهات بچه گانه ای که نه این مدافعان که مدافعان بزرگ دنیا انجام می دهند. بهترین بازیکنان دنیا در بازی های حساس هم اشتباه انجام می دهند. من نمی توانم سپاهان را قضاوت کنم چون بازی را از تلویزیون دیدم. ما خیلی جاها هم اشتباه کردیم. اما در آن لحظه مشورت کردیم و این تصمیم را هم گرفتیم. یا حتی بعد از اعزام به جام ملت ها یک جلسه دو ساعته با آقای جلالی داشتیم. کی چنین اتفاقی افتاده است در فوتبال ایران؟ آقای جلالی آنالیزی را به ما دادند. آقای جلالی گفت از چیزی که فکر می کردم خیلی جلوتر هستیم. دلسوزی پیشکسوتی مثل آقای جلالی که خودش گروهی را گذاشته جام ملت ها و جام جهانی را آنالیز کرده و اطلاعاتی به ما داده است. از ایشان ممنونیم. ایشان آنالیز ما را دید گفت شما از چیزی که من فکر می کردم خیلی جلوتر هستید. من همه رو قبول دارم. آقای قاسمپور خیلی منفی صحبت کرد. ایشان حب و بغض حرف نزد. آقایان چیزی را گفتند اما نکته اصلی را نگفتد. آقایان عزیز سیستم های جدید به پاس نمره می دهند

میثاقی: پاس بین دفاع یکی پاس خط شکن ده ها می ارزد

قلعه نویی: آفرین...آیا ما مقابل قطر ایجاد موقعیت کردند.

میثاقی: آنها هم کردند

قلعه نویی: صددرصد کردند که ما باختیم... اما سه نفر دفاع ما درست بودند رامین جا مانده کدام مربی می تواند این را حدس بزند. توپ به مهاجم رسیده. به نظر شما کدام آنالیز می تواند چنین چیزی را بگوید.

میثاقی: برای باختتان دلیل می آورید...

قلعه نویی: نمی گوییم ایراد نداریم... می گوییم چرا باختیم

قلعه نویی: در گل دوم قطر رامین جا ماند، این که دست مربی نیست!

میثاقی: می گفتند باید بازیکنانی باشند که توانایی تکنیکی داشته باشند

قلعه نویی: آقای قایدی و قلی زاده را گذاشته بودیم برای دو تا یک ربع...چرا نمی گویند مهدی ترابی بازی با سوریه آمد به زمین. برای پنالتی آمد. بازی را بردیم. اگر ترابی پنالتی را خراب می کرد چه اتفاقی می افتاد؟

میثاقي: ما نیمه اول با ژاپن خوب بودیم

قلعه نویی: تمام برنامه هایی که باید برای ژاپن پیاده می کردیم شد. باید هافبک هایشان را از بازی خارج می کردیم. دو سه صحنه موقعیت داشتیم. یکی سامان و یکی جهانبخش بود. یک صحنه مشکوک به پنالتی بود. نیمه دوم چطور گل زدیم؟ از جلو پرس کردیم...

میثاقی: من حفظم گل را...

قلعه نویی: همان چیزی که می خواستیم انجام شد. گل سردار هم از عمق زده شد. 

میثاقی: من می گویم قطر نگرفت

قلعه نویی: منم همین را می گویم

میثاقی: آقای جلالی هم می گفت با همان روش مقابل ژاپن نباید مقابل قطر بازی می کردیم؟

قلعه نویی: ما موقعیت ساختیم اما باخیتم. ما اشتباه هم داشتیم اما اشتباهاتی نبوده که...ما محبی را گذاشتیم بیرون به خاطر شرایط بدنی...آقایان کارشناسان ما بعد از بازی ریکاوری کردیم وضعیت بدنها را دیدیدم. ما آمدیم مهدی طارمی را گذاشتیم جای محمد محبی وینر چپ

میثاقی: راضی بودید؟

قلعه نویی: مهدی در حد و اندازه خودش نبود. بازیکنی را که فکر نمی کنید در فینال جام جهانی اخراج می شود مثل زیدان. یا باره سی پنالتی را خراب می کند. ما به دفاع راست گفتیم از اکرم عفیف فاصله نگیر و اگر صاحب توپ شد آن کار را بکن...اما اکرم عفیف براثر هوش بالا آمده گل زده. در فینال هم زده. توانایی فردی بازیکن است. زیبایی فوتبال اینست.

میثاقی: ما هم بازیکن پورتو، رم و برنتفورد داریم.

قلعه نویی: چهل روز یک تیم فقط سه تا ۵ ساعت مرخصی داشته باشد سخت است. اما کسانی که دیدند فهمیدند که اینها مثل برادر با هم زندگی می کردند.

میثاقی: چیزی که همه حیفشان آمد این بود که این نسل می تواند قهرمانی را می آورد

قلعه نویی: شک نکن که ما لیاقت قهرمانی داشتیم. دوره قبل چهارسال جوان تر بود اما این تیم لیاقتش قهرمانی بود. اشتباهی هم بود من مقصر هستم. ما همانطور که ژاپن را آنالیز کردیم قطر را هم کردیم

میثاقی: آنالیزمان برابر قطر درست نبوده

قلعه نویی: درست بوده اما اتفاقات فوتبال بوده...

✅۰۰:۰۵

قلعه نویی: ما با آمدن مغانلو چند موقعیت داشتیم که همه بعد از تعویض ها بود. ما نمی دانستیم که شانزده دقیقه وقت اضافه می گیرند

میثاقی: فکر می کردید بازیکنان تکنیکی مثل قایدی و قلی زاده بدرد نمی خوردند؟

قلعه نویی: اگر بازی به وقت اضافه می رفت ما وینگرهایمان علی قلی و قایدی را می آوردیم و مدام از سردار می پرسیدیم توانایی صد و بیست دقیقه را دارد. سردار این دوره یکی از بهترین دوره هایش را داشت. او صداقت دیده بود، تمرین خوب و ریکاوری و افترریکاوری خوب دیده بود. اصلا بازی با ژاپن او تمرین نکرد. کاری که با محرم کردیم. در طول هفته دو جلسه با تیم تمرین می کرد

قلعه نویی: در تاریخ فوتبال ایران، هیچ کادری انقدر برای تیم ملی وقت نگذاشته است

میثاقی: بازی با قطر را دیدید؟

قلعه نویی: چندبار دیدیدم. ما بعد از بازی های فورا کارمان را شروع کردیم. فکر نمی کنم در تاریخ فوتبال ایران هیچ کادری انقدر وقت گذاشته باشد. ما از صبح تا چهار بعدازظهر کل گروه می آمدند کار می کردیم. اگر پنالتی ترابی بازی با سوریه گل نمی شد چه اتفاقی می‌افتاد؟ خودمان می رفتیم با اینکه هیچ شرطی در قراردادم نبود. آقای میثاقی ما در ایجاد موقعیت جزو دو تیم اول هستیم و در ایجاد موقعیت بزرگ تیم اول یا دوم هستیم. باز دو بازیکن بزرگ ما کسایی بودند که این فرصت های بزرگ را گل نکردند. همه کارها را کردیم و یک جایی هم اشتباه کردیم.

میثاقی: توپهای ارسالی برمی گشت و ما توپ سوم را نمی توانستیم استفاده کنیم. شاید سامان قدوس روزش نبود. مثل صحنه شجاع که سامان اشتباه کرد. نمی توانستیم کاری بکنیم...

قلعه نویی: بعد از اخراج ما سراغ بازی انتحاری رفتیم. ریسک می کنید هزینه هم دارد. شاید بشود دو، دو و شاید بشود چهار دو. اگر توپ اسدی وارد دروازه می شد ما بازی را برگردانده بودیم. باید ریسک کنید هزینه هم دارد. مثل تعویض ترابی. اگر گل نمی شد پنالتی اش دوستان کارشناس چه می گفتند. یک کلمه گفتند شجاعت قلعه نویی!

میثاقی: کارشناسان می گفتند کار ایران با سوریه نباید به پنالتی بکشد

قلعه نویی: تیم ایران جوانتر بوده با سوریه در آزادی مساوی کرده. فوتبال است دیگر. چون آن بازی چهارتا زدیم باید این بازی را هم ببریم درست نیست. ما می توانیم بگوییم اشتباه کردیم توپ سوم را جمع نکردیم. به مردم عزیز توضیح بدهم خیلی از کارشناسان می گفتند ایران اوت دستی و ایستگاهی است. آمار می گوید تعداد شوت ایران دوم بوده است. نظر کارشناسان قابل احترام است اما نظر اشتباهی بوده است. در آسیا دیگر تیم ضعیفی نداریم. این آمارها را از خودمان در نیاوردیم.

میثاقی: کلین شیت فقط مقابل هنگ کنگ داشتیم

قلعه نویی: اما در ساختار دفاعی جزو دو تیم اول بودیم. کم موقعیت دادیم

میثاقی: اما چهاربار قطری ها آمدند سه تا گل زدند. مشکل کجاست؟

قلعه نویی: یک جایی اشتباه فردی، بدشانسی و ساختار دفاعی...این ایراد است. ساختار سازی کردیم و گل خوردیم. جزو تیم هایی بودیم که زیاد گل خوردیم اما در ساختار دفاعی جزو خوب ها بودیم که روی دروازه مان موقعیت کم ساخته شد. فکر کنم دوم بودیم.

قلعه نویی: قبول دارم زیاد گل خوردیم ولی در ساختار دفاعی جزو تیم‌های خوب بودیم!

میثاقی: در بازی با امارات دو موقعیت یک گل خوردیم. در بازی فلسطین دو تا موقعیت داشتند یک گل زدند. بازی با سوریه دو تا موقعیت داشتند پشت دفاع انداختند و پنالتی و گل . این ایراد نیست؟

قلعه نویی: صددرصد ایراد است و باید روی آن کار کنیم. نمی شود در طول نود دقیقه به تیمی موقعیت ندهید. ما می گوییم ایراد است اما در ساختار دفاعی جزو تیم های خوب جام ملت ها بودیم باید آسیب شناسی کنیم. آقای میثاقی همیشه می گوید مدافع باید بدبین باشد و مهاجم خوش بین. مدافع باید همیشه فکر کند همتیمی اش اشتباه می کند اما مهاجم همیشه باید خوش بین باشد دفاع اشتباه کند. بعضی اشتباهات هست خارج از اختیار مربی است. مصدومیت مجید حسینی و محرومیت کنعانی دست ما نبوده است. روزبه یک بازی انجام داده اشتباه داشته. مگر می شود بازیکنی اشتباه نکند. حالا اینکه ما کم موقعیت دادیم حسن است یا نه؟

میثاقی: اینکه کم موقعیت دادید خوب است اما اینکه گل زیاد خوردیم خوب نیست

قلعه نویی: این نشان می دهد کادر فنی کارش را خوب انجام داده. اگر صدبار دیگر بگویید من قبول نمی کنم. توپی که می خورد به پاشنه مدافع و برود توی گل. شش مدافع پشت توپ بودند. بلافاصله زاویه توپ را بستند. شما فوتبال بازی می کنی و الحمدالله مربی هم شدی؟ می توانی پیش بینی کنی. شما کتاب آقای فرگوسن را بخوانید. در هلسینکی هم گفتند. شانس جزیی از فوتبال است. خیلی ازبازی ها بوده تیم باید با اختلاف می برده و باخته. اشتباهات بوده اما شانس هم بوده است. خداراشکر در ساختار دفاعی مان خوب بودیم. در ایجاد موقعیت خوب بودیم. دوستان اطلاعات غلط به ما می دادند. مسیولیت باخت با من است و بازهم معذرت خواهی می کنم و باید این ایرادات را برطرف کنیم.


قلعه نویی درباره بخش پخش دوم کارشناسان گفت: کارشناسان همه عزیز ما هستند ...ما را خسته کردید

نظر کارشناسان فوتبال درباره عملکرد تیم ملی در جام ملت‌ها - بخش دوم

✅۰۰:۳۰

در بخش دوم صحبت کارشناسان، آنها از قلعه نویی حمایت کردند اما برخی شان مثل مظلومی و قاسمپور معتقد بودند که دستیاران قوی تری باید در تیم ملی باشند.

همچنین برخی از کارشناسان معتقد بودند که اکنون وقت تغییر نسل است باید جوانان آرام آرام به تیم ملی تزریق شوند.

در بازگشت به استودیو نظرسنجی برنامه فوتبال برتر که در سایت رسمی این برنامه انجام می شود« راهکار پیشرفت تیم ملی» توسط میثاقی" class="text-black">محمدحسین میثاقی باردیگر خوانده شد. 

قلعه نویی: نظر مردم خیلی مهم است. باید به نظر مردم احترام گذاشت حتی اگر برخلاف میلمان باشد. باید دوتا نکته را بگویم. خدارا گواه می گیرم بعد از بازی با ژاپن دوتا رییس قوه تماس گرفتند تمام بچه ها درباره مردم صحبت کردند. گفتیم وضع اقتصاد مردم مشکل دارد و مردم گرفتارند. آقای رییسی و آقای قالیباف تماس گرفتند. در آن شور و شوق برد از ژاپن آقای رییسی، آقای قالیباف دیرتر تماس گرفتند، بچه ها خواسته شان فقط این بود. نظر مردم خیلی مهم است. زیرساخت ها واقعا مهم هستند. من بیست سال پیش گفتم. آقایان گفتند این تاکتیک ندارد این حرفها را می زند! ما نیروی انسانی داریم اما زیر ساخت نداریم. قایدی و محبی را مربیان محلی پیدا کرده اند و رشد داده اند. اگر آنها نبودند این بازیکنان اصلا پیدا نمی شدند. نظر مردم بسیار مهم است.

قلعه نویی: بعد از برد ژاپن آقای رییسی و قالیباف تماس گرفتند و ما فقط درباره وضعیت اقتصادی مردم صحبت کردیم

فقط درباره حرف آقای قاسمپور بگویم که گفت بازیکنان بزرگ الزاما مربی بزرگی نمی شوند. برعکسش هم هست. خیلی از مربیان خوب بازیکن بزرگ نبودند. ساکت الهامی، فراز و کمالوند ودر دنیای فوتبال هم مورینیو اما مارادونا مربی بزرگی نشد. حالا شما اجازه بدهید من با معذرت خواهی از مردم که عینک می زنم رزومه همکارانم را بخوانم. ما نفر اول و دوم نداریم. آقای آنتونیو بعد از من نفر دوم بودند. اگر من نبودم مثل بیماری در ازبکستان که من خداشاهده مرگ را دیدم تیم زیرنظر آنتونیو بوده است. بازیکن سابق اینتر، تیم ملی ایتالیا مربی تیم ملی سوییس با تجربه دو جام ملت ها و جام جهانی. سعید الهویی دکترای فیزیولوژی ورزشی و سالهاست دستیار من است. بعضی از دوستان پیشکسوت می گویند اطلاعات به قلعه نویی نمی دهند. نمی بینند نوع اطلاع رسانی عوض شده است. اطلاعات را آقای الهویی از بالا می گرفت و به من اطلاع می داد. ما از بازی با روسیه این کار را انجام دادیم. از دوستان خواهش می کنم همکاران خودشان را تضعیف نکنند. اینکه بگویند کادرفنی تقویت شود را می پذیرم.اینکه می گویند در حد نبوده درست نیست. سعید الهویی هفده هجده سال از لایه های اول از لیگ های پایین آمده. شاید بازیکن بزرگی نبوده اما مربی بزرگی هم هست. از تک تک بازیکنان بپرسید درباره آقای الهویی. این ادبیات درست نیست.

میثاقی: کارشناسان می گویند این فرم درست نیست. یک سندرم است. زیادی بدانید در بیانش به مشکل می خورید. نوع توضیحش به گونه ای ممکن است باشد که مخاطب عقب بکشد. درحالی که سردار آزمون و علی جهانبخش و طارمی تعجب کرده اند. هیبرید فورمیشن نباید گفت...

قلعه نویی: اگر یکی اشتباهی کرده باید توانایی اش را زیر سوال برد؟ من امیرقلعه نویی چهاردهه است مدام در فوتبال هستم. فکر کنم کسی مثل من نبوده است. خیلی از بازی ها را بردم گفتم حقمان بود ببازیم. این رفتار امروزم را ده سال پیش و در ۲۰۰۷ نداشتم اما اینکه توانایی یک نفر را به خاطر یک اشتباه زیرسوال ببریم. ساکت الهامی چطورمربی شد؟ محمد ربیعی از کنار آقای افاضلی آمده آقای الهویی همینطور. توانایی داشته اند. آقای مطهری آدم خوشنام چندسال است دارد مربیگری می کند. رحمان رضایی هشتاد بازی ملی و سابقه سرمربیگری، آندرانیک تیموریان...

میثاقی: اگر بگویید این بازیکن را بفرست یکی بگوید نه امیرخان این نه اون بازیکن...کسی هست چنین جراتی داشته باشد؟

قلعه نویی: حمید بارها آمده گفته ، سعید گفته است...آنتونیو گفته...اصلا اینجوری نبوده است. در تعویض مهدی ترابی اتفاقا حمید آمد گفت ترابی پنالتی زن خوبی است. حمید دربازی با امارات هم درباره علی قلی زاده گفت. بعد از برنامه زنگ بزنید به آنتونیو بگویید فضای کادرفنی چطور بوده است. گروه بسیار خوبی داشتیم، با معرفت و کاربلد بودند. تقویت را قبول دارم اما در حد نیستند درست نیست. نقدی هم داریم بخل را بگذاریم کنار و براساس جانم فدای ایران قدم برداریم. ما از چند روزی که حال خوبی هم نداریم همکاران ما تیم سی نفره زیر ۲۳ سال را تهیه کردیم که قرار شده این نفرات زیر نظر گرفته شوند برای جام جهانی ...تیم خوبی داریم باید قوی تر کنیم با یک روح تازه تر.

✅۰۰:۴۵

میثاقی: پایان بندی عذرخواهی آقای قلعه نویی درست. از اینجا به بعد قرار است چکار کنیم؟ 

قلعه نویی: تشکر ویژه از آقای تاج، هیات رییسه و آقای نبی داشته باشم. ما تیمی بودیم که همه باهم برادر بودیم. تجارب آقای نبی خیلی به من کمک کرد. نتیجه چیزی که لیاقت مردم بود نگرفتیم. اما تیم بی حاشیه و آرامی داشتیم و این عزیزان تاثیرگذار بودند. ما برنامه مان را قبل از این برنامه شروع کردیم. اما همانطوری که آقای مظلومی که استاد ما بود گفت تغییرات باید نتیجه گرا باشد. آقای قاسمپور نقد می کند و می گوید تیم ضعیف دیگر نیست. ما باید از همین بازی ۲ فروردین شروع کنیم. اگر امید نورافکن و یاسین سلمانی را داشتیم خود به خود میانگین تیممان پایین می آید

میثاقی: داریم جوانان خوبی که جایگزین شوند؟

قلعه نویی: آنطور که بخواهیم تغییرات آنچنانی بدهیم نیست. شاید اینقدر جوان نداشته باشیم. اما باید جایی شروع کنیم.

قلعه نویی: باید جوانگرایی را شروع کنیم و هزینه بدهیم

میثاقی: کره و ژاپن جوانگرایی کرده اند. بخصوص در خط دروازه و در خطوط دیگر هم بازیکنان زیر۲۳ و ۲۱ را بازی داد. عربستان اوضاعش بهتر است و حتی یک بازیکن شانزده ساله را بازی داد. درمجموع ۵-۶ بازیکن زیر ۲۳ را بازی داد. می دادم ریسک است الان...

قلعه نویی: اما ما باید این ریسک را قبول کنیم ولی با شیب ملایم. اگر بخواهیم طارمی را بگذاریم کنار باید یکی باشد که پنجاه درصد طارمی باشد. عقل ناقص من می گوید در دفاع باید با تجربه باشند. در ساختار دفاعی خوب بودیم اما در هافبک باید نیروی جوانتری باشد. در همه تیمهایم اینگونه بوده. نفرات داریم. ما یک لیست ۳۰ نفره جدید داریم. عده ای از آنها در اردوی تیم بوده اند. خیلی ها از مینی کمپ ایرادمی گرفتند. در اردوهای گذشته دربازی با بورکینافاسو چند جوان استفاده کردیم. یاسین سلمانی در برنامه هایمان بود متاسفانه مصدوم شد. امید نورافکن همینطور...ژاپن و عربستان در چه مرحله ای حذف شدند؟ زودتر از ما حذف شدند.اگر ما در این مرحله حذف می شدیم که واویلا بود. بازهم از مردم معذرت خواهی می کنم نظر مردم مهم است ولی منی که چهاردهه مدام هستم و هزار امتیاز را گذراندیم. کاشکی آمار بازی های بین المللی من را هم می گذاشتید. کسی که چهاردهه در فوتبال است و آمار بین المللی اش قابل دفاع است اجازه بدهند کار کنیم. من نظر مردم را هم می گیرم. من از مردم فقط انرژی مثبت گرفتم.  بعد از بازی با ژاپن گفتم این خوشحالی را بگذارید کنار. 

میثاقی: آقای قطبی هم روی خط بود چقدر هم مثبت بود

قلعه نویی: آقای قطبی از انسان های بزرگ است و جایش در فوتبال ایران خالی است. اگر ایشان بخواهد به ایران" class="text-black">تیم ملی ایران کمک کند من واقعا استقبال می کنم. من قلبا دوستش دارم. اگر شرایط باشد. آقای کاشانی به من زنگ زد گفت برای تیم امید نظرت راجع به افشین قطبی چیست؟ من گفتم درنگ نکن همین الان بیارید ایشان را. ما باید از امسال آقای قطبی که نظرشان را می دهند من دعوت می کنم اگر ایشان دوست دارند بیایند به ایران" class="text-black">تیم ملی ایران کمک کنند.

دعوت قلعه نویی از افشین قطبی برای حضور در کادر فنی تیم ملی

قلعه نویی: اجازه بفرمایید اول از خانواده‌ام  تشکر کنم. در این سی سال همسرم خیلی اذیت شد. بچه هایمان بزرگ شدند خیلی فوتبالی هستند آنها خیلی اذیت شدند. یکسری رفقای خوب دارم که اجازه بدهید اسمشان را نیاورم. من ۲۰۰۷ مربی تیم ملی شدم و بعد رفتم کرمان مربیگری کردم. یعنی ما عاشق ایران هستیم. اینجا شد خدمت می کنیم نشد کرمان خدمت می کنیم و بعد در سیرجان...من نه دیگر به پولش نیاز دارم...اگر قراردادم را بگویم واقعا می خندید. قرارداد همکارانم که واقعا مظلومانه است. آقای تاج واقعا دارند زحمت می کشند

میثاقی: جدی می فرمایید...

قلعه نویی: اگر مبلغ قراردادمان در تیم ملی را بگوییم،‌ خنده‌تان می گیرد

قلعه نویی: فوتبال درآمد آنچنانی ندارد و اینهمه هزینه و اعزام داریم. دارند زحمت می کشند. من به این پول احتیاج ندارم. تدارکات تیم ملی هم بشوم افتخار است. ما هم می توانیم برویم کشور دیگر دنبال فوتبال نباشیم. هرکجا گفتند خدمت گرفتند. با چهار تیم مختلف رفته ام مرحله بعد. با سه تا تیم مختلف الهلال را در ریاض بردم. از تیم ملی رفتم مس کرمان . مس کرمان تیم بزرگی است البته...دوست دارم تجربیاتم را در اختیار جوانان بگذارم. چرا کادر جوان انتخاب می کنم؟ چند تا از بازیکنان من دستیارم بودندو به سمت مربیگیری آمدند. در خیلی از استادیوم ها خیلی رفتارها می کنند، اینهمه شعار دادند علیه من تا به حال دیده اید عکس العمل نشان بدهد. آنهایی که علیه من شعار دادند می آمدند با من عکس یادگاری می گرفتند. 

قلعه نویی: همان هایی که در ورزشگاه شعار می دادند بعدا با ما عکس می گرفتند

این بخش پایانی حرف های امیر قلعه نویی بود و راس ساعت ۱۲:۴۵ دقیقه گفتگوی
سرمربی تیم ملی با محمد حسین میثاقی به پایان رسید.

برچسب ها
کد خبر : 2415
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران
کاربر میهمان

حمید - 6 ماه پیش

سلام قلعه نوعی میگه من مشورت میکنم در صورتی که با توضیحات ایشون این اطلاع رسانی نه مشورت در ضمن از ایشون بپرسید چرا ایشون جرات نداشت طارمی و بیرانوند را عوض کنه چرا مهدی قائدی را با بیشترین گل زده در دو بازی آخر بازی نداد اینها را حتما بپرسید چرا با این نتایج بجای پاسخگویی رفته دوبی برای استراحت !!!!
0 0
کاربر میهمان

شهرام - 6 ماه پیش

سلام جناب میثاقی اینقدر شما میگید بازی هجومی و گل بیشتر تیم ما که تعداد گل زدش چهار سال پیش با امسال هیچ تغییری نکرده و تو هر دو تورنمنت ۱۲ گل زده داشتیم ولی تعداد گل خوردمون ۲ برابر شده و تو تورنمنت قبلی ۳ گل دریافت کردیم و امسال ۷ گل خوردیم این نشون میده که دفاع مهمتر از گل زدنه،از آقای قلعه نویی بپرسید چرا دفاع اینقدر افتضاح بود
0 0
کاربر میهمان

محسن - 6 ماه پیش

آقای قلعه نویی میگه همه گل ها و بردها با برنامه ما بوده و همه اشتباهات و گل های خورده شانس فوتبالی بوده!!!! توهین به شعور مردم چرا؟
0 0
کاربر میهمان

ایمان - 6 ماه پیش

سلام خدمت دوستان عزیز به نظر بنده طی این ۳۰ سال، بهترین بازی ها رو انجام دادیم.دلیل نارضایتی مردم خلق موقعیت بالا ولی گل نشدن این موقعیت هاست.آقای میثاقی بدون تجربه مربیگری ایراداتی میگیرن که به معنای واقعی منطقی نیست.اگر رامین رضاییان سریعتر جلو آمده بود و ما گل سوم رو نخورده بودیم الان همه از عملکرد تیم ملی تمجید میکردن.
0 0
کاربر میهمان

یادگار ملکی - 6 ماه پیش

چرا بازی با قطر قائدی رو بازی نداد
0 0
کاربر میهمان

محسن محمدی - 6 ماه پیش

دفاع تیمی ما که در زمان کیروش زبانزد بود به خاک و خون کشیده شده الان.تیم ما اصلا انسجام نداشت.ما در بازی هنگ کنگ فقط همین مونده بود که تیم خیلی ضعیفتر آماری هم از ما بهتر باشه ما دستپاچه بهم ریخته در همه خطوط بودیم.کل فوتبال از نظر قلعه نوعی فقط این بود که اگه اون توپ رفته بود تو گل این نشد فوتبال که.همش شانس؟ پس شانسی شانسی گواردیولا همش برندس یا میره پیش شانس خوب کن
0 0
کاربر میهمان

طاها بوشهر - 6 ماه پیش

سلام لطفا به آقای قلعه نویی بگید مهدی قائدی سه تا بازی تو جام ملت داشته و دو گل شبیه به هم به ثمر رساندن ولی جلوی ژاپن که بردند مشکلی نبود ولی جلوی قطر که همه ی قطری ها تو دریبل و خوردن و تکنیک ضعف داشتند،چرا استفاده نکردید امسال اگر ایران قهرمان نشد بخواطر این که با یک اشتباه یه ایران رو ناراحت کردید ممنون از برنامه فوتبال برتر
0 0
کاربر میهمان

محسن محمدی - 6 ماه پیش

روتون نمیشه بگین ما بردامون هم شخمی شخمی بود.ما با تیم های جام جهانی بازی نکردیما.با فلسطین و هنگ کنگ و امارات و سوریه که تیم های داغون بودن بازی کردیم و مردیم تا بردیم.بازی امارات اگه پنالتی گل میشد که اون بازیم به چوخ میرفتیم.بازی ژاپن هم که با بکش زیرش علی اصغری بردیم.قطرم که ریدیم
0 0
کاربر میهمان

بردیا - 6 ماه پیش

سلام.گل اول قطر که آقای قلعه نویی و دستیاراش مدام میگن شانسی بوده،قبلش توپ کامل خورد به دست مدافع ما و چون گل شد دیگه پنالتی نگرفتن.اگه گل نمیشد قطعا پنالتی میگرفتن. در مورد توپ جهانبخش هم که خورد به تیر دوستان جوری حرف میزنن انگار اگه اون گل میشد میرفتیم فینال.در صورتی که اگه گل هم میشد تازه میرفتیم وقت اضافه و نیم ساعت ده نفره باید بازی میکردیم و احتمالا چند گل دیگه هم میخوردیم
0 0
کاربر میهمان

احسان - 6 ماه پیش

آقای قلعه نویی بفرمایند بگن هدف ایران در صورت صعود به جام جهانی با توجه به فرمت جدید جام جهانی چیه ؟ رسیدن به جمع ۳۲ تیم یا رسیدن به مرحله یک هشتم
2 0
کاربر میهمان

مهدی - 6 ماه پیش

خدایی قلعه نویی داره توجیه میکنه چرا نمیگی دفاع تیم ما افتضاح بود چرا تعویض به موقع انجام ندادی
0 0
کاربر میهمان

یاسر - 6 ماه پیش

سلام. چرا نمی پرسید ک اگه محمد محبی خسته بود ما قایدی رو داشتیم ما ترابی رو داشتیم چرا اینا رو بازی نداد؟ چرا مهدی ترابی رو بازی نداد؟
0 0
کاربر میهمان

افروز - 6 ماه پیش

اخ قطر ۲تا تک به تک گل نکرد اگه گل میکرد چی هی اقای قلعه نویی میگه توپ ما گل نشود
0 0
کاربر میهمان

سعید دایت - 6 ماه پیش

سلام، چرا بازیکن های ایران باید از ۷ یا ۸ موقعیت یکی را گل کنند؟ کی و کجا باید از لحاظ روانی روی این مسئله کار شود؟
0 0
کاربر میهمان

ابوالفضل - 6 ماه پیش

اگر به اتفاق هست پس مربی قطر بهتر کوچ کرده بود یا ما در کل بازیها ما در دفاع مشکل داشتیم هشت تا گل خوردیم توجیه ایشان چیه با این وضع جام جهانی باید منتظر اتفاقات باشیم شلچاید روزمان باشد وقص علی الهذا
0 0
کاربر میهمان

یاسر - 6 ماه پیش

قلعه نوعی همیشه همینه نمیخواد قبول کنه ک ریده
0 0
کاربر میهمان

بردیا - 6 ماه پیش

گل اول قطر که آقای قلعه نویی و دستیاراش مدام میگن شانسی بوده قبلش توپ کامل خورد به دست مدافع ما و چون گل شد دیگه پنالتی نگرفتن.اگه گل نمیشد قطعا پنالتی میگرفتن. در مورد توپ جهانبخش هم که خورد به تیر دوستان جوری حرف میزنن انگار اگه اون گل میشد میرفتیم فینال.در صورتی که اگه گل میشد تازه میرفتیم وقت اضافه و نیم ساعت ده نفره باید بازی میکردیم و احتمالا چند گل دیگه هم میخوردیم
0 0
کاربر میهمان

مقدادصفدری - 6 ماه پیش

فقط و فقط داره دلیل و منطق میاره قبول نمیکنه که بد بوده از مربی ژاپن یادبگیر
0 0
کاربر میهمان

امیر - 6 ماه پیش

سلام. پس چرا اتفاقات همه برای ما هست، و این همه گل خوردیم. قطر کمتر گل خورد. اکثر بازی وقتی تمرین روی بیلداپ بوده چرا وقتی با قطر مستقیم به مشکل خوردیم بیلداپ نکردیم؟
0 0
کاربر میهمان

مهردادصفدری - 6 ماه پیش

بهترین بازیکن ها رو داشتیم
0 0
کاربر میهمان

حمید افروز - 6 ماه پیش

چرا اقای قلعه نویی هی میگن توپ ما به تیر خورده قطر شوت زد به دفاع خورد رفت توی گل اخ اگه موقعیت های اخر که بازی اگه گل میشود که بازی میشود ۵دو
0 0
کاربر میهمان

حسین - 6 ماه پیش

سلام واقعا طرز تفکر آقای قلعه نویی درست نیست! شما ۱۰۰۰ موقعیت با بالاترین xg خلق کرده باشید گل نزنی و نبری به هیچ دردی نمی خوره یک گل به کل آمار می ارزه طرز فکر ایشون خودکم بینی خودمان و بزرگ کردن دیگرانه چون می خواد بگه من درست می گم کلا همه چیز رو به طرز رقت انگیزی توجیه می کنه! همش هم اتفاق بوده! اون فدراسیون یه همچین سرمربی هم می خواد!!!!
0 0
کاربر میهمان

حسین - 6 ماه پیش

آقای قلعه نویی چیدمان شما اشتباه بود از همان بازی با سوریه که با بازی گرفتن از مهدی قائدی در مقابل تیمی که بینهایت فیزیکی بازی می‌کنه اگر قائدی استراحت می کرد می‌تونست در بازی با قطر که بینهایت جاش خالی بود سرحال به میدون میرفت
0 0
کاربر میهمان

بردیا - 6 ماه پیش

آقای قلعه نویی همه ی گلهایی که ما خوردیم و باخت به قطر رو میگه اینا قشنگی فوتباله.خیلی ممنون. چجوریه که این قشنگیها همش باید از جیب تیم ما خرج بشه؟
0 0
کاربر میهمان

سیدفاضل موسوی - 6 ماه پیش

سلام آقای قلعه نویی بخاطر چی عذر خواهی کردن. یا پرسید میثاقی جان‌ ضعف تاکتیکی مون چی بود؟ ممنون
0 0
کاربر میهمان

علی - 6 ماه پیش

چرا قائدی که اینقدر عملکرد خوبی داشت مقابل قطر بازی نداد؟!؟
0 0
کاربر میهمان

محمود - 6 ماه پیش

این سوالو لطفا بپرسید ۱-ما تو بازی‌هایی که تحت پرس بودیم هیچ برنامه‌ای برای خارج شدن از پرس نداشتیم. بازی هنگ‌کنگ، قطر و ... هیچ بازیکنی اضافه نمی‌شد به خط دفاع تا با پاسکاری‌های کوتاه از پرس خارج شیم. انگار تمرین نشده بود. ۲- شما وقتی استراتژی جواب نمی‌ده تو بازی آیا پلن بی داشتی؟ تو بازی قطر پلن بی شما چی بود؟
0 0
کاربر میهمان

هادی - 6 ماه پیش

مربی باید با ترکیب و استراتژی احتمال های فوتبالو کم کنه ن این ک بگه بخاطر دوتا اتفاق گل خکردیم اتفاق چرا دوتا میشه ؟؟مربی چیکارس .بپرس دیگ میثاقی اه
0 0
کاربر میهمان

مرتضی - 6 ماه پیش

سلام آقای قلعه نویی نظر اون همه کارشناس مخصوصا مجید جلالی که حقش سرمربیگری تیم ملی و بارها گفتم و منصفانه اشکالات تیم رو بیان کرد ولی آقای قلعه نویی نمیخواد قبول کنه!!! و توجیه میکنه! آقای قلعه نویی میگه جذابیت فوتبال ! گویا جذابیت‌های فوتبال همش به ضرر تیم ایران هست! این چه توجیه مزخرفیه! ۲۰ دقیقه بجای ایجاد چند موقعیت تا گل بدست بیاد دوتا موقعیت که فقط یکیش خطرناک بوده رو آقای قلعه نویی میگه موقعیت! نمیگه ایشون تو همون ۲۰ دقیقه قطر ۴ ، ۵ تا موقعیت داشت!! تا کی توجیه ! بازی فوتبال که با دعای مردم و حول و ولا پیش بره کیفیت کادر و تیم پایینه! بارها تو صفحه ها نوشتم آقا سرمربی ایران * مجید جلالی *
0 0
کاربر میهمان

بردیا - 6 ماه پیش

آقای قلعه نویی لطفا در مورد این همه موقعیتی که به تیمهای دیگه دادیم و ۷ تا گلی که خوردیم توضیح بدن.حتی هنگ کنگ هم سه چهارتا موقعیت داشت جلوی ما که با بی دقتی بازیکناشون توپا میرفت بیرون!ایشون انگار مربی بخش دفاعی نبوده که حرفشو نمیزنه!
0 0
کاربر میهمان

هادی - 6 ماه پیش

از اقای قلعه نویی بپرس.اقا شما اشتباهاتتونو بگید ما گوش کنیم
0 0
کاربر میهمان

احمد قندهاری - 6 ماه پیش

چرا آقای قلعه نویی سامان فلاح رو سکو نشین کرده بود و با داشتن روزبه چشمی ، شاید همه بدونند روزبه چشمی در سیستم 4 دفاعه بازیکن جوابگو نیست ولی در 3 دفاعه به عنوان راس وسط میشد ازش استفاده کرد ، از سیستم سه دفاعه استفاده نکرد جلوی قطر ، اینجوری خط دفاع بالا میامد و بازی سازی بهتر میشد ، در مورد وینگرها بحث شد امکانش بود ما جهانبخش رو به چپ ببریم و قلی زاده رو با طارمی عوض کنیم و به راست بیاریم
0 0
کاربر میهمان

سعید - 6 ماه پیش

سلام به آقای مربی بگین چرا از جواب طفره میره؟ ایجاد موقعیت طی بیست دقیقه فقط ۲تا؟ چرا اول میگه اشتباه کردیم اما بعد میگه اتفاق بوده؟ بالاخره اتفاق بوده یا اشتباه کرده؟ همه کارشناسان گفتن نوع بازی ما اشتباه بوده اما ایشون قبول نمیکنن! فقط میگن آمار!! آمار باید منجر به برد بشه وگرنه زنبور پر تلاش بدون عسل به درد چی میخوره؟ توی موقعیت گل اول چرا آنالیز رو نمیذارین که نشون بده جایگیری هافبک دفاعی ما اشتباه بوده!! و گل دوم و سوم هم از روی اشتباه مشابه اتفاق افتاده!!! آقای جلالی و بقیه کارشناسان نمیدونن که کی انتقاد کنن؟ اگه قرار باشه وقتی کسی از داخل تیم خبر نداره نظر نده پس کی انتقاد کنه؟ همه ش میگن آمار! آمار بدون نتیجه بدرد لیگ میخوره آقای مربی وقتی مربی شما تو برنامه میگه نتیجه برای من اولویت نداره یعنی هدفش قهرمانی نبوده! یعنی ایشون مناسب این جام نبوده! به قول خودشون که ما همه چی رو بررسی کردیم ایشون باید بررسی میکردن هدف مربیشون هم قهرمانی بوده یا نه
0 0
کاربر میهمان

امیر - 6 ماه پیش

خب چرا بدشانسی منجر به گل برای ایران از همه بیشتر بوده. اشتباهات علی بیرو در صورت تجمع در 18 فاصله از دروازه
0 0
کاربر میهمان

مرتضی - 6 ماه پیش

آقا نمیخواد قبول کنه آقای قلعه نویی! چرا اصرار دارید ! آقا ترکیب چیدمان تیم مخصوصا مقابل قطر اشتباه بود با ۴ دفاع که دوتا مدام جلو بودند! و ۲ هافبک که قطر ۵ هافبک میانی گذاشتند! مربی حرفه‌ای آقای مجید جلالی مخصوصا قسمت اول خیلی مهم بود و کاملا حرفه ای ! دمش گرم! سرمربی تیم ملی باید مجید جلالی باشه تمام سرمربی مجید جلالی!
0 0
کاربر میهمان

امیر - 6 ماه پیش

صحبت آقای جلالی در مورد تیم پایه زمانی صدق میکنه که 11 بازیکن ما از لیگ باشه نه در بهترین لیگهای اروپایی بازی میکنه. چه ربطی به پایه و ساختار داره؟
0 0
کاربر میهمان

محمد - 6 ماه پیش

تیم ملی در بازی با قطر ۲۲ شوت زد و فقط ۵ شوت در چارچوب داشت. این مسئله ارتباطی به بدشانسی نداره، به تمرکز و شرایط روانی بازیکنان برمیگرده. نمیشه همه چی رو به پای بدشانسی نوشت
0 0
کاربر میهمان

عسگری - 6 ماه پیش

از ایشون بپرسید نظرشون راجب آقای دنیس اکرت چیه چرا بازیکن به این خوبی که بارها اعلام کرده علاقه داره در ایران حضور داشته باشه ازش استفاده نمیشه ؟ بازیکنی که هم جوونه هم تو لالیگا بازی کرده الانم که در بلژیک جز گلزنان لیگشونه حتما ازشون سوال بفرمایید حیفه همچین سرمایه هایی
0 0
کاربر میهمان

علی - 6 ماه پیش

آقای قلعه نویی داره درست میگه دو موقعیت داده که گل خوردن اینکه کم موقعیت داده خوبه دیگه کادر فنی هم خوبه فرصت فقط میخواد از آقای قلعه نویی تشکر کنید بگید بره بخوابه به فکر آینده باشه گذشته ها گذشته .
0 0
کاربر میهمان

امیر - 6 ماه پیش

چرا آقای قلعه نویی فقط میگن ما در بازی قطر موقعیت گل ایجاد کردیم یا نه چرا نمی گن که ساختار دفاعی مون ضعیف بود مگه ارنج کردن فقط ایجاد موقعیت گل هستش
0 0
کاربر میهمان

آرشام - 6 ماه پیش

از آقای قلعه نویی بپرسید ضعف و اشتباه شمادر تیم ملی چی بوده
0 0
کاربر میهمان

محمد - 6 ماه پیش

سلام آقای میثاقی لطفاً در مورد بازیکنان دورگه مثل کاوه ظهیرالاسلام یا دنیس اکرت که در تیم صدرنشین لیگ بلژیک بازی میکنند سوال بپرسید، با تشکر
0 0
کاربر میهمان

Iran - 6 ماه پیش

برنامتون واسه نسل جدید چیه؟ تیم ملی فقط با این نسل زیباست
0 0
کاربر میهمان

فرهود - 6 ماه پیش

شما الان ترابی رو دعوت کردید پنالتی بزنه بعد وقتی میدونید قرار نی وقت اضافه توی بازی با قطر نباشه چرا قلی زاده و قائدی رو نمیفرستید تو شما طارمی رو که توانایی 10 قدم پا به توپ نداره میزاری وینگر فقط رشد چمن خای اون منطقه رو زیاد میکنه
0 0
کاربر میهمان

قاسمی - 6 ماه پیش

درود آیا به فکر تغییر دروازه بان هستین؟
0 0
کاربر میهمان

shhnazdanshwry20@gmail.com - 6 ماه پیش

چرا از ترابی استفاده نکردید ؟؟
0 0
کاربر میهمان

farshid - 6 ماه پیش

از اقای جناب قلعه نویی بپرسید اینکه تیم ملی بنا به نظر تمام کارشناسها باید تغییر و تحول ایجاد بشه و جوانسازس اگر فردا در تورنومنت های بعد دوباره همین نیم و اوردید نشانگر ویه؟مبادا شهامت کنار گذاشتن بعضی افرادی که در همین لیگ چندین جایگزین دارند و اما راهی به تیم ندارند و اگر دارند مانند اقای ترابس در کل تورنومت ققط یه ضربه به پنالتی زد و تمام چه کسی گفته طارمی بهترین مهاجم هستن
0 0
کاربر میهمان

farshid - 6 ماه پیش

از اقای جناب قلعه نویی بپرسید اینکه تیم ملی بنا به نظر تمام کارشناسها باید تغییر و تحول ایجاد بشه و جوانسازس اگر فردا در تورنومنت های بعد دوباره همین نیم و اوردید نشانگر ویه؟مبادا شهامت کنار گذاشتن بعضی افرادی که در همین لیگ چندین جایگزین دارند و اما راهی به تیم ندارند و اگر دارند مانند اقای ترابس در کل تورنومت ققط یه ضربه به پنالتی زد و تمام چه کسی گفته طارمی بهترین مهاجم هستن
0 0
کاربر میهمان

علی مهری خانیکی - 6 ماه پیش

قطبی بیاد دستیار شما بشه عمرا
-5 0
کاربر میهمان

هادی - 6 ماه پیش

بپرس دیگ کیو دوست داری کنارت کار کنه؟
1 0
کاربر میهمان

پلویز - 6 ماه پیش

همه حرفا درست.ولی طارمی بهیچوج بازی قطر نباید بازی میکرد
0 0
کاربر میهمان

Farshid Khajvand - 6 ماه پیش

آقای میثاقی مراعات قلعه نویی رو‌کردی زیاد جذاب نبود حرف دلتو نزدی
1 0
کاربر میهمان

علیرضا ریاحی فرد - 6 ماه پیش

سلام تمام سوالات تمام سوالات با سوال جواب داداه شد!!!!
0 0
پربازدیدترین اخبار