00:41
0
کد خبر : 15962

۲۳ بازی بدون شکست؛ یوزهای تسخیر‌ناپذیر در مقدماتی جام جهانی

تیم ملی ایران در چند دوره اخیر مقدماتی جام جهانی عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به جای گذاشته است.

۲۳ بازی بدون شکست؛ یوزهای تسخیر‌ناپذیر در مقدماتی جام جهانی
به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ سایت فیفا رکورد تیم‌های آسیایی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ را اعلام کرد که تیم ملی ایران به یک رکورد خاص دست یافت.

تیم ملی فوتبال ایران در چهارمین بازی خود در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ روز سه‌شنبه ۲۴ مهر در ورزشگاه «راشد» شهر دبی از تیم ملی قطر میزبانی کرد و موفق شد با پیروزی ۴ بر ۱ مقابل «عنابی‌ها» به رکورد ۲۳ بازی شکست ناپذیری در مراحل نهایی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی دست پیدا کند.

تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی این رکورد منحصربفرد را از آن خود کرده است که در مجموع تمام بازی‌های مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا هم از لحاظ آماری شرایط خوبی دارد و در مقایسه با بسیاری از تیم‌های برتر جهان رتبه بهتری را از آن خود کرده است. تیم ملی تا به حال در ۱۲ دوره از مسابقات مقدماتی جام‌های جهانی حاضر بوده و در ۱۵۶ دیدار، آمار ۹۹ پیروزی، ۳۸ تساوی و ۱۹ شکست را به ثبت رسانده است تا در رده‌بندی امتیازی تیم‌های ملی جهان در مسابقات مقدماتی جام جهانی، با ۳۳۵ امتیاز جزو ۱۰ تیم برتر جهان باشد.



آخرین شکست تیم ملی ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی به سال ۲۰۲۲ برمی‌گردد، زمانی که تیم دراگان اسکوچیچ با نتیجه ۲ بر ۰ مقابل کره جنوبی شکست خورد و همین باخت نقش زیادی در برکناری مربی کروات و حضور دوباره کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی داشت. تیم ملی بعد از دیدار مقابل کره جنوبی تا به امروز دیگر در هیچ کدام از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی شکست را تجربه نکرده و در ۱۱ بازی گذشته صاحب ۸ پیروزی و ۳ تساوی شده است.

تیم ملی فوتبال کشورمان حالا در شرایطی با پیروزی پر گل مقابل قطر در گروهش به ۱۰ امتیاز دست یافته که بخش زیادی از مسیر صعود به جام جهانی ۲۰۲۶ را طی کرده و تنها روی کاغذ صعودش قطعی نشده است.  قبل از این ۶ بار دیگر هم به مهم‌ترین تورنمنت ملی جهان راه پیدا کرده‌ بودند و حالا در آستانه تجربه هفتمین حضور خود در این رقابت‌ها هستند.

تیم امیر قلعه‌نویی برای بهبود آمار خود ۶ بازی دیگر را در همین مرحله پیش رو دارد و باید به ترتیب با تیم‌های ملی کره شمالی، قرقیزستان، امارات، ازبکستان، قطر و مجدداً کره شمالی دیدار کند، بازی‌هایی که با توجه به شرایط رقبای تیم ملی، به‌نظر می‌رسد چندان دشوار نباشد و همین فرصت خوبی به سفید پوشان می‌دهد تا روند شکست ناپذیری خود را تقویت کنند و با اقتدار بیشتری راهی جام جهانی شوند.


برچسب ها
کد خبر : 15962
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار