15:19
0
کد خبر : 16022

عبور سردار ایرانی از روماریو؛ سیزدهمین گلزن ملی فعال جهان

سردار آزمون با درخشش خود مقابل قطر، آمار فوق‌العاده خود در تیم ملی را ارتقاء داد.

عبور سردار ایرانی از روماریو؛ سیزدهمین گلزن ملی فعال جهان
به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ مهاجم تیم ملی ایران با زدن دو گل مقابل قطر توانست شمار گل‌های ملی‌اش را به عدد ۵۵ برساند تا در کنار روماریو برزیلی و یوآخیم اشتریش آلمانی قرار بگیرد.

تیم ملی فوتبال ایران در چهارمین دیدارش در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در ورزشگاه راشد امارات به مصاف قطر رفت و با نتیجه چهار بر یک این تیم را درهم‌ کوبید. این دیدار نخستین مصاف دو تیم پس از نیمه‌نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ بود. در آن دیدار تیم‌ملی پذیرای شکست سه بر دو شد تا از صعود به فینال جام ملت‌ها باز بماند.

سردار آزمون، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران، با دو گل و یک پاس گل برابر قطر به عنوان بهترین بازیکن این دیدار انتخاب شد. او با زدن دو گل توانست شمار گل‌های ملی‌اش را به عدد  ۵۵  برساند تا در تعداد گل‌های ملی با روماریو و یوآخیم اشتریش برابری کند. آزمون با این تعداد گل بیست‌ و یکمین بازیکن برتر تاریخ فوتبال آسیا از حیث تعداد گل هم محسوب می‌شود.



با احتساب  ۵۵  گل ملی آزمون و  ۵۱  گل ملی طارمی، زوج خط حمله ایران اکنون روی هم ۱۰۶  گل ملی به ثمر رسانده‌اند و دو گل دیگر می‌خواهند تا با هم بتوانند به رکورد گل‌های ملی علی دایی، شهریار فوتبال ایران، برسند.

سردار با زدن یک گل ملی دیگر می‌تواند به رکورد ۵۶ گل زده ملی ساموئل اتوئو و گابریل باتیستوتا هم دست پیدا کند. این دو مهاجم در کنار بدر المطوع کویتی ۵۶ گل ملی در کارنامه دارند و باید دید آزمون، ماه آینده و در دو بازی بعدی تیم ملی ایران برابر کره شمالی و قرقیزستان می‌تواند جایگاهش را بین مهاجمان گلزن دنیا بالاتر ببرد یا خیر.

او که فصل قبل را به صورت قرضی در رم سپری کرد، از ابتدای فصل جاری در شباب الاهلی حضور دارد و در ۹ بازی در تمامی رقابت‌ها ۹ گل برای تیم اماراتی به ثمر رسانده است تا آمادگی زیاد و سطح بالای خود را به رخ بکشد.

آزمون با ۵۵ گل ملی خود، در فهرست گلزنان ملی فعال جهان که همچنان فوتبال بازی می‌کنند، در رده سیزدهم قرار دارد. در این فهرست کریستیانو رونالدو با ۱۳۳ گل در رده اول قرار دارد، لیونل مسی با ۱۱۲ گل دوم است و علی مبخوت و روملو لوکاکو با ۸۵ گل به طور مشترک رده سوم را از آن خود کرده‌اند. نزدیک نفرات به آزمون معز علی با ۵۷ گل و محمد صلاح و الکساندر میتروویچ با ۵۹ گل هستند که به‌نظر می‌رسد آزمون با توجه به سن و سال و سطح آمادگی بالای خود می‌تواند از آن‌ها گذر کند.



با تفکیک گل‌های ملی آزمون می‌توان مشاهده کرد که این مهاجم گلزن ترکمن بیشترین گل‌هایش را در مراحل مقدماتی جام جهانی به ثمر رسانده است. سردار ایرانی در ۳۷ بازی از این رقابت‌ها ۲۷ بار گلزنی کرده است. او در ۲۷ بازی ملی دوستانه هم ۱۶ گل زده است و ۱۵ بار هم در جام ملت‌های آسیا به میدان رفته که موفق شده ۸ گل بزند. ۴ گل دیگر آزمون هم در ۳ بازی از رقابت‌های «جام کافا» وارد دروازه رقبا شده است.

تنها حسرت بزرگ آزمون گلزنی در جام جهانی است، این ستاره در ۶ بازی از رقابت‌های جام جهانی و ۲ دوره از این مسابقات به میدان رفته اما هنوز نتوانسته هیچ گلی به ثمر برساند، با این حال او امیدوار است که این طلسم را در جام جهانی پیش رو که در سال ۲۰۲۶ برگزار می‌شود، بشکند.

آزمون بدون شک یکی از مهم‌ترین مهره‌های هجومی تاریخ تیم ملی است، ستاره‌ای که هر وقت با پیراهن ایران به میدان رفته، درخشان ظاهر شده و به ندرت عملکردی غیر قابل دفاع داشته است و حالا تلاش می‌کند در آستانه ۳۰ سالگی به این نمایش پر زرق و برق خود در لباس سفید تیم ملی ادامه دهد. 


برچسب ها
کد خبر : 16022
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار