20:29
0
کد خبر : 16038

VAR، ستاره شماره یک بازی جذاب اهواز

کمک‌داور ویدیویی نقش موثری در صحنه‌های حساس دیدار مس‌ رفسنجان و استقلال خوزستان داشت و نقش مستقیمی در نتیجه این مسابقه ایفا کرد.

VAR، ستاره شماره یک بازی جذاب اهواز
به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ در دیدار استقلال خوزستان و مس‌ رفسنجان برای اولین بار در اهواز از سیستم کمک‌داور ویدیویی استفاده شد.

ورزشگاه غدیر اهواز در هفته هشتم لیگ برتر، برای دیدار حساس و تماشایی دو تیم استقلال خوزستان و مس‌ رفسنجان مجهز به سیستم کمک‌داور ویدیویی شد و این سیستم در نخستین امتحان خود، آزمون قبولی گرفت و چه بسا داوران در این مسابقه، عملکرد بهتری نسبت به شهرهای دیگر حاضر دارای سیستم VAR داشتند.
اولین گل بازی که توسط فرشید باقری برای مس رفسنجان به ثمر رسید، در موقعیتی مشکوک به آفساید وارد دروازه استقلال خوزستان شد اما پس از خط‌کشی اصولی و مشخصی که در تصاویر تلویزیونی هم مشخص بود، گل مس رفسنجان به درستی سالم اعلام شد. روی گل تساوی استقلال خوزستان، داور ابتدا هند کاینا نونس، مهاجم برزیلی استقلال خوزستان، را اعلام کرد اما بعد از بررسی طولانی مدت و دوربین‌های مختلف مشخص شد که توپ به دست مهدی‌زاده برخورد کرده و به گل تبدیل شده است.



همچنین لحظاتی پیش از گل سوم استقلال خوزستان، این تیم گل دیگری را به ثمر رساند که این گل به درستی روی یک آفساید میلی‌متری مردود اعلام شد. این بازی، با قضاوت خوب و کم حرف و حدیث و استفاده درست از سیستم کمک‌داور ویدیویی، نمونه خوبی از حضور VAR در فوتبال ایران بود که هواداران فوتبال، مشتاق تکرار آن در مسابقات بیش‌تری از این فصل هستند.
برچسب ها
کد خبر : 16038
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار