loader
16:24
0
کد خبر : 7927

آشنایی با عناصر تهاجمی ازبکستان؛ گر‌گ‌های سفید زهردار در خط حمله

تیم ملی ازبکستان در فاز تهاجمی تیم بسیار خطرناکی است و ملی‌پوشان برای بسته نگه داشتن دروازه خود کار سختی برابر این تیم خواهند داشت.

آشنایی با عناصر تهاجمی ازبکستان؛ گر‌گ‌های سفید زهردار در خط حمله

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ تا پایان هفته پنجم مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا هر ۲ تیم چهار بار دروازه‌شان باز شده و تفاوت‌شان در تعداد گل زده بوده است. ایران ۱۶ بار دروازه حریفان را گشوده و گرگ‌های سفید ۱۳ مرتبه موفق به انجام این کار شده‌اند. «الدور شومورودوف» با ۳ گل، «اوستون اورونوف» با ۳ گل، «اوتابک شوکوروف» با ۲ گل، «ایگور سرگیف»، «رستم آشورماتوف»، «خوجیمات ارکینوف»، «حسنی‌الدین علیکولوف» و «شرزود نصرالله‌اف» هر کدام با ۱ گل، گلزنان تیم تحت هدایت «سرکو کاتانچ» تا به اینجا بوده‌اند. آن‌ها در هر پنج مسابقه قبلی خود حداقل ۲ گل به‌ثمر رسانده‌اند و این آمار برای ایران، حداقل یک گل در هر دیدار بوده است. 

با توجه به عملکرد آسیب‌پذیر خط دفاع و دروازه تیم ملی در بازی با هنگ‌ کنگ و همچنین در جام ملت‌های آسیا، باید خیلی مراقب خط حمله ازبکستان بود. تیمی که در بازی رفت هم توانست ۲ گل در ۴۵ دقیقه دوم به ثمر برساند و باخت ۲ بر صفر را به یک تساوی ارزشمند تبدیل کند.

کاتانچ در بازی با ترکمنستان که منجر به برتری ۳ بر یک ازبک‌ها شد، تیمش را با سه مهاجم روانه میدان کرد. «الدور شومورودوف»، مهاجم مرکزی و سرشناس اسبق رم و کنونی کالیاری که در دور دوم مرحله مقدماتی ۳ گل به‌ثمر رسانده، ۹۰ دقیقه در بازی اخیرش در میدان حاضر بود ولی موفق به گلزنی نشد. ۲ یار کناری الدور در جدال با ترکمنستان «اوستون اورونوف» و «جلال‌الدین ماشاریپوف» بودند. ماشا به عنوان ستاره استقلال در تیم ملی کشورش نقشی محوری دارد و در پست اصلی‌اش یعنی وینگر به میدان می‌رود. این بازیکن در دیدار مذکور یک پاس گل هم ارسال کرد. اوستون هم مانند پرسپولیس، در این مسابقه وینگر چپ بود و یک گل زیبا به‌ثمر رساند. ۲ ستاره سرخابی‌های پایتخت در این مسابقه در سمت راست و چپ با یکدیگر جاهای خود را عوض می‌کردند و مدافعان ترکمنستان را به اشتباه انداختند. 

پدیده جام ملت‌ها و ۲ بازیکن از سوپر لیگ ترکیه
«اتابک شوکوروف» و «عزیزبک تورگون‌بائف»، ۲ عنصر تهاجمی دیگر ازبکستان در مصاف با ترکمنستان بودند که از ابتدا در زمین حاضر بودند. هر ۲ بازیکن در حال حاضر در سوپر لیگ ترکیه حضور دارند و به ترتیب برای تیم‌های قیصریه اسپور و سیوا اسپور توپ می‌زنند. 

به‌جز این نفرات باید از چند بازیکن دیگر هم یاد کنیم. «عباس‌بک فیض‌الله‌اف» که در جام ملت‌های آسیا نمایش درخشانی داشت، به عنوان مهره تعویضی روانه میدان شد. او قابلیت بازی در پست وینگر چپ و همچنین هافبک تهاجمی را دارد. بازیکنی که در تیم زسکا مسکو روسیه مشغول به بازی است و آینده درخشانی دارد.

«خوجیمات ارکینوف»، بازیکن ۲۳ ساله ازبکستان در نیمه دوم مسابقه با ترکمنستان، جانشین اوستون اورونوف شد. ارکینوف در عضویت تیم الوحده امارات است و قابلیت بازی در پست مهاجم مرکزی را هم دارد. «جمشید اسکندروف» ۳۰ ساله را هم نباید فراموش کرد. هافبک ریزنقش و باتجربه‌ای که هم‌اکنون لباس نوبهار را به تن می‌کند و پست اصلی‌اش هافبک تهاجمی است.


این بازیکنان به احتمال فراوان، عناصر تهاجمی سرکو کاتانچ خواهند بود. بازیکنانی که اکثراً خارج از کشورشان توپ می‌زنند علاوه بر برخورداری از فیزیک بدنی مناسب که از مهم‌ترین شاخصه‌های فوتبالیست‌های آسیای میانه است، از تکنیک خوبی هم برخوردار هستند و سال‌هاست در کنار یکدیگر بازی می‌کنند. اورونوف و سرگیف در مسابقه رفت دروازه ایران را گشودند اما حالا خبری از «ایگور سرگیف» نیست. شومورودوف هم سابقه گلزنی برابر ایران را دارد و باید حسابی مراقب او بود. بازیکنی که فرم بازی‌اش شبیه به «سردار آزمون» است. 

برچسب ها
کد خبر : 7927
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار