loader
11:35
0
کد خبر : 7522

آغاز ماجراجویی‌های جدید تیم‌ملی با چهره‌های تازه؛ بدون رامین و سید

اردوی تیم‌ملی ایران برای دو بازی مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ با ورود برخی چهره‌های جدید و غیبت چند ستاره قدیمی روز گذشته آغاز شد و این تیم بدون تمرین ایران را به سمت هنگ‌کنگ ترک کرد.

آغاز ماجراجویی‌های جدید تیم‌ملی با چهره‌های تازه؛ بدون رامین و سید

به گزارش سایت رسمی فوتبال، زمان زیادی برای بازی تیم‌ملی برابرهنگ کنگ در مقدماتی جام جهانی باقی‌نمانده به همین دلیل بازیکنانی که شب گذشته در لیگ‌برتر بازی‌های سنگینی را انجام داده بودند صبح امروز با چمدان‌هایشان به اردوی تیم‌ملی آمدند.

قهرمان و نایب قهرمان

بازیکنان پرسپولیسی دعوت شده به اردوی تیم‌ملی احتمالا شب گذشته خیلی زود نخوابیدند و تا پاسی از نیمه شب مشغول لذت بردن و جشن قهرمانی بودند. در آن سو استقلالی‌هایی که تا آخرین  دقایق قهرمان لیگ‌برتر بودند احتمالا شب سختی را سپری کرده‌اند اما فاصله نزدیک تا بازی مقدماتی جام جهانی باعث شد تا این بازیکنان خیلی زود اتفاقات باشگاهی را فراموش کرده و از حالا در فکر دو بازی حساس پیش رو برابر هنگ کنگ و ازبکستان باشند.

علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان و مهدی ترابی سه پرسپولیسی و صالح حردانی و ابوالفضل جلالی دو استقلالی حاضر در اردوی تیم‌ملی هستند که فصل پرفشار و پرهیجانی را در رقابت قهرمانی سپری کردند و در نهایت این سرخ‌ها بودند که باردیگر رقابت را از آبی‌ها بردند.

از خلیج فارس تا قاره سبز

حسین پورحمیدی و شجاع خلیل‌زاده از تراکتور، آریا یوسفی، امید نورافکن، شهریار مغانلو و جواد حسین‌نژاد از سپاهان، ، مهدی لیموچی از آلومینیوم و ، جواد آقایی‌پور از استقلال خوزستان و محمدرضا آزادی از نساجی دیگر بازیکنانی بودند که از لیگ‌برتر مستقیم به اردوی تیم ملی آمدند.

اما در این اردو نیز درحدود نیمی از بازیکنان دعوت شده به اردو بازیکنانی لژیونر و کسانی هستند که در فوتبال خارج از ایران بازی ‌می کنند. عارف غلامی از ولژ موستار، امین حزباوی از السد، میلاد محمدی از آدانا اسپور، محمد قربانی از اورنبورگ، سعید مهری از آپوئل و الهیار صیادمنش از وسترلو آمدند.

همچنین برخی از ستاره های تیم مانند سامان قدوس، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و مهدی قائدی در شرایطی به اردو رسیدند که احتمالا در فصل آینده رقابت‌های باشگاهی در تیم دیگری حضور خواهند داشت. تاالان که حضور مهدی طارمی در اینترمیلان قطعی به نظر می‌رسد ضمن اینکه صحبت‌هایی درباره حضور سردار در اسپانیا نیز به گوش می‌رسد.

غایبان سرشناس

اردوی جدید تیمملی چند غایب سرشناس هم دارد. رامین رضاییان که هرچند سپاهان عملکرد خیلی خوبی نداشت اما یکی از بهترین‌های لیگ‌برتر بود مانند سیدحسین حسینی دروازه‌بان باتجربه استقلال نامشان در این لیست نیست. روزبه چشمی بازیکن کلیدی استقلال که در جام جهانی همراه تیم ملی بود و گلزنی هم کرد نیز در این اردو نامش دیده نمی‌شود.

اینکه آیا این بازیکنان از مجموعه نهایی تیم‌ملی دور خواهند ماند یا باردیگر فرصت حضور در اردو را خواهند یافت مشخص نیست اما قلعه‌نویی در ماجرای عدم دعوت از احمد نوراللهی نشان داد که برنامه‌ای جدی در ارتباط با دعوت بازیکنانی که به هردلیلی نامشان در اردوها نبوده آنقدرها انعطاف نشان نمی‌دهد.
فشردگی زمان

تیم ملی ایران فرصت زیادی برای بازی با هنگ کنگ ندارد. این بازی روز هفدهم خردادماه( چهار روز دیگر ) در هنگ کنگ برگزار می‌شود و عملا تیم ملی زمانی برای تمرین جدی ندارد. بازیکنان خسته از بازی‌های باشگاهی احتمالا با کمترین زمان ریکاوری به سفر طولانی به هنگ کنگ خواهند رفت. با توجه به اختلاف ساعت نسبتا زیاد بین ایران و هنگ کنگ هم زمانی هم برای جت‌لگ و هماهنگ شدن با ساعت جدید نیاز است.

با این وجود بازیکنان به محض ورود به اردو، با صحبت‌های امیر قلعه‌نویی برنامه ریکاوری را آغاز کردند تا بتوانند از این بازی مهم مقدماتی جام جهانی با دست پر بازگردند.

تیم ملی ایران که عصر روز گذشته راهی هنگ کنگ شد، بعد از بازی با تیم ملی این کشور باید بلافاصله به ایران برگردد و خودش را برای بازی حساس روز سه‌شنبه ۲۲ خرداد برابر ازبکستان در ورزشگاه آزادی آماده کند که مسابقه‌ای سخت خواهد بود. 

برچسب ها
کد خبر : 7522
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار