loader
13:18
0
کد خبر : 9894

آنالیز روز؛ چهار نقطه قوت هلند که انگلیس باید نگران آنها باشد

هلند برای حضور انگلیس در فینال یورو ۲۰۲۴ ، یک رقیب سرسخت برای شاگردان گرت ساوتگیت خواهد بود‌.

آنالیز روز؛ چهار نقطه قوت هلند که انگلیس باید نگران آنها باشد

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ رونالد کومان و شاگردانش در تیم ملی هلند، تنها مانع انگلیس در راه رسیدن به فینال یورو ۲۰۲۴ هستند.

پس از پیروزی مقابل سوئیس در ضربات پنالتی، برتری مقابل هلند مأموریتی دشوار برای پسران گرت ساوتگیت خواهد بود؛ چرا که این تیم فقط یک بار در ۹ بازی اخیر خود مقابل هلند پیروز شده است. هلندی‌ها هم در این جام عملکرد کم‌نقصی نداشته‌اند اما از چند جهت می‌توانند در این مسابقه برای انگلیس خطرناک باشند که در این مطلب خطرات هلندی‌ها برای انگلیس را بررسی می‌کنیم.

مهاجمان تطبیق‌پذیر

کودی خاکپو و ممفیس دیپای نقشی موثر در در مسیر موفقیت‌‌آمیز هلندی‌ها داشته‌اند. حداقل یکی از این دو بازیکن، در اکثر حملات هلند در یک‌‌سوم دفاعی رقبا اثرگذار بوده‌اند. در این جام، دیپای ۱۷ شوت زده و ۱۰ موقعیت خلق کرده و این آمار برای خاکپو، ۱۲ شوت و ۱۱ خلق موقعیت است. هلند با عملکرد خوب این دو، تنها تیم جام است که دو بازیکن با آمار شوت و خلق موقعیت بیش‌تر از ۱۰ عدد دارد. این بدین معناست که در ۶۳.۵ درصد از ۷۴ شوت هلند در یورو ۲۰۲۴، یکی از این دو بازیکن مستقیماً اثرگذار بوده و در گل‌ها، این دو بازیکن ۶۶.۷ درصد تأثیر مستقیم داشته‌اند. البته که خاکپو با سه گل زده در این جام و آقای گلی مشترک، توجهات بیشتری را به خود جلب کرده است. بازیکنی که به همراه سه ستاره دیگر جام بدون گلزنی از روی نقطه پنالتی، سه بار دروازه رقبا را باز کرده است. قدرت حمل توپ بالای خاکپو، یکی از نقاط قوت هلند در این جام بوده است. تنها دو بازیکن دیگر جام بیش از خاکپو از روی حمل توپ خلق موقعیت داشتند (۹ خلق موقعیت و شوت از روی حمل توپ) و او تنها بازیکن جام است که از روی حمل توپ به صورت انفرادی، سه بار روی گل‌های تیمش تاثیرگذار بوده است.

آنچه ممفیس دیپای را به بازیکنی خطرناک برای هلند تبدیل می‌کند، بازی ترکیبی او و قدرت بالای حمل توپ است. به جز این موضوع، مهاجم اتلتیکومادرید در فاز پرس نیز عملکرد مثبتی را از خود به جای گذاشته است. دیپای در تیمی که چندان با پرس از بالا بازی نمی‌کند، به ازای هر ۹۰ دقیقه ۲۲.۴ پرس در هر بازی انجام داده که او را در رتبه نهم مهاجمان این جام قرار می‌دهد. با توجه به اینکه خاکپو در پرس نمی‌تواند به اندازه دیپای موثر باشد، او این وظیفه را متقبل شده و با ۶ بار توپگیری در یک‌سوم دفاعی رقبا، دومین مرد برتر جام از این حیث است. انگلیسی‌ها در این جام از لحاظ دفاعی عملکردی فوق‌العاده را ثبت کرده‌اند اما با حضور این زوج و ووت وخهورست از روی نیمکت، مدافعان تیم باید حواس خود را جمع کنند.

فضای بین خطوط

این تیم شاید بهترین هلند سال‌های اخیر نباشد اما در زمان مالکیت توپ با آرامش خاطر کار خود را انجام می‌دهد. از بین ۲۵۴۵ پاس هلند در این جام، ۱۴.۲ درصد پاس‌ها، پاس‌های خط‌ شکن برای خلق فضا بین خطوط رقبا بوده که این تیم را در رده چهارم جام از این حیث قرار می‌دهد. آن‌ها همچنین از حیث پاس‌های خط‌ شکن که منجر به شوت، گل، سانتر یا کرنر زیر ۱۰ ثانیه شده نیز در رده چهارم جام قرار دارند. همچنین آمار ۲۶ پاس خط‌ شکن این تیم به داخل محوطه جریمه، هلندی‌ها را در رده دوم جام پس از آلمان میزبان قرار می‌دهد. این موضوع، نشان‌دهنده این است که شاید سبک بازی هلند. مالکانه نباشد اما آن‌ها در ارسال پاس برای بازیکنان خودی در نقاط حساس و کلیدی زمین تبحر بالایی دارد. 

یکی از بازیکنان موثر هلند در این حوزه، جردی شاوتن بوده است. تنها هفت هافبک دیگر در این جام بیش از شاوتن با ۲۸ پاس خط‌ شکن عملکرد بهتری از او ثبت کرده‌اند. همچنین حضور او در رتبه ششم پاس‌های خط‌ شکن از نیمه زمین خودی، نشان‌دهنده عطش بالای شاوتن برای خلق موقعیت و انتقال توپ برای حملات تیمش است. در حقیقت، تنها چهار بازیکن عملکرد بهتری از شاوتن از حیث پاس‌های منجر به خطر در طول جام داشته‌اند.

البته که هلندی‌ها تیم بی‌نقصی در این مورد نیستند. هلند در روز شکست ۳-۲ مقابل اتریش نبرد میانه را به طور کامل واگذار کرد؛ شاگردان رالف رانگنیک در نیمه اول آن مسابقه ۱۴ بار توپ را از هلندی‌ها در یک‌سوم میانی زمین گرفتند که رکورد جام تا به این‌جای کار محسوب می‌شود. شبکه پاس تیم هلند در این مسابقه نیز کم‌رنگ بودن نقش بازیکنان خط میانی و شکست هلندی‌ها در نبرد میانه میدان را نشان می‌دهد. عملکرد خوب خط دفاعی اتریش در آن مسابقه، یک برد ارزشمند را برای آن‌ها به ارمغان آورد و عملکرد بدون توپ خط میانی انگلیس نیز می‌تواند یکی از نکات کلیدی برای مسابقه امشب باشد.

خطرسازی از سمت راست

با توجه به حضور دنزل دامفریز به عنوان یک مدافع رونده در سمت راست هلند، خطر او برای انگلیس باید با یارگیری مدافعان انگلیسی رفع شود. مدافعان سمت چپ تیم که بیش‌ترین صحبت‌ها درباره آن‌ها در طول جام انجام شده و تا اینجای جام کیران تریپیه که یک مدافع چپ تخصصی نیست در این سمت بازیکن اصلی ساوتگیت بوده است. با بازگشت لوک شاو در ازی با سوئیس، می‌توان انتظار اولین حضور ثابت او در ترکیب انگلیس را داشت که نکته‌ای مثبت برای سه‌شیرها محسوب می‌شود. البته که تردیدهایی درباره میزان آمادگی او وجود دارد.

با توجه به اینکه ۳۹.۵ درصد از حملات هلند تا این‌جای جام از سمت راست بوده، لوک شاو یا تریپیه کار راحتی مقابل دنزل دامفریز در این کانال تیم ملی هلند ندارد. او با ۱۷ ارسال، نفر چهارم جام بین مدافعین است با ۳۱ پاس به داخل محوطه جریمه جز هفت مدافع برتر جام از این حیث هستند. او چه در زمان مالکیت توپ و چه در زمان حرکت بدون توپ، در این جام جسور نشان داده و با ۱۳ لمس توپ در محوطه جریمه رقبا، بیش‌ترین آمار را بین مدافعان حاضر در جام به نام خود ثبت کرده است. خطری که تیم گرت ساوتگیت باید آن را برای رسیدن به فینال شناسایی کند.

ژاوی سیمونز سرگردان!

آینده تیم ملی فوتبال هلند یعنی ژاوی سیمونز نشانه‌هایی از کیفیت و استعداد بالای خود را در این دوره از جام ملت‌های اروپا نشان داده است. او با سه پاس گل جز بهترین‌ پاسورهای جام بوده؛ هر چند دو پاس گل او در رقابت با رومانی جز پاس‌های آسان سیمونز بودند و عملکرد فردی فوق‌العاده خاکپو و مالن، باعث گلزنی هلند شد. با این حال نیازی به گفتن این موضوع نیست که کیفیت بالای سیمونز زمان مالکیت توپ و حمله در یک‌سوم دفاعی می‌تواند برای هر تیمی مشکل‌ساز باشد و هوش جایگیری نیز او را به یکی از بازیکنان مشکل‌ساز جام برای رقبا تبدیل می‌کند.

او به حضور در هر دو سمت چپ و راست زمین علاقه ندارد که گزینه برتری عددی در سمت چاپ با خاکپو را برای حملات هلند فعال می‌کند. مهم نیست که انگلیس با دفاع سه نفره یا چهار نفره بازی کند؛ کایل واکر باید حواس خود را به سرعت و جایگیری ژاوی سیمونز جمع کند. بازیکنی که با عملکرد نه‌چندان خوب خود در این جام شاید باعث نگرانی هواداران انگلیس از رقابت امشب باشد.

انگلیسی‌ها، یکی از بهترین عملکردهای دفاعی در طول جام را به نمایش گذاشته‌اند و شاید کلید قهرمانی این دوره از یورو، عملکرد فوق‌العاده در خط دفاع باشد. عملکردی که باعث شد تیم‌هایی مثل انگلیس و فرانسه، حضور در نیمه‌نهایی را تجربه کنند و حالا این فاکتور مهم، در رقابت با هلند برای انگلیس کلیدی خواهد بود.

برچسب ها
کد خبر : 9894
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار