loader
18:14
2
کد خبر : 9758

اخراج بی سر و صدای داور انگلیسی از یورو

اختصاصی/ داوری که بزرگترین جنجال یورو ۲۰۲۴ را رقم زد، به خانه فرستاده شد و دیگر در این تورنمنت قضاوت نخواهد کرد.

اخراج بی سر و صدای داور انگلیسی از یورو

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، در مرحله یک چهارم نهایی قهرمانی اروپا بین آلمان و اسپانیا، «آنتونی تیلور» داور انگلیسی و  ۴۵ ساله یک پنالتی واضح را اعلام نکرد اما بعد از اتمام بازی یوفا به دفاع از داور خود پرداخت و تصمیم او را مطابق با قوانین داوری این نهاد دانست. با این وجود اکنون مشخص شده یوفا صرفا برای محافظت از داور و تیم VAR این بازی،‌ از آن‌ها دفاع کرده و آنتونی تیلور در این بازی مرتکب یک اشتباه بزرگ شده است.

در دقیقه ۱۰۶ دیدار آلمان و اسپانیا توپ جمال موسیالا در مسیر دروازه به دست مارک کوکوریا برخورد کرد ولی تیلور با وجود اشراف به صحنه سوت نزد و اعتراض بازیکنان آلمان هم نتیجه‌ای نداشت. او حتی برای بازبینی صحنه به کنار زمین نرفت و VAR هم دخالتی نکرد.

بعد از این اتفاقات آلمان‌ها به شدت معترض بودند اما تصمیم پابرجا ماند. بدتر از آن، اسپانیا در دقیقه ۱۱۹ گلزنی کرد تا با نتیجه ۲- ۱ پیروز شود. لاروخا حالا در نیمه‌نهایی یورو حضور دارد و فردا مقابل فرانسه قرار می‌گیرد اما میزبان به شکلی تلخ از رقابت‌ها کنار رفته است.

این پایان ماجرا نبود و پس از فراخوان بزرگ ۳۰۰ هزار نفری برای تکرار بازی اسپانیا - آلمان، صدها هزار نفر هم در یک طومار آنلاین خواستار این شده‌اند که تیلور دیگر هیچ بازی‌ای را قضاوت نکند. اتفاقی که در کمال تعجب، محقق شد.

طبق ادعای «دیلی میل»، بعد از بازی جنجالی، تیلور دیگر هیچ دیداری را در یورو قضاوت نخواهد کرد. به این ترتیب مسابقات قهرمانی اروپا برای داور انگلیسی به پایان رسید.

این اولین تصمیم بحث برانگیز تیلور در بازی‌ها نبود. در بازی گروهی بین فرانسه و هلند که با نتیجه بدون گل به اتمام رسید، او گل «ژاوی سیمونز» را مردود اعلام کرد زیرا معتقد بود «دنزل دومفرایز» که روی گل نقش نداشت، در منطقه آفساید قرار دارد. یک تصمیم جنجالی که بسیار مورد انتقاد قرار گرفت.

اما یک چیز هم واضح است، در تورنمنت‌های گذشته عدم انتخاب داوران از چهار کشور حاضر در نیمه نهایی کاملاً معمول بوده است. صعود انگلیس به چهار تیم آخر به این معنی است که تیلور فقط می‌توانست فینال را قضاوت کند، آن هم در صورتی که سه شیر در نیمه نهایی حذف شود. با این حال یوفا تصمیم گرفته چنین ریسک بزرگی نکند و این داور جنجالی را از فهرست نامزدهای قضاوت بازی فینال خط بزند.

دوئل اسپانیا مقابل فرانسه در روز سه‌شنبه توسط «اسلاوکو وینچیچ» اسلوونیایی که ۴۳ سال دارد قضاوت خواهد شد و جدال بین انگلیس و هلند در روز چهارشنبه هم توسط داور آلمانی «فلیکس زوایر» ۴۳ ساله سوت زده می‌شود.

طبق گزارش «گاتزتا دلو اسپورت» دو نامزد اصلی برای قضاوت فینال یورو وجود دارد: «دانیله اورساتو» ایتالیایی با ۴۸ سال سن و «شیمون مارسینیاک» لهستانی با ۴۳ سال سن.

هر دو داور تجربه فینال را دارند: اورساتو فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ بین بایرن و پاری سن ژرمن را قضاوت کرد و مارسینیاک فینال جام جهانی ۲۰۲۲ بین آرژانتین و فرانسه را سوت زده بود. 

برچسب ها
کد خبر : 9758
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران
کاربر میهمان

کامران خانی - 2 ماه پیش

حتی با وجود وی ای آر بازم داوری‌ها چه در ایران و چه جهان سلیقه ای و غرض ورزانه خواهد بود ....... انگلیس از قدیم با آلمان دشمن بوده و خواهد بود
0 1
کاربر میهمان

فرشاد علیزاده - 2 ماه پیش

بازیکن آلمان قبل از برخورد توپ به دست بازیکن اسپانیا در آفساید قرار داشته برای همین به خاطر سرعت دادن به بازی از بازبینی صحنه صرف نظر کردند
1 1
پربازدیدترین اخبار