loader
04:04
0
کد خبر : 1852

افشین قطبی در فوتبال برتر: قهرمانی ایران در آسمان‌ها نوشته شده است

اختصاصی / افشین قطبی سرمربی سابق تیم ملی ایران در گفتگو اختصاصی با فوتبال برتر، ضمن حمایت از امیر قلعه‌نویی و بازیکنان تیم ملی، از این گفت که قهرمانی ایران در آسمان‌ها نوشته شده است.

افشین قطبی در فوتبال برتر: قهرمانی ایران در آسمان‌ها نوشته شده است

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ شب گذشته افشین قطبی از طریق اسکایپ مهمان برنامه‌ فوتبال‌برتر بود و به بحث‌های فنی درباره بازی با ژاپن و رویارویی ایران با قطر در نیمه‌نهایی پرداخت. هرچند گردِ پیری روی موهای مربی اسبق پرسپولیس نشسته اما او با همان روحیه و صحبت‌های انگیزشی همیشگی برای تیم ملی آرزوی موفقیت کرد.

غیرت قلعه‌نویی و روحیه برنده شدن، ما را به نیمه نهایی رساند

بازی ایران و ژاپن فوق‌العاده بی‌نظیر و بردی تاریخی بود برای تیم ملی بود. در نیمه دوم وقتی تصمیم گرفتیم بازی مستقیم داشته باشیم، ژاپن در دفاع به مشکل خورد. در وسط زمین خوب عمل کردیم و توانستیم بازی را حفظ کنیم. مدافعان میانی ما خیلی محکم و قدرتمند هستند. روحیه‌ای که از تیم دیدم روحیه برنده شدن بود. به آقای قلعه‌نویی تبریک می‌گویم. او نشان داد که هوش بالایی دارد و از غیرت ایرانی او خوشم می‌آید. او بعد از آن باخت به کره‌جنوبی در پنالتی، سختی‌های زیادی کشید که به نظر من عادلانه نبود. خیلی خوشحالم که امیر قلعه‌نویی توانسته به تیم ملی برگردد.

افشین قطبی: قلعه نویی یک غیرت ایرانی دارد که من دوستش دارم

این نسلِ متحد، توانایی تاریخ‌سازی و قهرمانی را دارد

در این تورنمنت‌ها رفاقت و دوستی مهم است که همه این رفاقت را در تیم می‌بینیم. این پیروزی اعتماد به نفس بزرگی به ایران می‌دهد تا در برابر بهترین‌های آسیا قوی‌تر ظاهر شویم. این نسل اگر متحد باشند توانایی قهرمانی را دارند.

افشین قطبی: همه تیم های آسیایی از دیدن طارمی و آزمون ترس دارند


رونمایی از دلیل عدم موفقیت در سال 2007

ما سال ۲۰۰۷ نسل خیلی خوبی داشتیم. وقتی سرمربی تیم ملی شدم متاسفانه خیلی کم بازیکن داشتیم که خارج از کشور بازی می‌کرد. درحال حاضر بیشتر بازیکنان تیم ملی لژیونر هستند و این تجربه زیادی را به بدنه تیم تزریق کرده است که می‌تواند در بازی‌های بزرگ و پرفشار به کمک تیم بیاید.

طلسم قهرمان نشدن ایران یا کره‌جنوبی بالاخره باید شکسته شود

با توجه اتفاقاتی که دوره‌های قبل افتاد؛ انگار ایران و کره باید در فینال جام ملت‌ها با یکدیگر بازی کنند.  وقتی به مرحله‌های آخر می‌رسیم ممکن است یک صحنه، یک اتفاق، اختلاف بین باخت یا پیروزی باشد. دوستی بین بازیکنان خیلی مهم است و تیم ملی این رفاقت را دارد و بچه‌ها درک کردند که این قهرمانی چقدر برای مردم اهمیت دارد. 

افشین قطبی: پیروزی ایران مقابل ژاپن بزرگ و تاریخی بود

با این نقشه می‌توانیم کره جنوبی را هم شکست دهیم

تیم‌های عراق، اردن و سوریه تیم‌هایی هستند که بازی کردن مقابل‌شان سخت است؛ تیم‌هایی که خوب دفاع می‌کنند بازی برای تیم‌های مقابل‌شان راحت نیست. در بازی با کره این اهمیت دارد که اگر یک گل جلو هستید نباید عقب‌نشینی کنید و باید به گل بعد فکر کنید و مالکیت توپ را داشته باشید. اینکه توانستیم بازی با ژاپن را ببریم، اعتماد به نفس زیادی به تیم خواهد داد و اگر بازیکنان همان تلاش و همدلی را در این بازی به کار گیرند، ایران پیروز خواهد شد و پس از آن فکر می‌کنم بازی با کره جنوبی به وقت اضافه یا پنالتی کشیده شود اما آن را هم می‌بریم.

افشین قطبی: به قلعه نویی برای چیدن ترکیب اطمینان دارم


در آسمان‌ها نوشته شده است که «ایران قهرمان خواهد شد»

دل من همیشه برای مردم ایران، پرچم ایران و تیم‌ ملی ایران است و همیشه هر جایی که هستم، امیدوارم هر کسی که مربی ایران است، موفق باشد و تیم قهرمان شود. دلم می‌گوید قهرمان می‌شویم. خیلی وقت است که منتظر این موقع بودیم. همانطور که همیشه گفتم در آسمان‌ها نوشته این تیم قهرمان خواهد شد.

برچسب ها
کد خبر : 1852
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار