loader
03:12
0
کد خبر : 634

امکانات بی‌نظیر ورزشگاه‌های قطر برای معلولان

اختصاصی / در ورزشگاه‌های قطر، علاوه بر فراهم کردن امکان دسترسی با ویلچر، اتاق‌های مخصوصی برای بیماران اوتیسمی طراحی شده و امکانات ویژه‌ای در اختیار افراد نابینا و کم‌بینا قرار خواهد گرفت.

امکانات بی‌نظیر ورزشگاه‌های قطر برای معلولان

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، کمیته سازماندهی محلی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر (LOC) اعلام کرده که امکانات و ویژگی‌های دسترسی کاملی را برای هواداران معلولی که قصد دارند تا از نزدیک به تماشای بازی‌های جام ملت‌های آسیا بنشینند فراهم کرده است. هدف از تدارک این امکانات، این است که هواداران معلول بدون هیچ گونه مانع و دردسری بتوانند بازی‌ها را تماشا کنند.

هر ۹ استادیوم میزبان بازی‌های این تورنمنت، به ورودی‌های قابل دسترس و جایگاه‌های مخصوص برای افراد ویلچری و هوادارانی که امکان تحرک محدودی دارند مجهز شده است. شبکه متروی دوحه، تراموای لوسیل و سرویس‌های شاتل بین ایستگاه‌های مترو و استادیوم‌ها نیز با امکان دسترسی با ویلچر تجهیز شده‌اند.

ورزشگاه‌های لوسیل، Education City و البیت، دارای اتاق‌های مجهز به حسگر هستند تا هواداران مبتلا به اوتیسم بتوانند در آنها مستقر شوند. در این فضاها این امکان برای هواداران فراهم می‌شود تا بتوانند بازی‌ها را در محیط آرام‌تری مجهز به فناوری‌های کمکی و مدیریت شده توسط کارکنان آموزش دیده، تماشا کنند.

از سوی دیگر خدمات تفسیر صوتی و توصیفی برای افراد نابینا و کم‌بینا تدارک دیده شده است. هواداران با ناتوانی بینایی می‌توانند از طریق موبایل‌های خود از این سرویس بهره‌مند شده و گزارش بازی را گوش دهند و در جریان جو هیجان‌انگیز بازی که در استادیوم در جریان است قرار بگیرند.

مهندس بودو المیر، مدیر اجرایی پایداری LOC در این رابطه گفته: «ما معتقدیم که فوتبال برای همه است؛ همیشه باور داشتیم که قدرت تورنمنت‌هایی مثل جام ملت‌های آسیا، تغییرات اجتماعی مثبتی را با خود به همراه دارد. قطر ۲۰۲۲ با سبقت از استانداردهای دسترسی، شناخته می‌شود و خوشحالیم که این میراث را در جام ملت‌های آسیا نیز ادامه می‌دهیم. بی‌صبرانه منتظر استقبال از هواداران با هر نوع معلولیتی هستیم تا این تجربه فوق‌العاده را لمس کنند.»

قطر بعد از دو تجربه میزبانی موفق در جام ملت‌های آسیا در سال‌های ۱۹۸۸ و ۲۰۱۱، امسال برای سومین بار میزبانی این تورنمنت را عهده‌دار است و ۲۴ تیم برتر قاره کهن برای کسب معتبرترین جام فوتبال آسیا با هم رقابت می‌کنند و در مجموع ۵۱ بازی در ۹ استادیوم انجام خواهد شد.

برچسب ها
کد خبر : 634
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار