loader
03:29
0
کد خبر : 748

اکرم عفیف برترین گلزن جام؛ خیز معز علی برای شکستن رکورد دایی

اختصاصی / در حال حاضر اکرم عفیف بازیکن تیم ملی قطر با به ثمر رساندن سه گل در دو بازی، عنوان برترین گلزن جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ را در اختیار دارد.

اکرم عفیف برترین گلزن جام؛ خیز معز علی برای شکستن رکورد دایی

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، با آغاز دور دوم رقابت‌های مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، رقابت بر سر کسب کفش طلای این رقابت‌ها که به برترین گلزن تورنمنت تعلق می‌گیرد، وارد فاز تازه‌ای شده است.

در حال حاضر اکرم عفیف بازیکن تیم ملی قطر با گلی که در دیدار چهارشنبه تیمش مقابل تاجیکستان به ثمر رساند، در صدر جدول گلزنان این دوره از رقابت‌ها قرار دارد.

رنکینگ فعلی برترین گلزنان این تورنمنت در حال حاضر بدین ترتیب است:

۱- اکرم عفیف (قطر) : سه گل در دو بازی

۲- لی کانگ این (کره جنوبی): ۲ گل در یک بازی

۲- تاکومی مینامینو (ژاپن): ۲ گل در یک بازی

۲- محمود المردی (اردن): ۲ گل در یک بازی

۲- موسی التامری (اردن): ۲ گل در یک بازی

۲- سوپاچای چایدد (تایلند): ۲ گل در یک بازی

معز علی در فکر ثبت رکورد

در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹، معز علی با به ثمر رساندن ۹ گل، کفش طلایی جام را مال خود کرده بود. به علاوه او توانست تا با زدن این ۹ گل از رکورد علی دایی به عنوان برترین گلزن در یک دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا (که با هشت گل در جام ملتهای ۱۹۹۶ به نام او ثبت شده بود)، پیشی بگیرد.

معز علی در رقابت‌های این دوره از جام ملت‌های آسیا نیز تیم ملی قطر را همراهی می کند و گل دوم تیمش در برد ۰-۳ مقابل لبنان در بازی افتتاحیه جام را به ثمر رساند و اکرم عفیف زننده اولین گل این بازی و این  دوره از رقابت‌ها بود.

او به علاوه در این دوره از رقابت‌ها به دنبال آن است تا اولین بازیکن تاریخ فوتبال آسیا لقب بگیرد که در دو دوره مختلف، عنوان آقای گلی را به خود اختصاص می‌دهد.

در حال حاضر علی دایی اسطوره فوتبال کشورمان با زدن مجموعا ۱۴ گل در تاریخ رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، در سه دوره مختلف از ادوار این تورنمنت رکورددار است و معز علی با زدن مجموعا ۱۰ گل به پشت سرگذاشتن رکورد علی دایی نیز می‌اندیشد.

   

برچسب ها
کد خبر : 748
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار