loader
14:17
0
کد خبر : 1349

تاریخ‌سازی بزرگ تاجیکستان؛ تداوم جادو و شگفتی!

 تاجیکستان تیم شگفت انگیز مرحله گروهی رقابت های جام ملت های آسیا، با شکست امارات به مرحله بعدی صعود کرد.

تاریخ‌سازی بزرگ تاجیکستان؛ تداوم جادو و شگفتی!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، تاجیکستان که با صعود از مرحله گروهی و جایی که تیم هایی مثل چین و لبنان نتوانستند به این مهم دست پیدا کنند، نظرها را به خود جلب کند می توانست با برد برابر امارات متحده عربی در مرحله یک هشتم نهایی شگفتی سازی اش را تکمیل کند.پیتر شگرت سرمربی کروات-آلمانی و موفق تاجیکستان با بازیکنان باانگیزه اش در مرحله یک هشتم توانست امارات مدعی و پائولو بنتو سرمربی سرشناس پرتغالی اش را در ورزشگاه احمد بن علی تا آخرین دقیقه بازی تحت تاثیر قرار بدهدو. تاجیک ها با یک بازی جسورانه و پایاپای با امارات متحده عربی در همان نیمه اول روی همکاری دو بازیکن نام آشنای این تیم به گل برسند. منوچهر صفروف مدافع سابق پرسپولیس توپ را سانتر کرد و وحدت هنانوف مدافع کماکان پرسپولیسی با یک ضربه سر زیبا دروازه حریف را باز کرد تا بخشی از هواداران فوتبال ایران را نیز به عنوان هوادار برای صعود به مراحل بعدی با خودش همراه کند.

اما این پایان کار نبود. در حالی که امارات در نیمه دوم بی پروا به سمت دروازه تاجیکستان حمله می کرد، فارسی زبانان این فرصت را داشتند تا گل های بعدی را بزنند اما مهاجمان قدر موقعیت ها را ندانستند و یا شاید هم تجربه لازم را نداشتند. با این حال در دقیقه ۵+۹۰ خلیفه الاحمدی بازی را به تساوی کشاند تا بازی جالب مرحله یک هشتم اولین مسابقه ای باشد که در این دوره از رقابت ها به وقت های اضافه می رسد. در وقت های اضافه هم گلی رد و بدل نشد تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود. این اولین مسابقه در جام‌ ملت‌های آسیاست که به وقت‌های اضافه کشیده می‌شود و در اولین بازی مرحله حذفی استرالیا در دیداری یک طرفه چهار بر صفر اندونزی را شکست داد.

در ضربات پنالتی هم برای تاجیکستان آختم نظروف، وحدت هنانوف، احسان پنجشنبه، رستم سویروف و شکوروف برای امارات عبدالله ادریس، فابیو لیما و علی صالح گلزنی کردند.کایو برای امارات پنالتی خود را از دست داد تا تاجیکستان با نتیجه 5 بر 3 در ضربات پنالتی برنده شود و راهی یک چهارم شود.

تاجیکستان در مرحله بعدی به مصاف برنده بازی عراق و اردن می‌رود.

ضربات پنالتی بازی تاجیکستان - امارات (۵-۳) را ببینید:

خلاصه بازی تاجیکستان (۵) ۱-۱ (۳) امارات را ببینید:

برچسب ها
کد خبر : 1349
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار