loader
07:17
2
کد خبر : 1804

خاطره‌های تلخ و شیرین با علی و مهرداد از دیدار با قطر

اختصاصی/ نیمه اول بهمن ماه سال ۱۳۹۹ برای فوتبال ایران تبدیل به روزهایی تلخ و غم‌انگیز شد چرا که دو ستاره جذاب و دوست داشتنی ما در روزهای پرالتهاب کرونا از دنیا رفتند.

خاطره‌های تلخ و شیرین با علی و مهرداد از دیدار با قطر

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، درحالی که تیم ملی ایران با شکست ژاپن در جام ملت‌های آسیا با روحیه ای بالا خودش را برای بازی نیمه نهایی برابر میزبان و همچنین رسیدن به جام قهرمانی بعد از حدود پنجاه سال آماده می کند، حالا بیش از هر زمان دیگری جای دو ستاره سابق فوتبال ایران در این روزهای به یادماندنی احساس می شود.

مهرداد میناوند و علی انصاریان دو بازیکن سابق تیم ملی ایران، سه سال پیش در چنین روزهایی که کووید-۱۹ مثل یک قاتل زنجیره‌ای جان عزیزان زیادی را م‌ گرفت، گرفتار این بیماری سخت شدند و در کمال ناباوری از دنیا رفتند.

مهرداد هشتم و علی پانزدهم بهمن ماه 1399 از دنیا رفتند تا یک هفته جهنمی در تاریخ فوتبال ایران به ثبت برسد.

بی‌تردید مرگ علی انصاریان و مهرداد میناوند، از تلخ‌ترین اتفاقات فوتبال ایران در دهه‌های معاصر است. دو بازیکن متعصب و خوش اخلاق که پایگاه اجتماعی جالب توجهی هم داشتند، در اوج جوانی تمام تعلقات زمینی از جمله عشق‌شان فوتبال را به مقصدی کاملا متفاوت ترک کردند.

حالا و درحالی که تیم ملی ایران در آستانه موفقیتی بزرگ قرار دارد، جای مهرداد و علی در سومین سالگرد نبودشان احساس می‌شود. می‌توان تصور کرد که اگر مهرداد بود، چقدر از این پیروزی خوشحال می‌شد و اگر علی هنوز میان ما بود، تیم ملی یک حامی مهم داشت که علاوه بر فوتبال برای خودش در عالم سینما و رسانه هم جایگاهی به دست آورده بود.

قطر به یاد علی

جالب است انصاریان با وجود عملکرد درخشانش در زمین فوتبال و زمانی که لباس فجرسپاسی و بعد از آن پرسپولیس را می پوشید، فقط شش بار پیراهن تیم ملی را به تن کرد. البته شاید از بدشانسی او بود که در دوره‌ای بازی می کرد که مدافعان بزرگ و مطرحی در فوتبال ایران حضور داشتند. با این حال او در شش بازی با پیراهن تیم ملی حضور پیدا کرد، اولین آنها بازی دوستانه برابر کویت در مهرماه ۱۳۷۷ بود و آخرین آنها بازی دوستانه برابر قطر در ششم فروردین سال ۱۳۸۶ انجام شد. شاید برای امیرقلعه نویی سرمربی تیم ملی که این روزها با انرژی و انگیزه برای فتح جام ملت‌ها آماده می‌شود، جالب‌تر هم باشد وقتی بداند آخرین بازی علی انصاریان در دوران مربیگری او بود. در این بازی قلعه‌نویی در دقیقه 80 او را به جای وحید هاشمیان به میدان فرستاد تا او 10 دقیقه در آخرین بازی‌اش در تیم ملی برابر قطر بازی کند. این بازی با تک گل علیرضا نیکبخت واحدی به نفع ایران به پایان رسید.

مهرداد بدون برد برابر قطر

مهرداد در بازی برگشت مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ در دوحه در ترکیب تیم ملی حضور داشت

اما ایران با دوگل سالم العنزی شکست خورد

مهرداد میناوند ۶۷ بازی ملی از جمله حضور در دو جام ملت‌های ۱۹۹۶ و ۲۰۰۰ و همچنین جام جهانی ۱۹۹۸ را در کارنامه اش‌دارد؛ او اما در این بازی‌ها دوبار تنها شانس بازی برابر تیم ملی قطر را پیدا کرد که تیم ملی در هر دو دیدار بازی را واگذار کرده است. میناوند اولین بار در بازی مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ در ورزشگاه جاسم بن حمد برابر قطر به میدان رفت که تیم ملی ایران این بازی را با دو گل سالم العنزی واگذار کرد.

این در حالی است که مهرداد بازی رفت دو تیم که مهرماه همان سال در ورزشگاه آزادی برگزار شد را با سه گل کریم باقری(۲گل) و علی دایی به سود خود به پایان رساند. در این بازی شاهرودی نود دقیقه در ترکیب بود و مهرداد شانس بازی پیدا نکرد. میناوند دومین بار در مرداد سال ۱۳۸۰ و در ورزشگاه خلیفه در بازی دوستانه برابر قطر به میدان رفت که آن بازی هم 2- یک به سود حریف تمام شد. علیرضا نیکبخت در این بازی برای ایران گل زد. 

برچسب ها
کد خبر : 1804
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران
کاربر میهمان

احسان - 7 ماه پیش

پرسپولیسی های متعصب
0 0
کاربر میهمان

شاهد - 7 ماه پیش

لطفا بپرسین چرا باید یه فوروارد درحد لیگ اروپا یه آفساید ساده وجزئی رو نتونه رعایت کنه؟! یا چرا توی دفاع نتونی آفساید رو پرنکنی؟ چرا کنعانی زادگان در مقابل امارات،ژاپن راحت دریبل میخوره بعدش رو شو برمیگردونه تا توپ ازش رد بشه و وارد دروازه بشه؟! یا راحت خطا میکنه توی جریمه،یا در پخش توپ و بتزیسازی خیلی کار داره ،فقط بیشتر توپ رو به کناریش برمیگردونه؟ جدای از پنالتی واقعا باید جایگزینی داشته باشه،راستش درجام جهانی همش میگفتیم که کاش کنعانی بودش،اما الان دیده میشه که دفاع کاملی نیست.لطفا اینا متعکس بشه
0 0
پربازدیدترین اخبار