loader
09:57
0
کد خبر : 10340

خداحافظی فرشته در اوج؛ دی‌ماریا با جام آمد و با جام رفت

اختصاصی / آنخل دی‌ماریا، ستاره تیم ملی آرژانتین آخرین حضورش در پیراهن آلبی‌سلسته را در شب قهرمانی تیمش در کوپا آمریکا پشت سرگذاشت.

خداحافظی فرشته در اوج؛ دی‌ماریا با جام آمد و با جام رفت

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، آنخل دی‌ماریا ستاره تیم ملی آرژانتین آخرین بازی ملی‌اش با پیراهن تیم ملی این کشور را در در فینال کوپا آمریکا برگزار کرد.

او در دقیقه ۱۱۷ بازی و دقایقی بعد از به ثمررسیدن گل پیروزی‌بخش آرژانتین توسط لائوتارو مارتینز زمین مسابقه را ترک کرد و جای خود را به اوتامندی داد تا به این ترتیب نام او به عنوان یکی از بازیکنان افسانه‌ای آلبی سلسته در تاریخ ثبت شود.

او که هنوز یک سال دیگر با باشگاه بنفیکا قرارداد دارد، کارنامه فوتبال ملی‌اش را با انجام ۱۴۵ بازی پر از موفقیت بست.

قبل از برگزاری فینال کوپا آمریکا، دی‌ماریا گفته بود:« نسل قبل به من یاد داد فداکاری کنم و تسلیم نشوم. همین صحبت‌ها مرا به هر آنچه که می‌خواستم رساند. رسیدن به هدف سخت است. شاید مردم به آن عادت کرده باشند، اما آسان نیست. من هم برای آخرین بازی ملی‌ام، آماده نیستم، اما زمانش فرا رسیده است.»

دی ماریا در طول دوران حضورش در تیم ملی آرژانتین درموفقیت‌های این تیم نقش پررنگی داشت؛ به ثمر رساندن گلی فراموش نشدنی در ماراکانا در کوپا آمریکای ۲۰۲۱ و کسب جام قهرمانی برای آلبی سلسته؛ گل زیبا در بازی فینالیسیما مقابل ایتالیا در ورزشگاه ومبلی و در نهایت گلزنی در فینال جام جهانی و کسب سومین ستاره قهرمانی در فینالی تماشایی مقابل فرانسه.

فرشته آرژانتینی البته تجربه سه ناکامی متوالی در فینال سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ را نیز داشت که همین درد و رنج زیادی را برایش به همراه داشت ولی با مقاومت توانست به افتخارات زیادی برسد و در نهایت کارنامه فوتبالی ملی را با قهرمانی در کوپا آمریکای امسال بست.

دی ماریا در شرایطی با فوتبال ملی خداحافظی کرد که در رنکینگ بازیکنانی با بیشترین بازی با پیراهن آلبی‌‌سلسته در رده سوم قرار دارد و بعد از مسی با ۱۸۶بازی ملی و خاویر ماسچرانو (۱۴۷)، با ۱۴۵ بازی ملی سوم است. او در طول دوران پرفروغ حضورش در تیم ملی آرژانتین، ۳۱ گل زد و ۳۳ پاس گل داد تا کارنامه فوتبال ملی‌اش را با افتخار تمام ببندد.

مروری آماری بر افتخارات دی ماریا با پیراهن تیم ملی آرژانتین

  • ۱۴۵ بازی ملی
  • ۳۱ گل ملی
  • دو قهرمانی در کوپا آمریکا
  • یک قهرمانی در جام جهانی
  • یک قهرمانی در فینالیسیما
  • یک قهرمانی در جام جهانی زیر ۲۰ سال
  • یک مدال طلای بازی‌های المپیک

برچسب ها
کد خبر : 10340
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار