loader
10:29
0
کد خبر : 1089

خشم هواداران چینی؛ یک شرم‌آوری بزرگ!

هواداران چینی پس از "فاجعه" جام ملت های آسیا خشم خود را نسبت به تیم ملی، فدراسیون و فوتبال این کشور ابراز کردند.

خشم هواداران چینی؛ یک شرم‌آوری بزرگ!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر،هواداران خشمگین چینی پس از شکست فاجعه بار مقابل قطر میزبان که باعث شد چین برای صعود به مرحله حذفی جام ملت های آسیا به یک معجزه نیاز داشته باشد، انتقادات جدی را علیه تیم ملی این کشور مطرح کردند.

یک والی زیبا از حسن الهیدوس ستاره تیم ملی قطر، روز دوشنبه نتیجه پیروزی را برای میزبان رقم زد و باعث شد چین بعدد از سه بازی بدون برد و بدون گل زده مرحله گروهی را به پایان برساند و برای صعود تنها نیاز به یک معجزه داشته باشد.

الکساندر یانکوویچ سرمربی صربستانی چین از موقعیت هایی که این تیم در بازی آخرش از دست داد ابراز تاسف کرد اما این موضوع هم نتوانست حس همدردی هواداران خشمگین را به دست بیاورد.

شی جین پینگ رئیس جمهور چین زمانی گفته بود که می خواهد تیم ملی کشورش قهرمان جام جهانی شود اما شرایط آنطور که پرزیدنت دومین کشور پرجمعیت جهان تصور می کرد پیش نرفت و البته همه چیز کاملا عکس شد. زمانی که چین برابر قطر میزبان هم زانو زد هواداران چینی حاضر در ورزشگاه خلیفه با نهایت خشم برسر بازیکنان و کادرفنی تیم ملی فریاد می زدند:« باید خجالت بکشید» و به کنایه شعار«سال نو مبارک» را سر دادند چرا که این بازی در آستانه سال نو چینی برگزار می شد.

وانگ ژیان شیانگ، کارشناس ورزشی در فضای مجازی نوشت:« برای بازسازی پس از این فاجعه، باید خیلی سریع مربی تیم تغییر کند تا شرایط ازاین بدتر نشود.»

ژی یو یانگ یکی دیگر از کارشناسان چینی نیز گفت:« جام ملت های آسیا باعث شد تا به وضوح ببینیم که برخی کشورها در سطح آسیا در حال پیشرفت در فوتبال هستند در حالی که چین در حال پسرفت است.»

چین مسابقات را با دو مساوی بدون گل برابر تاجیکستان و لبنان آغاز و در بازی آخر شکست خورد. ژآئو یو کارشناس ورزشی در این رابطه نوشت:« شرم آور است که تیم ملی چین سه بازی مرحله گروهی نتوانست بردی به دست بیاورد و حتی نتوانست گل بزند.»

شکست چین از قطر در پلتفرمی مثل توئیتر خیلی زود ترند شد و هشتگ مربوط به آن در ساعت اولیه بعد از باخت این تیم ۱۸۰ میلیون بار بازدید شد.

فریاد استعفای مربی و برخی از بازیکنان از تیم ملی در میان پستها و کامنت ها کاملا خودنمایی می کرد ضمن اینکه برخی از منتقدان انگشت اتهام را به سمت فسادهای عمیق در فوتبال چین نشانه رفتند.

تلویزیون دولتی چین مستندی را در آستانه بازی های جام ملت ها پخش کرد که در آن لی تای مربی سابق تیم ملی چین به دست داشتن در تبانی مسابقات و پرداخت رشوه برای حفظ جایگاهش اعتراف کرد. مبارزه با فساد همچنین پای برخی از مقامات فدراسیون را به این موضوع باز کرد.

یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نوشت: «پس از سال‌ها فساد، جای تعجب نیست که ما هیچ استعدادی در فوتبال نداریم»

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها
کد خبر : 1089
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار