loader
09:13
0
کد خبر : 1632

سون؛ ستاره‌ای که کانگوروها از او نمی‌ترسند!

اختصاصی / تیم ملی استرالیا در شرایطی مقابل تیم ملی کره جنوبی امروز به میدان می‌رود که کارشناسان استرالیا معتقدند که کانگوروها هیچ ترسی از ستاره بزرگ کره‌ای‌ها یعنی «سون هیونگ مین» ندارند.

سون؛ ستاره‌ای که کانگوروها از او نمی‌ترسند!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ تنها چند ساعت به بازی حساس یک‌چهارم نهایی بین تیم‌های استرالیا و کره جنوبی باقی مانده است! یک طرف استرالیایی ایستاده که مرحله گروهی را با ۷ امتیاز به عنوان صدرنشین به پایان برده و در جدال یک‌هشتم نهایی نیز با چهار گل اندونزی را در هم کوبیده است. در طرف دیگر هم کره‌ای به میدان می‌رود که با ۵ امتیاز به عنوان تیم دوم از مرحله گروهی به مرحله حذفی صعود کرد و در یک‌هشتم نهایی مقابل عربستان، با گل دقیقه ۹+۹۰ از شکست گریخت تا در ضربات پنالتی مجوز حضور در یک‌چهارم را به دست آورد.

سون؛ ستاره‌ای که کسی از او نمی‌ترسد

در این بین هواداران کره بسیار به «سون هیونگ مین» ستاره پرفروغ باشگاه تاتنهام چشم دوخته‌اند؛ ستاره‌ای که در این دوره ۲ بار موفق به گلزنی شده اما نکته اینجاست که هر دو گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده است! شاید به همین دلیل است که بسیاری از کارشناسان صاحب‌نام استرالیا معتقدند که «کانگوروها» هیچ ترسی از «مین» ندارند!

این کارشناسان بر این باورند که جدال‌های اخیر استرالیا مقابل تیم ملی آرژانتین و مچ‌اندازی به فوق‌ستاره‌ای به اسم «لیونل مسی»، باعث شده تا بازیکن تیم ملی این کشور از بازیکنی همچون «سون» ترسی نداشته باشند.

توصیه مارکوتی به سون

در این بین «گابریل مارکوتی» در ویژه برنامه خود در «ESPN» جمله جالبی را در اینباره به زبان آورد: «سون بازیکن بزرگی‌ست؛ بازیکن بزرگ در یک لحظه روند بازی را تغییر می‌دهد. با این حال اعتماد بنفس بالای بازیکنان استرالیا و این ذهنیت که می‌توانند سون را به طور کامل خنثی کنند نیز، عاملی بسیار تاثیرگذار است؛ حتی تاثیرگذارتر از فاکتور نخست! از این رو معتقدم اگر سون نمایشی متفاوت نسبت به دیدارهای سابق از خود نشان ندهد، احتمال اینکه در جدال برابر استرالیا از تصویر خارج شود، بسیار زیاد به نظر می‌رسد»

دفاع مستحکم فرو می‌ریزد؟

تقریبا ۹ سال پیش در همین روزها بود که استرالیا در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ مقابل تیم ملی کره جنوبی به میدان رفت؛ جایی که «سون هیونگ مین» با گل دقیقه ۱+۹۰، کار را به تساوی و وقت‌های اضافه کشاند! اما همان گل نیز با گل دقیقه ۱۰۵ جیمز ترویسی به باد رفت تا کانگوروها قهرمان قاره کهن لقب بگیرند.

با گذشت ۹ سال، استرالیا حال زیر نظر «گراهام آرنولد» تیمی مستحکم‌تر در خط دفاعی نشان داده است! در سال ۲۰۱۵، استرالیا در حالی مقابل ژاپن به میدان رفت که پیش از آن مقابل تعداد گل‌های خورده‌اش در تورنمنت عدد ۲ دیده میشد ولی حالا این عدد به «یک» تقلیل یافته! ماجرا زمانی مهم‌تر می‌شود که بدانید کره جنوبی تا همین مرحله در «قطر ۲۰۲۳»، ۷ بار تور دروازه‌اش به لرزش درآمده است!

تمام این عوامل دست به دست هم داده تا کانگوروها حالا ترسی از «سون» و هم‌تیمی‌هایش نداشته باشند! تیمی که در جدال دوستانه برابر آرژانتین با وجود شکست، به خوبی نشان داد که می‌تواند حتی بزرگ‌ترین رقبا را به زحمت بیاندازد و لحظات سختی را به آنها تحمیل کند!

برچسب ها
کد خبر : 1632
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار