loader
15:32
0
کد خبر : 672

پیامی برای انسانیت!

اختصاصی / بیش از شش میلیون نفر از پراکندگی جمعیت اردن را مردمانی از فلسطین تشکیل می‌دهند که بسیاری از آنها تبعیت اردنی دارند و بیش از دو میلیون فلسطینی در اردن پناهنده شده‌اند.

پیامی برای انسانیت!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، تیم ملی اردن روز دوشنبه موفق شد تا در اولین دیدارش در جام ملت‌های آسیا مقابل مالزی به پیروزی ۴-۰ برسد. آنها اولین گل‌شان در این تورنمنت را با پیغامی برای همبستگی با فلسطینی‌ها جشن گرفتند.

محمود المردی، بازیکن اردن اولین تیمش در این بازی را که در دقیقه ۱۲ در ورزشگاه الجنوب به ثمر رسید، به شیوه متفاوتی جشن گرفت؛ او پیراهنش را بالا زد تا شعاری که برروی پیراهنش درج شده بود را به نمایش بگذارد:" دلیل افتخار"

مخاطب این پیغام، مردم فلسطین و آرمان‌های آنها بود. المردی در شرایطی این پیغام را برای مردم غزه داد که همچنان جنگ غزه در جریان است و بیش از ۱۰۰ روز از شروع آن می‌گذرد. تا به حال بیش از ۲۴ هزار فلسطینی کشته شده و بیش از ۶۰ هزار نفر در این منطقه مجروح شده‌اند و تعدادی از بازیکنان تیم ملی فلسطین در جریان این جنگ، دوستان و اعضای خانواده‌شان را از دست داده‌اند.

البته این اولین نمایش همبستگی با مردم فلسطین در جام ملت‌های ۲۰۲۳ نبود و قبل از آن هم در بازی ایران و فلسطین شاهد چنین اتفاقی بودیم. این بازی با یک دقیقه سکوت آغاز شد و هواداران هر دو تیم، همصدا فریاد "فلسطین را آزاد کنید" را سر می‌دادند و عده‌ای دیگر نیز پرچم فلسطین را در دست گرفته بودند.

محمود وادی، مهاجم تیم ملی فلسطین هم روز یکشنبه و در شرایطی که در جلسه تمرینی تیمش حضور داشت، متوجه شد که پسرعمویش در غزه کشته شده است.

برچسب ها
کد خبر : 672
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار