loader
05:56
0
کد خبر : 2096

طعنه سنگین ستاره قطری به کی‌روش: مرسی که رفتی!

اختصاصی/ عبدالعزیز حاتم، هافبک تیم ملی قطر بعد از قهرمانی تیمش در جام ملت‌های آسیا، با برزبان آوردن یک جمله حسابی گرد و خاک به پا کرد.

طعنه سنگین ستاره قطری به کی‌روش: مرسی که رفتی!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، تیم ملی قطر شنبه شب موفق شد تا با غلبه بر اردن در فینال هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا، برای دومین دوره متوالی، قهرمان آسیا شود. بدون تردید، ستاره قطری‌ها در داخل زمین چمن اکرم عفیف بود که با ارائه نمایشی خیره‌کننده و گلزنی برای تیمش، علاوه بر قهرمان کردن قطر، عنوان آقای گلی و بهترین بازیکن تورنمنت را مال خود کرد. اما قطری‌ها شنبه شب یک ستاره دیگر هم داشتند که در خارج از زمین چمن، حسابی خودی نشان داد.

گرد و خاک عبدالعزیز حاتم

ستاره خط میانی عنابی‌ها که با ۱۱۲ بازی ملی، یکی از باتجربه‌های این تیم به شمار می رود، در پایان بازی، صحبت‌هایی جنجالی را برزبان آورد. ستاره باشگاه الریان و تیم ملی قطر در ابتدا با اشاره به قهرمانی قطر گفت:« ما شایسته این قهرمانی بودیم و برای کسب این افتخار، از ابتدا تا پایان مسابقات جنگیدیم و در نهایت به هدفمان در این تورنمنت که کسب دومین قهرمانی متوالی در آسیا بود رسیدیم.»

او در پاسخ به سوالی درباره نگرانی‌های قطر برای ناکامی در فینال گفت:« هیچ ترسی نداشتیم. ما در دوحه و در بین هواداران پرشمارمان بازی می‌کردیم و امکان نداشت که آنها را ناامید کنیم یا جام را در زمین خودمان واگذار کنیم.»

اما جنجالی‌ترین بخش صحبت‌های او، طعنه سنگینش به کارلوس کی‌روش سرمربی سابق ایران و قطر بود. عبدالعزیز حاتم در پاسخ به اینکه چه زمانی احساس کرد تیم قطر می‌تواند قهرمان آسیا ‌شود، گفت: «زمانی که سرمربی سابق اخراج شد.»

پرونده کی‌روش در قطر

کارلوس کی‌روش تقریبا یک سال پیش و در فوریه ۲۰۲۳ هدایت تیم ملی قطر را در دست گرفت و جانشین فلیکس سانچز شد. قرارداد او با عنابی‌ها تا جام جهانی ۲۰۲۶ اعتبار داشت. اما در روز ششم دسامبر ۲۰۲۳ و بعد از دوازده ماه همکاری مشترک، این سرمربی پرتغالی در آستانه آغاز جام ملت‌های آسیا از سمتش کنار رفت. در طول این مدت کی‌روش با قطر به ۴ برد، سه تساوی و ۴ باخت دست یافته بود.

 فدراسیون فوتبال قطر در آن زمان اعلام کرد که قرارداد کی‌روش با توافق دوطرفه فسخ شده و تین تین مارکز به عنوان جانشین این سرمربی پرتغالی برگزیده شد. در فاصله کوتاه باقی مانده تا آغاز جام ملت‌های آسیا، کمتر کسی فکرش را می‌کرد که این سرمربی اسپانیایی بتواند قطر را به روزهای اوجش بازگرداند ولی در کمال تعجب این اتفاق رخ داد و قطر دوباره قهرمانی آسیا را مال خود کرد.

نکته جالب توجه اینجاست که شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد که بازیکنان قطر تا این حد با کی‌روش مشکل داشته باشند و یا حتی او را مانعی برای رسیدن تیمشان به موفقیت بدانند. اما صحبت‌های عبدالعزیز حاتم حالا از میزان نارضایتی او از حضور سرمربی پرتغالی روی نیمکت مربیگری تیم ملی کشورش پرده برداشته است.

برچسب ها
کد خبر : 2096
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار