loader
15:30
0
کد خبر : 9987

عملکرد اعجاب‌آور پسر بچه ۱۹ ساله؛ درخشان مثل کوبی مینو

ستاره ۱۹ ساله منچستریونایتد بدون هیچ تردیدی یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان سه شیرها در دیدار نیمه‌نهایی مقابل هلند بود.

عملکرد اعجاب‌آور پسر بچه ۱۹ ساله؛ درخشان مثل کوبی مینو

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، در شب برد شیرین و تاریخی تیم ملی انگلیس مقابل هلند، به جز زننده گل برتری تیم یعنی اولی واتکینز یک ستاره دیگر هم توجهات را به خود جلب کرد.

کوبی مینو که پیش از آغاز فصل گذشته فوتبال اروپا تجربه بازی در لیگ برتر انگلیس را نداشت، با پشت سر گذاشتن یک فصل فوق‌العاده در منچستریونایتد، به تیم ملی انگلیس دعوت  و بعد از نمایش ضعیف ترنت الکساندر آرنولد و کانر گلگر در مرحله گروهی، به عضوی از ترکیب ثابت ساوتگیت در مرحله حذفی جام تبدیل شد. او که با ۱۹ سال و ۸۲ روز سن تبدیل به جوان‌ترین بازیکن انگلیس در تاریخ یک تورنمنت معتبر شده، در دیدار مقابل هلند یکی از بهترین شب‌های زندگی خود را پشت سر گذاشت و عملکردی از او به نمایش گذاشته شد که جلوتر از سن و سالش به نظر می‌رسید. او در مسابقه با هلند با سبک بازی همیشگی خود به میدان رفت و ریتم بازی انگلیسی‌ها را تعیین کرد؛ بازیکنی که به نظر می‌رسید به این سطح از فوتبال تعلق دارد.

سرعت بالا در هنگام حمل توپ، پاس‌های تک‌ضرب یا دوضرب، گرفتن توپ به صورت نیم‌ بدن، رساندن توپ به مهاجمان، پاس‌های بلند، پاس‌های با ضربه سر و پاس‌های کوتاه. این پسر جوان انگلیسی، همه این‌ها را در نیمه‌نهایی بزرگ‌ترین رقابت ملی فوتبال در اروپا در بالاترین سطح ممکن به نمایش گذاشت. ثبات، تعادل، هوشمندی و روحیه تیمی، آن چیزی بود که مینو در این مسابقه از خود نشان داد. کسی که در دقیقه ۲۰ بازی، ۳۰ یارد دوید تا توپ را از دروازه‌بان تیم یعنی جوردن پیکفورد تحویل بگیرد. سه دقیقه بعد، او در زمین هلند حرکت انفرادی خطرناکی را انجام داد و توپ را در موقعیتی فوق‌العاده به فیل فودن رساند و یکی از خطرناک‌ترین موقعیت‌های بازی توسط مینو خلق شد که دنزل دامفریز، توپ را از روی خط دروازه برگرداند.

همه این حرکات، متعلق به بازیکنی بود که هنوز در سال‌های نوجوانی خود قرار دارد و شمع تولد بیست سالگی خود را فوت نکرده. آن هم در جامی که بازیکنان باتجربه‌ای چون آرنولد و گلگر به هیچ عنوان در آزمون خود قبول نشدند. مینو با سبک بازی تکامل‌یافته خود معمای زوج دکلان رایس در خط میانی ترکیب تیم ملی انگلیس را تا حد زیادی حل کرده و انتظار می‌رود این بازیکن، در ترکیب اصلی انگلیس برای دیدار فینال با اسپانیا قرار بگیرد. رسانه‌های انگلیسی، به این موضوع باور دارند که حتی اگر ساوتگیت از تیم ملی انگلیس کنار برود، جانشین او باید حساب ویژه‌ای روی توانایی‌های مینو باز کند. پسری که یک ماه قبل در فینال جام حذفی انگلیس، رودری را شکست داد و حالا به دنبال تکرار این اتفاق در فینال جام ملت‌های اروپا خواهد بود.

برچسب ها
کد خبر : 9987
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار