loader
09:34
0
کد خبر : 1873

فوتبال زامبی‌‌ها و سودای قلعه‌نویی؛ همه چیز فراموش می‌شود؟

اختصاصی / تیم ملی کره جنوبی در حالی تا دقایقی دیگر به مصاف تیم ملی اردن می‌رود که بسیاری از کارشناسان کره‌ای از حالا، درباره دوئل کره و ایران در فینال سخن می‌گویند.

فوتبال زامبی‌‌ها و سودای قلعه‌نویی؛ همه چیز فراموش می‌شود؟

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ تیم ملی فوتبال کره جنوبی تا دقایقی دیگر در جدال نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا، به مصاف تیم ملی اردن خواهد رفت.

«فوتبال زامبی‌ها»! این لقبی‌ست که این روزها به سبک بازی تیم ملی کره جنوبی داده شده؛ دلیل؟ چون کره‌ای‌ها در ۵ بازی اخیرشان در جام ملت‌ها قطر ۲۰۲۳، چهار گل‌شان را در دومین نیمه وقت‌های اضافه به ثمر رسانده‌اند! تیمی که هیچوقت از این نمی‌گوید که چگونه تلوتلوخوران تا نیمه‌نهایی بالا آمده اما اگر همانند ۱۹۶۰ به قهرمانی برسند، دیگر هیچ‌کسی هم حتی سعی نمی‌کند به زخم‌های «جنگویان تائگوک» در راه دستیابی به این قهرمانی، حتی اشاره‌ای کوچک کند. تیمی که شاید فکر کنید توانسته‌اید آن را به زانو درآورد اما در یک لحظه جنگجویی مثل «سون هیونگ مین» شمشیرش را بیرون می‌کشد و چنان زخمی بر تن‌تان می‌گذارد که تا سال‌ها به خونریزی ادامه خواهید داد!

یورگن کلینزمن سرمربی «ببرهای آسیا» هم برخلاف انتظارات به شدت از این روند خوشحال است. او بعد از پیروزی مقابل استرالیا گفت: «سون یک رهبر و بازیکن بزرگ است و من به تصمیمات او اعتماد دارم.» این شاید بهترین توصیف از احساسات هواداران به کاپیتان هم باشد؛ هوادارانی که به «سون» اعتماد کامل دارند اما ترجیح می‌دهند کارشان به وقت‌های اضافه دیگر کشیده نشود. هوادارانی که خوب به خاطر دارند تیم ملی کشورشان در جدال با عربستان و البته دوئل با استرالیا «مُرد تا بُرد»! هوادارانی که دقایق زیادی از این دو مسابقه شاهد ناکارآمدی تیم ملی کشورشان بودند و از این گلایه می‌کردند که چرا «موتور» تیم‌شان دیر روشن می‌شود! هوادارانی که قطعاً در مصاف با اردن انتظار یک برد بی‌دردسر را دارند نه یک جدال نفس‌گیر و تجربه احساس «خفگی» تا دقایق پایانی!

شاید بسیاری از فوتبال‌دوستان انتظار داشتند که شاهد فینال «کره جنوبی – ژاپن» باشند اما در آن طرف میدان، ژاپن مقابل تیمی به میدان رفت که فوتبالی به مراتب جذاب‌تر را به نمایش گذاشت! تیمی که حتی «مهدی طارمی» را به عنوان یکی از فوق‌ستاره‌هایش در اختیار نداشت.

ایران حالا در شرایطی فردا به مصاف قطر می‌رود که روی کاغذ شانس بالایی برای حضور در فینال رقابت‌ها دارد؛ آنهم با مربیگری کسی که در دوره قبل حضورش روی نیمکت تیم ملی ایران (در جام ملت‌های ۲۰۰۷) اصلاً عملکرد خوبی از خود به جای نگذاشته بود و همان عملکرد مقدمات بازگشت «کارلوس کی‌روش» را فراهم ساخت! با این حال «قلعه‌نویی» اینبار به دنبال شکستن طلسم ناکامی ۴۸ ساله ایران در فتح جام ملت‌های آسیاست؛ موفقیتی بزرگ که اگر محقق شود، همه نقاط منفی درباره قلعه‌نویی به دست فراموشی سپرده خواهد شد!

زمانی که ایران در جدال دوستانه خوب با ژاپن مغلوب شد، کسی فکرش را نمی‌کرد که اینبار در جام ملت‌ها، یوزها بتوانند انقدر مقتدرانه و باصلابت «شمشیر» سامورایی‌ها را بشکنند اما همه چیز برخلاف انتظارات پیش رفت. ایران تیمی را به زانو درآورد که در مقابل سفیدپوشان واقعاً حرفی برای گفتن نداشت! به همین دلیل است که بسیاری اکنون ایران را شانس اصلی قهرمانی می‌دانند؛ تیمی که کارشناسان در ابتدای تورنمنت تنها ۱۲% شانس قهرمانی برای آن متصور بودند.

برچسب ها
کد خبر : 1873
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار