loader
08:35
0
کد خبر : 613

یک رکورد جدید؛ زننده هزارمین گل ادوار جام ملت‌های آسیا کیست؟

اختصاصی / یکشنبه و در جریان دیدار دو تیم هنگ‌کنگ و امارات در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه هزارمین گل تاریخ رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به ثمر رسید.

یک رکورد جدید؛ زننده هزارمین گل ادوار جام ملت‌های آسیا کیست؟

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، در دقیقه چهل و نهم دیدار دو تیم امارات‌متحده عربی و هنگ‌کنگ که اولین دیدارشان در گروه C این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا بود، یک رکورد تاریخی به ثبت رسید.

هنگ‌کنگ اگرچه در این بازی، نتیجه را به حریف واگذار کرد اما با تنها گلی که در این مسابقه به ثمر رساند، نامش را در تاریخ این رقابت‌ها ثبت کرد.

فیلیپ چان، در دقیقه ۴۹ بازی تنها گل هنگ‌کنگ در این مسابقه را در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه به ثمر رساند و این گل، ۶۷ سال بعد از اولین گل هنگ‌کنگ در تاریخ این رقابت‌ها که توسط آئو چی یین به ثمر رسیده بود، از راه رسید.

گل چان، سیزدهمین گلی بود که در این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به ثمر رسید و او حالا نهمین بازیکن هنگ‌کنگی است که موفق به گلزنی در تاریخ این رقابت‌ها شده است. این درحالی است که هنگ‌کنگی‌ها چهارمین حضورشان در این تورنمنت معتبر را تجربه می‌کنند.

رکوردهای گلزنی در جام ملت‌های آسیا

اما آنچه این گل را خاص‌تر کرد، موضوع دیگری بود. این گل هزارمین گل تاریخ رقابت‌های جام ملت‌های آسیا بود. تا قبل از این گل، تعداد گل‌های به ثمر رسیده در این رقابت‌ها سه رقمی بود.

در دوره قبلی این تورنمنت که در سال ۲۰۱۹ برگزار شد، مجموعا ۱۳۰ گل به ثمر رسیده بود و این اولین بار در تاریخ این تورنمنت بود که تعداد گل‌ها از مرز ۱۰۰ گل عبور می‌کرد.

برد ۳ بر صفر قطر مقابل لبنان در بازی افتتاحیه، تعداد گل‌های تاریخ این رقابت‌ها را به عدد ۹۹۰ رساند . معز علی در این بازی موفق شد تا دهمین گلش در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را به ثمر برساند و از این حیث با رکورد لی دونگ گوک، مهاجم سابق تیم ملی کره‌جنوبی برابر کرد و تنها نام علی دایی، اسطوره فوتبال ایران را با ۱۴ گل در جام ملت‌های آسیا بالاتر از خودش می‌بیند.

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که تا پایان تورنمنت، تعداد گل‌های به ثمر رسیده در قطر، از مرز ۱۰۰ گل عبور خواهد کرد و آیا شاهد شکسته شدن رکورد گل‌های دوره قبلی این رقابت‌ها در سال ۲۰۱۹ خواهیم بود یا خیر.

 

برچسب ها
کد خبر : 613
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار