loader
23:45
0
کد خبر : 460

قهرمان جام ملت‌های آسیا چقدر پاداش می‌گیرد؟

اختصاصی / سوالی که شاید برای خیلی‌ها مطرح باشد این است که رقم پاداش‌های تعیین شده برای برترین تیم‌های حاضر در این تورنمنت به چه ترتیب است؟

قهرمان جام ملت‌های آسیا چقدر پاداش می‌گیرد؟

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، یک سال بعد از میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲، قطر حالا میزبان جام ملت‌های آسیاست و به دنبال آن است تا از عنوان قهرمانی‌ای که در دوره قبلی کسب کرده بود، دفاع کند.

اما سوالی که شاید برای خیلی‌ها مطرح باشد این است که رقم پاداش‌های تعیین شده برای برترین تیم‌های حاضر در این تورنمنت به چه ترتیب است؟

در حالی که مقامات کنفدراسیون فوتبال آسیا، هنوز به صورت رسمی رقم پاداش‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ را اعلام نکرده‌اند ولی به نظر می‌رسد که مجموع جوایز در مقایسه با جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۹ تغییری نخواهد کرد و این اولین باری است که در تاریخ این تورنمنت شاهد چنین موضوعی هستیم.

مجموع جوایز در نظر گرفته شده برای این تورنمنت ۱۴.۸ میلیون دلار است که سهم تیم قهرمان از این پاداش، ۵ میلیون دلار خالص است که تقریبا یک سوم پاداش کلی خواهد بود.
تیم نایب قهرمان، ۳ میلیون دلار دریافت خواهد کرد و دو تیم دیگر راه یافته به نیمه‌نهایی هرکدام، یک میلیون دلار پاداش خواهند گرفت. به هریک از ۲۴ تیم حاضر در این تورنمنت هم ۲۰۰ هزار دلار پرداخت خواهد شد.


مقایسه پاداش‌های آسیایی‌ها با دیگر تورنمنت‌های بین‌المللی


جام ملت‌های آفریقای ۲۰۲۳ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ به صورت همزمان برگزار می‌شوند و طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آفریقا، تیم قهرمان این تورنمنت ۷ میلیون دلار پاداش خواهد گرفت که ۴۰% نسبت به پاداش ۵ میلیون دلاری دوره قبل در سال ۲۰۲۱، افزایش یافته است.

جایزه تعیین شده برای قهرمان کوپا آمه‌ریکای ۲۰۲۴، بیشتر از این دو تورنمنت است و تیم قهرمان کوپا آمه‌ریکا، پاداشی ۱۰ میلیون دلاری دریافت خواهد کرد و پاداش تیم نایب قهرمان ۵ میلیون دلار خواهد بود.

طبق اعلام یوفا، قهرمان یورو ۲۰۲۴ که قرار است در آلمان برگزار شود؛ در صورتی که در تمام بازی‌های گروهی خود به پیروزی برسد، حداکثر مبلغ ۳۰.۹ میلیون دلار پاداش خواهد گرفت و تیم نایب قهرمان ۳ میلیون یورو کمتر دریافت خواهد کرد.

برچسب ها
کد خبر : 460
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار