loader
01:15
4
کد خبر : 7484

لیست تیم ملی برای بازی با هنگ‌کنگ و ازبکستان؛ بدون رامین و حسینی!

ساعتی پس از پایان آخرین هفته لیگ‌برتر، سرمربی تیم ملی اسامی دعوت شدگان به اردوی دو بازی مقدماتی جام جهانی را اعلام کرد.

لیست تیم ملی برای بازی با هنگ‌کنگ و ازبکستان؛ بدون رامین و حسینی!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، امیرقلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ساعتی پس از پایان لیگ‌برتر اسامی ۲۶ بازیکن را برای دو بازی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ اعلام کرد. لیستی که نسبت به آخرین اردوی تیم ملی در جام ملت های ۲۰۲۳ با تغییرات جدی و بعضا شگفت انگیزی همراه است.
دو غایب بزرگ
سایت رسمی فدراسیون فوتبال اعلام کرد؛ ۲۶ بازیکن برای دو بازی برابر هنگ کنگ و ازبکستان به تیم ملی دعوت شده‌اند و در این خبر آمده که آرمین سهرابیان، محمد محبی، علی قلی‌زاده و سعید عزت‌اللهی به دلیل آسیب‌دیدگی در این اردو حضور ندارند.
اما این پایان ماجرا نیست. در حالی که اسامی جدیدی در لیست تیم ملی دیده می‌شوند غیبت بعضی از بازیکنان در این لیست می‌تواند موجب شگفت‌زدگی هم شود. سیدحسین حسینی کاپیتان استقلال که به همراه حسین پورحمیدی بیشترین کلین‌شیت را در لیگ برتر امسال داشت و یکی از عوامل مهم موفقیت تیمش بود، نامش در این لیست وجود ندارد. سیدحسین در اردوهای آخر تیم ملی بخصوص در جام ملت های آسیا در لیست تیم ملی حضور داشت. 
اما روزبه چشمی دیگر بازیکن مهم استقلال که در جام جهانی و جام ملتها از مهره‌های کلیدی تیم ملی بود، نیز نامش در این لیست وجود ندارد. بااینحال شاید بزرگترین شگفتی لیست جدید قلعه‌نویی نبود رامین رضاییان مدافع راست این فصل سپاهان باشد که با وجود درخشش در بازی های این فصل و عملکرد خوب در جام ملتهای آسیا و جام جهانی راهی به لیست تیم ملی پیدا نکرد.
در این لیست اما چند غایب دیگر هم دیده می شوند. احسان حاج‌صفی، مجید حسینی، سامان فلاح، حسین گودرزی، سعید سحرخیزان، صادق محرمی و رضا اسدی بازیکنانی هستند که در اردوی جدید تیم ملی نامشان دیده نمی شود. 


چهره‌های جدید
حسین پورحمیدی، عارف غلامی، سعید مهری، الهیار صیادمنش و جواد حسین‌نژاد چهره‌هایی هستند که در اردوی قبلی تیم ملی نامشان در لیست نبود و اکنون با نظر قلعه‌نویی به تیم ملی دعوت شده‌اند.
لیست ۲۶ بازیکن دعوت شده به تیم ملی به این شرح است:
دروازه‌بانان: علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، حسین پورحمیدی
مدافعان: شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، عارف غلامی، امین حزباوی، صالح حردانی، آریا یوسفی، ابوالفضل جلالی، میلاد محمدی
هافبک‌ها:  محمد قربانی، سامان قدوس، امید نورافکن، سعید مهری، علیرضا جهانبخش، مهدی قائدی، مهدی ترابی، مهدی لیموچی، جواد حسین‌نژاد
مهاجمان:  الهیار صیادمنش، مهدی طارمی، جواد آقایی‌پور، سردار آزمون، شهریار مغانلو و محمدرضا آزادی


تیم ملی ایران یکشنبه (امروز) ساعت ۱۹:۳۰ برای انجام دیدار برابر هنگ‌کنگ به این کشور سفر خواهد کرد. این تیم البته به دلیل اینکه هفدهم باید با هنگ‌کنگ در این کشور بازی کند باید بدون تمرین و ریکاوری تهران را به مقصد این کشور ترک کند. تیم‌ملی همچنین بعد از آن به تهران برمی گردد تا با ازبکستان بازی کند.

برچسب ها
کد خبر : 7484
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران
کاربر میهمان

مهرداد - 1 ماه پیش

حسینی و روزبه به خاطر انتقاد از فدراسیون از تیم ملی حذف شدند
30 14
کاربر میهمان

علی - 1 ماه پیش

جناب قلعه نویی، حالا فهمیدی چرا اسطوره و محبوب استقلالی ها نیستی؟تو دنیای آبی جایی برای هفت رنگ های حزب باد نیست
17 18
کاربر میهمان

کیان کرمی - 1 ماه پیش

الهیار صیادمنش باید بیاد
17 13
کاربر میهمان

پژمان - 1 ماه پیش

خسته نباشید.با این ترکیب از هنگ کنگ نبازیم باید سجده شکر کنیم.اقای ژنرال راه های دیگم برای ریدن تو تیم هستا.این تیم تو نیس که میخای بگا بدی.این تیم ملی.یعنی ماله۸۰ملیون نفر.ناموسن من چنتا از بزیکنارو نمیشناسم.
8 4
پربازدیدترین اخبار