loader
09:39
0
کد خبر : 866

مرد کروات به بازیکن پرسپولیس افتخار می کند

پیتر شگرت سرمربی آلمانی-کروات که تیم ملی تاجیکستان را به جام ملت های آسیا رساند می گوید که به حضور بازیکن این تیم در پرسپولیس افتخار می کند.

مرد کروات به بازیکن پرسپولیس افتخار می کند

گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، شگرت توانسته تاجیکستان را به برای اولین بار مهمترین تورنمنت فوتبالی آسیا برساند:«فکر می کنم مردم تاجیکستان بسیار هیجان زده باشند.»

حضور در جام ملت ها و تساوی در اولین بازی برابر چین نشان می دهد تاجیکستان در فوتبال پیشرفت خوبی داشته که البته با توجه به سرمایه گذاری مناسبی که در رده پایه انجام شده منطقی به نظر می رسد:« در سال هایی اخیر فوتبال توسعه پیدا کرده و آینده درخشانی در انتظار فوتبال تاجیکستان خواهد بود.»

جام ملت های ۲۰۲۳

شگرت درباره بازی برابر چین و شروع جام ملت ها در برنامه فوتبال برتر گفت:« مقابل چین بازی خوبی داشتیم و فکر می کنم می توانستیم برنده باشیم. قطر هم تیم توانمندی است و باید این را بپذیریم که کمی بدشانس بودیم اما در مجموع به آینده امیدواریم.»

مربیان کروات

سرمربی تاجیکستان که ملیت آلمانی-کرواسی دارد یکی از مربیان کروات حاضر در جام ملت های آسیا در کنار برانکوایوانکوویچ و ایگور استیماچ  است:« من این مربیان را می شناسم و عملکرد خوبی در تیمهایشان داشته اند. به نوعی به جذابیت جام اضافه کرده اند.» او در این رابطه که دلیل حضور پرتعداد مربیان اهل کرواسی در فوتبال دنیا چیست گفت:« نمی دانم رمز و راز این ماجرا چیست ولی فکر می کنم فوتبال و مربیگری در خون مردم کرواسی وجود دارد.»

درباره تیم ملی

«من فکر می کنم ایران تا فینال بازی ها برود. فکر می کنم اگر کمی خوش شانسی همراه این تیم باشد اتفاق دور از انتظاری نیست.» شگرت همچنین درباره بازیکنان تیم ملی ایران گفت:« ایران ستاره های بزرگی دارد اما نقطه قوتش تیم بودن است. این رمز موفقیت ایران در سال های اخیر بوده است.»

 وحدت هنانوف

وحدت هنانوف مدافع تاجیکستانی پرسپولیس نماینده این کشور در فوتبال ایران است. سرمربی تاجیکستان درباره این بازیکن گفت:« وحدت از بازیکنان کلیدی تیم ما است و در پرسپولیس بازی می کند. پرسپولیس تیم فوق العاده ای است و با کیفیتی که این تیم و لیگ ایران دارد بی شک پتانسیل این بازیکن باکیفیت هم بالا خواهد رفت و باعث خوشحالی ما خواهد شد.»

فارسی

سرمربی کروات تاجیکستان در این باره که زبان فارسی را در این کشور در مدت حضورش یاد گرفته گفت:«سعی می کنم فارسی صحبت نکنم چون باعث ناامیدی می شوم. تنها چیزی که از زبان فارسی یاد گرفتم مرسی است.» البته که شگرت حتما می داند «مرسی» فرانسه است و درواقع او هنوز هیچ چیزی از فارسی یادنگرفته است.

برچسب ها
کد خبر : 866
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار