loader
13:09
0
کد خبر : 10147

مصاحبه مفصل لینه‌کر: در عمرم بازیکنی مثل یامال ندیده‌ام!

اختصاصی گری لینه‌کر در مصاحبه با سید لو، خبرنگار اسپانیایی به پیشواز فینال یورو ۲۰۲۴ رفت‌ و به شدت از یامال تعریف کرد.

مصاحبه مفصل لینه‌کر: در عمرم بازیکنی مثل یامال ندیده‌ام!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ سید لاو خبرنگار مطرح و یکی از نویسندگان مشهور فوتبال اسپانیا، پیش از فینال یورو ۲۰۲۴ با گری لینه‌کر اسطوره فوتبال انگلیس مصاحبه کرده است.

آقای گل جام جهانی ۸۶ و چهره اول رسانه‌ای فوتبال انگلیس که برای پوشش مسابقات یورو ۲۰۲۴ در آلمان حضور دارد، پیش از برگزاری دیدار فینال جام ملت‌های اروپا در برلین با یکی از مشهورترین خبرنگاران اسپانیایی فوتبال جهان صحبت کرد. لینه‌کر در صحبت‌های خود، از تیم ملی اسپانیا و عملکرد لامین یامال تمجید کرد. او در خصوص مسائل مختلف پیش از برگزاری مسابقات فینال گفت:

قدرت اسپانیایی‌ها

من رویکرد و سبک بازی اسپانیا را دوست دارم؛ من نترس بودن آنها، بالا بازی کردن وینگرهایشان و پرس پرفشاری که دارند را دوست دارم. آنها بسیار از فرانسه تیم بهتری بودند و در اکثر مسابقات از تیم حریف خود بهتر بازی کردند. آنها بدون پنالتی در هر شش بازی برنده شدند و بازیکنان خوبی در ترکیب خود دارند. پدری، اولمو، دو وینگری که شگفت‌انگیز بودند، موراتا که برای تیم از خودگذشتگی می‌کند و تحرک او را دوست دارم. رودری یکی از بهترین هافبک‌های جهان در سال‌های اخیر بوده و فکر می‌کنم برترین بازیکن جام باشد؛ مگر اینکه یامال ۱۶ ساله برنده شود. او هوش از سر من می‌پراند؛ انجام دادن این کارها در چنین سنی شگفت‌انگیز است.

درخشش لامین یامال 

من تاکنون بازیکن ۱۶ ساله‌ای به خوبی او ندیده‌ام. من جوانی وین رونی را به خاطر دارم. او بازیکنی خاص بود اما نمی‌توانست این کارها را انجام دهد. پله دو بار در فینال جام جهانی گلزنی کرد اما ۱۷ ساله و در نزدیکی ۱۸ سالگی بود. حتی لیونل مسی نیز در فوتبال ملی تا آخرین روزهای نوجوانی خود ظهور نکرده بود. چیزی که اکنون می‌بینیم یک چیز بسیار بسیار خاص است. وقتی من در ۱۸ سال داشتم، می‌دانستم که یک بچه هستم. وقتی در رختکن بودیم و دوش می‌گرفتیم خود را قایم می‌کردم و احساس مرد بودن نداشتم؛ روزهای سختی بود. من گلزنی می‌کردم اما تا ۲۱-۲۲ سالگی در آن محیط احساس راحتی نداشتم. داستان یامال مثل این نیست که مربی با خود بگوید او استعداد دارد پس بذارید به او فرصت دهیم. نه! او دارد به طور ثابت بازی می‌کند و طوری این کار را انجام می‌دهد که انگار ساده‌ترین کار دنیاست. من تا به حال چنین چیزی ندیده‌ام.

وضعیت تیم ملی انگلیس پیش از فینال

به نظر من در تورنمنت‌های مختلف ما تیم خوش‌شانسی نبودیم اما شاید در این دوره این شانس را داشته باشیم؛ به ویژه ضربه پنالتی در نیمه‌نهایی که تصمیمی سختگیرانه بود. اما من به دست خدای مارادونا در ۸۶، برخورد توپ به تیر داخل دروازه مقابل آلمان در سال ۹۰، رد شدن توپ لمپارد از خط در ۲۰۱۰ و خطای واضح روی ساکا پیش از گلزنی فرانسه در جام جهانی ۲۰۲۲ نیز فکر می‌کنم. شکست در ضربات پنالتی سه سال قبل دردناک بود؛ اما فکر می‌کنم این تجربه به ما کمک می‌کند. این برای اولین بار است که تیم مردان انگلیس یک فینال را خارج از خاک خود برگزار می‌کند و فکر می‌کنم این موضوع تأثیر زیادی روی تیم دارد. آنها گروهی از بازیکنان جوان بااستعداد هستند و اگر به تلاش کردن ادامه دهند، بالاخره یک در برای آن‌ها باز خواهد شد.

عملکرد گرت ساوتگیت 

من واقعا برای او نیز خوشحال هستم؛ می‌توانستم تصور کنم که این آخرین تورنمنت او است. فکر می‌کنم از لحاظ روانی تورنمنت قطر روی او تأثیر زیادی گذاشت. حالا هر اتفاقی بیفتد او به شکل قابل توجهی محترم خواهد بود. او به این کشور لذت زیادی داده؛ وقتی او به این تیم آمد اوضاع آشفته بود و حالا برای چهار تورنمنت متوالی مدعی بوده‌ایم. یک نیمه‌نهایی، یک یک‌چهارم و دو فینال. اگر او فینال را ببرد، می‌تواند به سمت طلوع خورشید برود، مدال خود را بردارد، نشانه شوالیه را روی سینه خود بزند و همه برای همیشه او را دوست خواهند داشت.

تقابل انگلیس و اسپانیا 

بازی مقابل اسپانیا سخت خواهد بود و اکنون تنها چیزی که اهمیت دارد، رد کردن توپ از خط دروازه‌هاست. هدف همیشگی من این بود که به عنوان بازیکن، با انگلیس جام ببرم که این اتفاق نیفتاد و هدف دیگر من این است که جام گرفتن انگلیس را به عنوان برنامه‌ساز پوشش دهم. ما به این هدف در سال‌های اخیر نزدیک شدم و حالا ممکن است این هدف رخ دهد. اگر این اتفاق نیفتد، وقت من تمام می‌شود. من امیدوار هستم! هدف من گفتن این کلمات است: «انگلیس برنده یورو شد.»

برچسب ها
کد خبر : 10147
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار