loader
02:37
0
کد خبر : 1403

نسخه ستاره های قدیمی برای کوپر؛ از ایران مساوی بگیر

اختصاصی/ سوریه، حریف ایران در مرحله یک هشتم نهایی با هکتورکوپر سرمربی سرشناس آرژانتینی و ستاره‌هایی مثل عمر خربین به دنبال خلق یک شگفتی است.

نسخه ستاره های قدیمی برای کوپر؛ از ایران مساوی بگیر

به گزارش سایت فوتبال برتر، تیم ملی ایران با ستاره های مطرح و اعتباری که در قاره آسیا دارد به چیزی جز برد برابر سوریه فکر نمی کند اما رقیب مرحله یک هشتم نهایی، نیز تیمی جنگجو و باانگیزه است که هدایتش را یک سرمربی باتجربه و نامدار به عهده دارد. هکتور کوپر احتمالا مطرح ترین ستاره تیم سوریه است که می تواند با برنامه های تاکتیکی و فنی خاص خودش حریفی سخت برای تیم ملی و امیرقلعه نویی باشد. با این وجود خیلی از کارشناسان و اهالی فوتبال سوریه به واسطه اتخاذ روش غیرتهاجمی مرد آرژانتینی در تیم ملی این کشور در بازی های جام ملت های آسیا نسبت به عمکرد او انتقادهایی دارند.

تیم ملی سوریه با وجود ۷ بار حضور در مرحله نهایی جام ملت های آسیا، برای اولین بار به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرده که این اتفاق خوبی برای تیمی است که قبل از این در همان دور گروهی مسابقات را ترک می کرد. البته که سیستم جدید مسابقات که ۴ تیم برتر سوم هرگروه نیز شانس صعود پیدا کردند کمک کرد تا تیمی مثل سوریه نیز بتواند حضور در مرحله حذفی را تجربه کند.

سوریه در این دوره از رقابت ها در گروه B مسابقات با یک برد و یک مساوی با ۴ امتیاز به عنوان تیم سوم به مرحله بعدی رفت. این تیم با ازبکستان بدون گل مساوی کرد، یک هیچ به استرالیا باخت و با یک گل هند را شکست داد.

روزنامه الوطن سوریه در آستانه بازی حساس تیم ملی این کشور برابر ایران در یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا به سراغ برخی از ستاره های سابق و کارشناسان فوتبال رفته و با آنها درباره شرایط سوریه و بازی برابر تیم ملی ایران گزارشی را منتشر کرده است.

تغییرلازم است

یاسین العلی کاپیتان سابق تیم ملی سوریه معتقد است که سیستم جدید مسابقات و صعود تیم های سوم باعث شده تا سوریه نیز شانس حضور در مرحله حذفی را پیدا کند. او درباره نقش هکتور کوپر هم می گوید:« او توانست ساختار دفاعی ایمنی برای تیم بسازد اما در جا به جایی و تغییر تاکتیک موفق نبوده است.» او همچنین اضافه کرد:«ما با ۲۸ بازیکن به قطر رفته ایم، پس بقیه بازیکنان کجا هستند؟ این در حالی است که اکثر تیم های درجه یک از جمله تیم ایران، در دور گروهی تمام کارت هایش را رو نکرد و از همین رو فکر کنم بازی بسیار سختی در انتظارمان باشد. البته انتظار زیادی از تیم برابر ایران نداریم چون هنوز به برنامه منسجمی در بخش تهاجمی نرسیده ایم.»

محی الدین تمو بازیکن سابق تیم ملی سوریه نیز درباره تیم ملی این کشور در آستانه بازی با ایران گفت:« سبک کاری هکتور کوپر به نظم در داخل و خارج از زمین بستگی دارد و این همان سبکی است که او در تمام تیم هایی که مربیگری کرده، انجام داده است. درواقع روش او تهاجمی نیست و درواقع در تضاد با آن است.با اینحال تیم ملی سوریه در بخش دفاعی با حضور او پیشرفت کرده است. در روش کوپر هنوز هافبک های تهاجمی و مهاجمان نقشی در یک سوم دفاعی حریفان ندارند و این باعث شده بازیکنان این بخش اعتماد به نفس لازم برای رساندن تیم به پیروزی را نداشته باشند. این روش شاید در مرحله گروهی جواب داده اما در مرحله حذفی بعید است که بتواند به سود ما تمام شود. با این وصف اگر بتوانیم برابر تیم بزرگی مثل ایران مساوی بگیریم و بازی را به پنالتی بکشانیم یک برد و یک دستاورد جهانی برای ما محسوب می شود.»

بهترین دفاع حمله است

نبیل الیاس ستاره سابق تیم ملی سوریه درباره بازی با ایران می گوید:« ایران یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است و بازی برابر این تیم آسان نیست. امیدوارم هکتور کوپر روش تهاجمی تری برای این بازی در نظر بگیرد. سبک و پایبندی او به بازی تدافعی در مواجهه با تیم باتجربه و پرقدرت ایران، می تواند تاثیرمنفی برعملکرد جسمی و روانی بازیکنان سوریه بگذارد.» او افزود:« ایران بازی مالکانه انجام می دهد و سبک بازی این تیم کاملا با روش بازی سوریه در مرحله گروهی متفاوت است. فوتبال فقط دفاع نیست و در عین حال باید حمله هم کرد. با اینحال من به این بازی خوشبین هستم.»

ریاض نعوم کاپیتان سابق تیم ملی سوریه نیز درباره این بازی گفت:« سوریه نسبت به قبل پیشرفت کرده است و فوتبال خوبی بازی می کند. تیم ما مهاجمان خیلی خوبی دارد. آنها نباید عجول باشند و فرصت ها به بهترین نحو استفاده کنند. باید در این بازی ضربات آخر را با دقت بزنیم در غیراینصورت مقابل تیم قدرتمند ایران چاره ای جز شکست نداریم. ایران از نظر فنی و بدنی تیم برتر است، آنها تیمی باتجربه هستند و بازیکنان تاثیرگذاری دارند که می تواند کار سوریه را سخت کند. بنابراین کوپر چاره ای ندارد که با توجه به داشته هایش برای این بازی برنامه ریزی کند. از این رو اتخاذ روش تدافعی برای این مسابقه شاید اجتناب ناپذیر باشد چرا که ایران اگر به دروازه نزدیک شود هرچیزی ممکن است. با این وجود هراتفاقی ممکن است بیفتد و من به پیروزی در این بازی امیدوارم.»

بازی با ایران فرق دارد

عبدالرحمن السید کارشناس ورزشی سوریه نیز درباره این بازی گفت:« سبک بازی مورد نظر کوپر باعث سردرگمی مهاجمان ما شده است. موضوع اینست که تاکتیک های غلیظ دفاعی کوپر در مرحله گروهی نشان داد که نمی تواند موقعیت های گل زیادی را برای مهاجمان بسازد. اتفاقی که در مرحله گروهی باعث شد تیم سوریه تنها یک بار آن هم مقابل هند موفق به گلزنی شود. واقعیت اینست تیم ما در بازی برابر هند که تیم قدرتمندی نیست نتوانست در گلزنی موفق باشد و این می تواند نوعی هشدار برای سرمربی بازیکنان در آستانه بازی مهم یک هشتم نهایی تلقی شود. با اینحال هیچ چیزی قطعی درباره جدال با ایران وجود ندارد و می توان به این بازی خوشبین بود.

 

برچسب ها
کد خبر : 1403
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار