loader
03:31
0
کد خبر : 1438

نشریه معتبر انگلیسی: تصمیم فغانی درست بود

نشریه انگلیسی «اتلتکیک» که یکی از رسانه‌های معتبر و صاحب‌نام دنیای ورزش است، به بررسی تصمیم علیرضا فغانی در جدال تیم‌های عراق و اردن پرداخت.

نشریه معتبر انگلیسی: تصمیم فغانی درست بود

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ روز گذشته بود که تصمیم خبرساز علیرضا فغانی در جریان قضاوت دیدار تیم‌های ملی فوتبال عراق و اردن در یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا، جنجال بسیاری به پا کرد. در این بین برخی معتقد بودند که تصمیم فغانی بسیار سختگیرانه بوده و برخی دیگر با استناد به ویدیوهای مختلف، این تصمیم را صحیح دانستند.

در همین راستا نشریه انگلیسی «اتلتیک» که یکی از رسانه‌های معتبر و صاحب‌نام دنیای ورزش است، به بررسی تصمیم علیرضا فغانی در جدال تیم‌های عراق و اردن پرداخت و گزارش داد که طبق یکی از بندهای قوانین برد بین‌المللی فوتبال (IFAB) که تنها نهاد قانونگذار در فوتبال است، تصمیم فغانی درست و قابل توجیه بوده است. ماده 12 قوانین IFAB به «خطاها و رفتارهای نادرست» می‌پردازد که بر اساس آن مجازات‌های احتمالی برای «شادی گل» به تفصیل بیان می‌شود. ماده 12 قوانین IFAB می‌گوید که در شادی گل نباید زیاده‌روی و نباید باعث اتلاف وقت بیش از حد شود.

طبق این گزارش؛ ترک زمین بازی برای شادی گل یک تخلف محرز نیست اما قانون توضیح می‌دهد که چگونه باید به بازیکن به خاطر موارد زیر اخطار داده شود، حتی اگر گل مردود اعلام شود:

* بالا رفتن از حصار (فنس) محیطی و یا نزدیک شدن به تماشاگران به نحوی که باعث ایجاد مسائل ایمنی و امنیتی شود
* ژست گرفتن یا رفتار تحریک‌آمیز و تمسخرآمیز
* پوشاندن سر یا صورت با ماسک یا سایر موارد مشابه
* درآوردن پیراهن یا پوشاندن سر با پیراهن

یکی از مقوله‌هایی که می‌توان شادی ایمن حسین را به طور منطقی در آن طبقه‌بندی کرد، «اشاره‌کردن یا اقدام تحریک‌آمیز یا تمسخرآمیز» است.

نشریه «اتلتیک» تلاش کرده با مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) تماس بگیرد و نظر آنها در این خصوص جویا شود تا شفاف‌سازی درباره صحنه اخراج ایمن حسین انجام دهند اما پاسخی از جانب AFC دریافت نکرده است.

برچسب ها
کد خبر : 1438
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار