loader
04:53
0
کد خبر : 2066

پنج بازیکن شگفت انگیز جام ملت ها؛ متفاوت بدون ستاره های آشنا

اختصاصی/ جام ملت های آسیا قطر ۲۰۲۳ به ایستگاه پایانی رسید و همچون ادوار گذشته بازیکنانی بودند که توانستند توجه بیشتری را به خود جلب کنند.

پنج بازیکن شگفت انگیز جام ملت ها؛ متفاوت بدون ستاره های آشنا

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، با وجود ستاره های مطرحی چون مهدی طارمی، سردار آزمون، سون هیونگ مین، لی کانگین، میتوما، کوبو، هری سوتار، سالم الدوساری و ...انتظار می رفت جام ملت های قطر محل جولان و نمایش درخشان این بازیکن سطح بالا و حاضر در تیم های مطرح اروپایی باشد اما در عمل اینگونه نشد. جام ملت های ۲۰۲۳ بیشتر از آنکه جنگ ستاره های اثبات شده قاره کهن باشد محل تولدی برای ستاره ها و پدیده های جدید فوتبال آسیا شد.

بخش ورزشی خبرگزاری فرانسه در روز پایانی جام ملت های آسیا اقدام به انتخاب ۵ بازیکن کرده که توانستند در طول مسابقات خودشان را به عنوان ستاره های تازه فوتبال آسیا مطرح کنند:

 

یزن النیمات (اردن)

یزن النیمات به همراه موسی التماری مهاجم دیگر اردن توانستند با گلهایشان را کره جنوبی را در نیمه نهایی  حذف کنند. تماری تنها بازیکن اردن در فوتبال اروپا است اما توانست توجه ایجنت ها و ماموران جذب بازیکن در سراسر دنیا را به خود جلب کند.

یزن نیمات ۲۴ ساله در بازی مرحله گروهی برابر کره جنوبی که ۲، دو مساوی شد گل زد و سپس در نیمه نهایی یک گل دیگر برابر این تیم به ثمر رساند. او همچنین در برد مهیج تیمش برابر عراق با نتیجه سه، دو گل زد. او در بازیکنی سریع و تکنیکی است که توانسته در این بازی ها ۱۰  موقعیت گل ایجاد کند که به طور مشترک دومین بازیکن تورنمنت است.

او در حال حاضر برای الاهلی قطر بازی می کند و  توانسته ۱۴ گل و ۱۵ پاس گل را به نام خودش ثبت کند.

موسی التماری (اردن)

مهاجم ۲۶ ساله با گل ها و پاس گل هایش به همراه نیمات به اردن کمک کرد تا به فینال برسد، اکنون مدعی رسیدن به عنوان بهترین بازیکن مسابقات است.

التماری در تیم مون پلیه حضور دارد، و نمایشش در قطر استعدادهای او را بیش از پیش نشان داد. او تورنمنت را با دوگلی که برابر مالزی به ثمر رساند آغاز کرد سپس در بازی آخر برابر کره جنوبی در نیمه نهایی یک گل زد و یک پاس گل هم داد. التماری تکنیکی و سخت کوش گل اول را برای یزن النیمات ساخت و۱۳  دقیقه بعد خودش با عبور از خط دفاع کره پایانی بیرحمانه را برای یورگن کلینزمن و یارانش رقم زد.

عدی دباغ (فلسطین)

تیم ملی فلسطین با رسیدن به مرحله حذفی جام ملت های آسیا برای اولین بارتاریخ ساز شد و عدی دباغ در این راه نقش مهمی ایفا کرد. او سه گل برای تیم ملی فلسطین در این دوره از رقابت های به ثمر رساند. این مهاجم  که سال گذشته به شارلوا بلژیک رفت، با قدرت در بازی هوایی و شم بالای گلزنی اش دربرابر دروازه، یک خطر دائمی برای مدافعان حریفان بود.

عدی دباغ تازه ۲۵ ساله شده و با بازی در دومین جام ملت های آسیای دوران حرفه ای اش، هنوز زمان زیادی را برای درخشش پیش رو دارد. فلسطین در مرحله یک شانزدهم نهایی با شکست دو، یک برابر قطر به پایان رسید اما دباغ همراه مصعب البطاط ستاره  این تیم بود.

عباس‌بک فیض‌الله‌یف (ازبکستان)

کار ازبکستان در این دوره از رقابت های جام ملت های آسیا در یک چهارم نهایی و ضربات پنالتی برابر قطر به پایان رسید اما به نظر آینده درخشانی برای فیض الله‌یف هافبک ۲۰ ساله این تیم در پیش رو وجود دارد. این مهاجم جوان اما توانست با گلی که برابر هند در مرحله گروهی و گلش در بازی برابر تایلند در مرحله یک هشتم نهایی نقش مهمی در صعود تیمش به یک چهارم نهایی مسابقات ایفا کرد. او البته مثل هر بازیکن جوان دیگری گاهی اوقات به طور کامل بازی نمی کند اما دومین گل ستاره زسکا مسکو در این رقابت ها یکی از مهمترین گلهایش بود و او را به عنوان بهترین بازیکن زمین برابر تایلند رساند. نمایش فیض‌الله‌یف در بازی برابر تایلند و مدافعان خشن و دونده این تیم به گونه ای بود که کاملا خط دفاعی حریف را خسته کرده بود و البته همین موضوع باعث شد که این بازیکن جوان نود دقیقه در ترکیب حضور داشته باشد.

لوکاس مندز (قطر)

اکرم عفیف ستاره سرشناس تیتر اخبار رسانه های قطری بود اما لوکاس مندز نقش کلیدی در رساندن میزبان به فینال رقابت ها داشت. مندز که در برزیل متولد شده، سابقه بازی در تیم مارسی فرانسه و تجربه حضور در لیگ قهرمانان اروپا را دارد. او اولین بازی خود را به تازگی برای تیم ملی قطر انجام داده اما در ۹ سال گذشته در فوتبال باشگاهی این کشور حضور داشته اشت. مندز که  در خط دفاعی بازیکنی آرام و اما موثر بود از تمام تجربه و قدرت دفاعی خود استفاده کرد تا قطر بدون گل از مرحله گروهی عبور کند.

 

 

برچسب ها
کد خبر : 2066
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار