loader
12:37
0
کد خبر : 9114

پیش‌بازی آلمان - دانمارک؛ اولین قدم از یک مسیر کابوس‌وار

تیم ملی آلمان در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا دانمارک را پیش رو دارد.

پیش‌بازی آلمان - دانمارک؛ اولین قدم از یک مسیر کابوس‌وار

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ تیم آلمان برای آغاز راه خود در مسیر دشوار مرحله حذفی یورو ۲۰۲۴ به مصاف دانمارک می‌رود.

شاگردان یولیان ناگلزمان با پیروزی پنج بر یک مقابل اسکاتلند، برتری دو بر صفر برابر مجارستان و تساوی شیرین لحظه آخری با گل فولکروگ مقابل سوئیس صدرنشینی خود را تثبیت کردند. حالا آلمان، به دنبال عبور از مرحله‌ای است که در دوره قبلی مقابل انگلیس شکست خورده بود. ژرمن‌ها دو شکست قبلی خود در مرحله حذفی را با نتیجه دو بر صفر مقابل فرانسه و انگلیس تجربه کرده‌اند. در دو دوره قبلی مسابقات، تیم میزبان موفق به عبور از این مرحله شده و این برای آلمان آماری امیدوارکننده محسوب می‌شود. اگر ضربات پنالتی را در نظر نگیریم، تیم‌های میزبان تنها در ۲ مسابقه از ۱۴ دیدار قبلی مرحله حذفی جام شکست خورده‌اند که هر دو باخت، به شکست یک بر صفر این تیم‌ها در رقابت فینال جام برمی‌گردد؛ پرتغال مقابل یونان در یورو ۲۰۰۴ و فرانسه مقابل پرتغال در یورو ۲۰۱۶.

نیکلاس فولکروگ که در شش مسابقه خود از تورنمنت‌های معتبر ۴ گل به عنوان بازیکن تعویضی به ثمر رسانده، یکی از امیدهای آلمان در این مسابقه حذفی خواهد بود. در میان بازیکنان اروپایی که حداقل ۱۰۰ دقیقه بازی در جام جهانی و یورو را تجربه کرده‌اند، تنها ارنست ویلیموفسکی از لهستان با میانگین هر گل در ۳۰ دقیقه آمار بهتری نسبت به هر گل در ۳۵ دقیقه فولکروگ ثبت کرده است. یکی دیگر از ستارگان آلمان، تونی کروس خواهد بود؛ او با ۳۲۴ پاس در مرحله گروهی، بیش از هر بازیکن دیگری در مرحله گروهی یورو پاس صحیح به ثبت رساند.

در طرف مقابل اما یک ستاره دیگر خط میانی به جز کروس حضور دارد؛ کریستین اریکسن. هافبک منچستریونایتد‌ در ۵۵ درصد از ۴۲ شوت تیم ملی کشورش به عنوان شوتزن یا پاسور تاثیرگذار بوده است. او اولین بازیکن دانمارکی محسوب می‌شود که در مرحله گروهی یک تورنمنت معتبر، آمار ۱۰ شوت و ۱۰ خلق موقعیت را ثبت کرده. با وجود این درخشس، دانمارک بدون برد و با سه امتیاز پایین‌تر از انگلیس و بالاتر از اسلوونی به دلیل کارت زرد یکی از اعضای کادر فنی این تیم قرار گرفت. این برای اولین بار در تاریخ است که دانمارک، حضور در مرحله حذفی یورو برای دو دوره متوالی را تجربه می‌کند. تیمی که به نیمه‌نهایی دوره قبل رسیده، در ۹ مسابقه قبلی خود از مرحله حذفی سه برد را تجربه کرده که ۲ برد آن به یورو ۲۰۲۰ برمی‌گردد. 

بازی‌های رودرروی آلمان و دانمارک

رکورد تقابل‌های دو تیم با دو برد برای هر کشور از ۴ مسابقه قبلی در تورنمنت‌های معتبر کاملاً برابر است. همچنین از ۴ بازی قبلی دو تیم در تمامی رقابت‌ها، سه دیدار به تساوی رسیده و تنها آلمان موفق شده یک بار در یورو ۲۰۱۲ مقابل دانمارک پیروزی را تجربه کند. البته که آخرین تقابل دو تیم در مرحله حذفی، به پیروزی تاریخی دو بر صفر دانمارک در فینال یورو ۹۲ برمی‌گردد. دانمارکی‌ها همچنین در پنج مسابقه قبلی خود برابر تیم میزبان در یورو شکست خورده‌اند که این اصلا آمار خوبی برای این‌ها نیست؛ این شکست‌ها، شامل باخت به آلمان در یورو ۸۸ و شکست به انگلیس در دوره گذشته مسابقات نیز می‌شود.

ترکیب احتمالی دو تیم 

آلمان: نویر، میتلشتات، اشلوتربک، آنتون، کیمیش، آندریچ، کروس، ویرتز، گوندوغان، موسیالا و هاورتز

دانمارک: اشمایکل، کریستنسن، وسترگارد، اندرسن، مائله، هویبیرگ، دلینی، باه، اریکسن، ویند و هویلوند

برچسب ها
کد خبر : 9114
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار