loader
12:36
2
کد خبر : 8658

پیش‌بازی آلمان - سوئیس؛ برندگان بالفطره!

آلمان و سوئیس جنگ صدرنشینی گروه اول یورو ۲۰۲۴ را برگزار می‌کنند.

پیش‌بازی آلمان - سوئیس؛ برندگان بالفطره!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ دو تیم صدرنشین گروه اول یورو ۲۰۲۴ در آخرین رقابت مرحله گروهی مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.

با برد پنج بر یک مقابل اسکاتلند و قطعی کردن صعود مقابل مجارستان، آلمانی‌ها نمی‌توانستد شروع بهتری از این در یورو ۲۰۲۴ داشته باشند. آلمان حالا به کسب تنها یک امتیاز برای صدرنشینی در گروه خود نیاز دارد. تیم ناگلزمان، در دو بازی ابتدایی با هفت گل زده رکورد گلزنی آلمان در تاریخ جام ملت‌های اروپا را شکست و پس از هلند در یورو ۲۰۰۸، دومین تیم تاریخ رقابت‌هاست که که در دو بازی ابتدایی خود هفت گل به ثمر می‌رساند؛ هر چند هلند در دور یک چهارم نهایی آن دوره به شکل عجیبی توسط روسیه حذف شد. دو گل از این هفت گل، توسط جمال موسیالایی به ثبت رسیده که به دنبال تبدیل شدن به دومین بازیکن تاریخ آلمان پس از میرسلاو کلوزه در سال ۲۰۰۲ است که در سه بازی ابتدایی آلمان در یک تورنمنت گلزنی می‌کند.

با حضور این ستاره جوان، ویرتز، کروس و گوندوغان، آلمان در هر دو بازی دور گروهی عملکرد فوق‌العاده‌ای در تسلط روی میانه میدان داشته است. در رقابت مقابل مجارستان، کروس رکورد ۱۲۴ پاس را ثبت کرد که تنها ژاوی با ۱۲۷ پاس رکورد بهترین نسبت به او در تاریخ جام ملت‌های اروپا دارد. او با ۴۳ پاس خط‌شکن، حداقل ۲۶ پاس بیش‌تر از هر بازیکن دیگری در زمین داد. این پنجمین باریست که آلمان در یورو، در هر دو بازی ابتدایی خود به پیروزی می‌رسد. آلمان در سال‌های ۱۹۷۲، ۱۹۸۰، ۱۹۹۶ و ۲۰۱۲ این کار را کرده بود و فقط در سال ۲۰۱۲، نتوانسته بود به قهرمانی در رقابت‌ها برسد.

سوئیس با برد سه بر یک مقابل تیم سختکوش مجارستان و تساوی برابر اسکاتلند پا به این دیدار می‌گذارد. بر اساس داده‌های سوپرکامپیوتر اوپتا، شانس حضور این تیم در مرحله حذفی ۹۹.۹۹ درصد است و معلوم نیست در چه سناریویی، سوئیسی‌ها از یورو حذف خواهند شد! ژردان شاکیری که شاید ندانید سنش از کوین دی‌بروینه کم‌تر است، بار دیگر با گل تماشایی خود مقابل اسکاتلند کمک حال تیم ملی سوئیس در این رقابت‌ها بود. در بین بازیکنان حاضر در جام، تنها کریستیانو رونالدو در تورنمنت‌های ملی بیشتری به نسبت شاکیری گلزنی کرده است. او در شش تورنمنت قبلی خود یعنی جام جهانی ۲۰۱۴، یورو ۲۰۱۶، جام جهانی ۲۰۱۸، یورو ۲۰۲۰، جام جهانی ۲۰۲۲ و یورو ۲۰۲۴ گلزنی کرده و در هر دوره، ما انتظار یک گل تماشایی از او را داریم. او حالا با ۱۰ گل، گل‌های بیش‌تری نسبت به اوزبیو، شیرر، کلایورت، رونی، رائول و زلاتان دارد. در هشت تورنمنت معتبر قبلی، سوئیس هیچکدام از بازی‌های آخر خود را واگذار نکرده و آخرین شکست آن‌ها، به باخت سه بر یک مقابل فرانسه در یورو ۲۰۰۴ برمی‌گردد.

بازی‌های رودرروی آلمان و سوئیس

سوئیسی‌ها با یک برد و دو تساوی در سه دیدار آخر خود مقابل آلمان بدون شکست بوده و این سه بازی، مجموعا ۱۶ گل داشته است. این در حالی است که در ۱۸ بازی قبلی دو تیم، آلمان ۱۶ پیروزی به دست آورده بود. آخرین تقابل دو تیم، به لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۰ برمی‌گردد که بازی یا حساب ۳ بر ۳ به اتمام رسید. ابتدای سوئیس با دو گل پیش افتاد اما آلمان موفق شد با گل‌های ورنر، گنبری و هاورتز به مسابقه برگردد. این دومین تقابل دو تیم در یک تورنمنت معتبر پس از پیروزی پنج بر صفر آلمان غربی در جام جهانی ۱۹۶۶ است.

ترکیب احتمالی دو تیم 

آلمان: نویر، کیمیش، رودیگر، تاه، میتلشتات، آندریچ، کروس، موسیالا، گوندوغان، ویرتز و هاورتز

سوئیس: زومر، رودریگز، آکانجی، شار، آبیشر، ژاکا، فرویلر، ویدمر، شاکیری، اندوی و وارگاس

برچسب ها
کد خبر : 8658
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران
کاربر میهمان

امیرعلی ندایی - 2 ماه پیش

۳ بر یک به نفع المان
1 0
کاربر میهمان

عباس افراشته اشته - 2 ماه پیش

بازی با نتیجه ۲ بر ۱ یه نفع سویس به اتمام میرسد
0 0
پربازدیدترین اخبار