loader
14:01
0
کد خبر : 9190

پیش‌بازی انگلیس - اسلواکی؛ موتور ستارگان روشن می‌شود؟

انگلیس و اسلواکی یکی از مسابقات حساس مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ را برگزار می‌کنند.

پیش‌بازی انگلیس - اسلواکی؛ موتور ستارگان روشن می‌شود؟

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ تیم ملی انگلیس پس از صدرنشینی در گروه C یورو ۲۰۲۴ در اولین مسابقه مرحله حذفی به مصاف اسلواکی می‌رود.

با وجود صدرنشینی در گروه، به ثمر رساندن تنها دو گل و عملکرد نه‌چندان رضایت‌بخش باعث ناامیدی مردم انگلیس از احتمال قهرمانی تیم ساوتگیت شده است‌. کیفیت ستارگان گران‌قیمت تیم در این جام طوری بوده که از همه آن‌ها انتقاد شود و بازیکنان انگلیس به دنبال راهی برای پاسخ به این انتقادات در رقابت با اسلواکی هستند. هری کین که یکی از دو گل انگلیس در این جام را به ثمر رسانده، یکی از اهداف انتقادات رسانه‌ها و مردم انگلیس بوده است. او در حالی پا به این مسابقه می‌گذارد که با آمار شش گل در شش مسابقه قبلی مرحله حذفی برای انگلیس و هفت گل به طور کلی در مراحل حذفی، رکورددار تاریخ فوتبال ملی انگلیس محسوب می‌شود.

انگلیس به همان اندازه که در خط حمله بدون زهر بوده، در خط دفاعی مستحکم و بی‌نقص عمل کرده است. این تیم در مجموع سه مسابقه مرحله گروهی، ۱.۱۵ امید گل را به رقبا داده که کم‌ترین میزان امید گل بین تیم‌های حاضر در مرحله گروهی محسوب می‌شود. فیل فودن که در این جام نتوانسته درخشش در لباس سیتی را برآورده کند، پس از تأثیرگذاری در ۵ شوت از ۱۲ شوت انگلیس در رقابت مقابل اسلوونی به انگلیس سفر کرد تا در کنار خانواده خود باشد اما با بازگشت به آلمان به این بازی خواهد رسید. دیگر علامت سوال ترکیب ساوتگیت زوج دکلان رایس در زمین خواهد بود؛ جایی که پس از عملکرد ضعیف کانر گلگر و ترنت الکساندر آرنولد، احتمال حضور کوبی ماینو در ترکیب اصلی انگلیس افزایش یافته است.

اسلواکی که جام را با بردی ارزشمند مقابل بلژیک آغاز کرد، پس از شکست مقابل اوکراین و تساوی مقابل رومانی به عنوان یکی از برترین تیم‌های سوم راهی مرحله حذفی جام شد. در مرحله گروهی، اسلواکی با میانگین سنی ۳۰ سال و ۲۱۸ روز مسن‌ترین تیم جام بود و مربی این تیم به بازیکنان با ۳۵ سال سن یا بالاتر ۸۰۹ دقیقه فرصت بازی داد تا از این حیث پس از ایتالیا در یورو ۲۰۱۶ رکورددار باشد. یکی از این بازیکنان مسن، مارتین دوبراوکا است که در سال‌های اخیر به دلیل حضور در ترکیب نیوکاسل و منچستریونایتد برای هواداران انگلیسی آشناست. او در ۲۳ بازی فصل گذشته برای نیوکاسل به میدان رفت و میانگین ۱.۸۳ گل خورده در هر مسابقه را ثبت کرد. اسلواکی در این مسابقه، بدون مصدوم و محروم حضور پیدا می‌کند.

بازی‌های رودرروی دو تیم

از شش بازی دو تیم، پنج مسابقه با پیروزی انگلیس به پایان رسیده است. تنها تساوی دو تیم، به آخرین تقابل در یک تورنمنت معتبر برمی‌گردد؛ جایی که اسلواکی و انگلیس در مرحله گروهی یورو ۲۰۱۶ به تساوی بدون گل رسیدند. سه‌شیر در آن مسابقه رکورد ۲۹ شوت در یک بازی یورو را به ثبت رساند که رکورد تاریخی برای آن‌ها محسوب می‌شود. آخرین دیدار دو تیم به سپتامبر ۲۰۱۷ بازمی‌گردد؛ وقتی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ انگلیس با گل‌های مارکوس رشفورد و اریک دایر اسلواکی را شکست داد. در مسابقه رفت، انگلیس با تک گل آدام لالانا در تنها تجربه سم آلاردایس روی نیمکت انگلیس به پیروزی رسیده بود.

ترکیب احتمالی دو تیم

انگلیس: پیکفورد، واکر، گوئهی، استونز، الکساندر آرنولد، ماینو، رایس، فودن، بلینگام، ساکا و کین

اسلواکی: دوبراوکا، هانکو، اشکرینیار، واورو، پکاریک، لوبوتکا، کوچکا، دودا، هاراشلین، شرانز و استرلچ

برچسب ها
کد خبر : 9190
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار