loader
11:15
3
کد خبر : 8523

پیش‌بازی اوکراین - اسلواکی؛ تداوم شگفتی در جام؟

اوکراین و اسلواکی اولین دیدار دومین جمعه جام ملت‌های اروپا را برگزار می‌کنند.

پیش‌بازی اوکراین - اسلواکی؛ تداوم شگفتی در جام؟

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ اسلواکی و اوکراین پس از یک شروع متفاوت در دور دوم یورو ۲۰۲۴ مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند.

اسلواکی، اولین شوک جام را با پیروزی یک بر صفر مقابل تیم سید یک گروه یعنی بلژیک رقم زد. ایوان شرانز با چهارمین گل خود در بیست و سومین بازی ملی، موجب این برد شد و حالا فرصت این را دارد تا پس از رابرت ویتک در جام جهانی ۲۰۱۰، تبدیل به دومین بازیکن اسلواک شود که در یک تورنمنت معتبر بیش از یک بار گلزنی می‌کند. اسلواکی در شب پیروزی شیرین مقابل بلژیک، با ۳۰ سال و ۲۲۹ روز سن تبدیل به مسن‌ترین تیم جام پس از ایتالیا مقابل اسپانیا در یورو ۲۰۱۶ شد و مشخصا تجربه، فاکتور مهمی در موفقیت تیم فرانچسکو کالزونا بوده است. دوبراوکا، کوچکا و پکاریک با بیش از ۳۵ سال سن در ترکیب اصلی اسلواکی حضور داشتند و این برای اولین بار در یورو بود که پس از فرانسه در سال ۲۰۰۸، یک تیم سه بازیکن بالای ۳۵ سال در ترکیب خود دارد. هدف این تیم، حالا کسب دو پیروزی متوالی در یک تورنمنت معتبر برای اولین بار در تاریخ خود است.

در طرف مقابل، اوکراین پس از یک شکست سنگین پا به این دیدار می‌گذارد. شاگردان سرگی ربروف، برخلاف تصور همگان با سه گل مغلوب رومانی شدند تا دیدار مقابل اسلواکی برایشان حکم مرگ و زندگی را داشته باشد. با در نظر گرفتن شکست چهار بر صفر مقابل انگلیس در دور یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۰، حالا اوکراین در دو بازی قبلی خود از یورو با اختلاف سه گل یا بیش‌تر شکست خورده است. اوکراین حالا با ۱۲ بازی بدون کلین‌شیت، رکورد بیش‌ترین بازی متوالی بدون کلین‌شیت در تاریخ یورو را ثبت کرده است و این، آمار خوبی برای تیم ربروف نیست. تیمی که با ۷۱ درصد مالکیت مقابل رومانی، شکست سنگینی را تجربه کرد. این برای اولین بار از سال ۱۹۸۰ در یورو بود که یک تیم با وجود مالکیت بیش از ۷۰ درصد، با سه گل شکست می‌خورد. سه بازیکن هجومی اوکراین در مسابقه یعنی مودریک، سیگانکوف و دوبویک تنها دو شوت در چارچوب را مقابل رومانی ثبت کردند. اوکراینی که در سه بازی آخر خود به اندازه ۱۴ بازی قبلی خود شکست خورده، حالا به دنبال جلوگیری از سه شکست متوالی برای اولین بار از نوامبر ۲۰۲۰ است.

بازی‌های رودرروی دو تیم

می‌توان گفت که اوکراین در سال‌های اخیر گربه سیاه اسلواکی بوده است. اسلواکی در ۸ تقابل قبلی برابر اوکراین، تنها دو بار به پیروزی رسیده و یکی از این بردها به برتری ۴ بر ۱ اسلواکی مقابل اوکراین در لیگ ملت‌های اروپا برمی‌گردد. 

ترکیب احتمالی دو تیم:

اسلواکی: دوبراوکا، هنکو، اشکرینیار، واورو، پکاریک، لوبوتکا، دودا، کوچکا، هاراشلین، شرانز و بوژنیک

اوکراین: لونین، زینچنکو، ماتوینکو، زابارنی، کونوپلیا، استپاننکو، شاپارنکو، مودریک، سوداکوف، سیگانکوف و دوبویک

برچسب ها
کد خبر : 8523
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران
کاربر میهمان

میلاد - 2 ماه پیش

سلام خسته نباشید تیم اسلواکی برنده این بازی میشه
0 2
کاربر میهمان

ماجد - 2 ماه پیش

دوست دارم اکراین برنده بشه
0 0
کاربر میهمان

ماجد - 2 ماه پیش

دوست دارم اکراین برنده بشه
0 0
پربازدیدترین اخبار