loader
10:09
0
کد خبر : 8814

پیش‌بازی صربستان - دانمارک؛ جدال برای همه یا هیچ

صربستان و دانمارک به دنبال اولین برد خود در یورو ۲۰۲۴ هستند.

پیش‌بازی صربستان - دانمارک؛ جدال برای همه یا هیچ

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ در دیدار حساس و سرنوشت‌ساز از دور سوم مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ دانمارک به مصاف اسلوونی می‌رود.

هر دو تیم، پس از تساوی در دور دوم پا به این دیدار می‌گذارند. صربستان با گل تعیین‌کننده لوکا یوویچ در لحظات پایانی رقابت با اسلوونی به جام برگشت و دانمارک نیز با عملکردی فوق‌العاده در دور دوم، انگلیسی‌ها را متوقف کرد. دانمارک در این مسابقه به دنبال صعود به مرحله حذفی برای دومین دوره متوالی خواهد بود؛ سه سال قبل در چنین روزهایی، اولین برد دانمارک در دور سوم مرحله گروهی یورو ۲۰۲۰ با نتیجه ۴-۱ مقابل روسیه ثبت شد و دانمارک در نهایت به مرحله نیمه‌نهایی جام رسید. دانمارک در حالی با دو تساوی این دور از یورو را آغاز کرده که در ۱۸ بازی قبلی خود از این مسابقات، تنها دو تساوی را تجربه کرده بود.

آندریاس کریستنسن و کریستین اریکسن دو ستاره دانمارک در رقابت‌های ابتدایی یورو ۲۰۲۴ بودند. مدافع بارسلونا با وجود اشتباه روی گل انگلیسی‌ها، ۱۳۸ پاس از ۱۴۱ پاس خود در دو بازی ابتدایی را به مقصد رسانده که با ۹۸ درصد پاس صحیح، بهترین آمار بین بازیکنان تاریخ دانمارک در یورو را دارد. کریستین اریکسن نیز با ۱۱ خلق موقعیت در دو بازی ابتدایی جام، رکورد خلق موقعیت یک بازیکن دانمارکی در یک تورنمنت معتبر را شکست.

صربستان که پس از پیروزی مقابل کاستاریکا در جام جهانی ۲۰۱۸ نتوانسته در هفت مسابقه اخیر خود از تورنمنت‌های معتبر به پیروزی برسد. بیش‌ترین آمار بدون برد آن‌ها با نام یوگسلاوی با هشت بازی بدون برد بین سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۸۲ بوده است. شاگردان دراگان استویکوویچ برای صعود به دور حذفی، نیاز به شکستن این روند در مونیخ دارند. این در حالیست که آن‌ها در ۱۳ مسابقه قبلی خود به چهار برد رسیده‌اند و تنها دو کلین‌شیت به ثبت رسانده‌اند.

پس از هدر دادن فرصت‌های صربستان توسط میتروویچ و ولاهوویچ و گلزنی یوویچ، احتمال تغییر در ترکیب هجومی صربستان وجود دارد. آخرین بار که یوویچ در دو مسابقه متوالی برای تیم ملی کشورش گلزنی کرد، به ژوئن ۲۰۲۲ یعنی دقیقا دو سال پیش برمی‌گردد. در جام جهانی گذشته و این یورو، یوویچ با ۱۷ شوت خطرناک‌ترین بازیکن صربستان بوده و حداقل ۹ بار بیش از بازیکنان دیگر صربستان شوت‌زنی کرده است؛ هر چند که تنها دو بار دروازه رقبا را باز کرده.

بازی‌های رودرروی دانمارک و صربستان 

پس از استقلال صربستان، دانمارک در هر سه بازی بین دو تیم به برتری رسیده است. تنها تقابل دانمارک با یوگسلاوی در یک تورنمنت معتبر، به یورو ۸۴ برمی‌گردد که دانمارک با پنج گل یوگسلاوی را شکست داد. آخرین دیدار دو تیم در دیدار دوستانه مارچ ۲۰۲۲، با سن گل یواکیم مائله، یاسپر لینداستروم و کریستین اریکسن در کپنهاگن به پایان رسیده است.

ترکیب احتمالی دو تیم 

دانمارک: اشمایکل، وسترگارد، کریستنسن، اندرسن، کریستیانسن، هویبیرگ، هیولمند، باه، اریکسن، ویند و هویلوند

صربستان: رایکوویچ، پاولوویچ، میلینکوویچ، ولیکوویچ، ملادنوویچ، لوکیچ، ایلیچ، زیوکوویچ، ولاهوویچ، تادیچ و میتروویچ 

برچسب ها
کد خبر : 8814
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار