loader
12:40
1
کد خبر : 9273

پیش‌بازی فرانسه - بلژیک؛ گل سرسبد مرحله یک هشتم

دو تیم مدعی جام هفدهم در مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ به مصاف هم می‌روند.

پیش‌بازی فرانسه - بلژیک؛ گل سرسبد مرحله یک هشتم

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ یکی از جذاب‌ترین رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ امشب بین دو تیم فرانسه و بلژیک برگزار می‌شود.

درست است که کمتر کسی از بلژیک انتظار مدعی بودن داشت اما همه منتظر صدرنشینی این تیم در گروه اسلواکی، رومانی و اوکراین بودند. با این وجود کسب رده دومی، شیاطین سرخ را به سمت نسبتاً دشوار جدول فرستاد. در طرف مقابل نیز فرانسه به عنوان شانس اول گروه D و یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی پا به این مسابقات گذاشت اما پس از تساوی مقابل هلند و لهستان، با پنج امتیاز پایین‌تر از اتریش به این مرحله رسید. با به ثمر رساندن دو گل در مرحله گروهی، فرانسوی‌ها کم‌ترین میزان گل خود در یک تورنمنت معتبر از مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۰ با یک گل زده را ثبت کردند. یکی از این دو گل، گل به خودی ماکسیمیلیان ووبر بود و دیگر گل از روی نقطه پنالتی توسط کیلیان امباپه به ثمر رسید. ۴۷ ضربه بدون پنالتی فرانسوی‌ها، هیچ کدام به دروازه رقبا نرسیدند. البته که تنها گل رقبای فرانسه در این جام نیز از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

با احتساب مرحله گروهی این دوره، فرانسه در پنج مسابقه از شش مسابقه اخیر خود در یورو به تساوی رسیده؛ آن هم در حالی که در ۲۵ بازی قبل آن، تنها در چهار رقابت مساوی را تجربه کرده بود. یکی از این تساوی‌ها، مقابل سوئیس در همین مرحله دوره قبل رقم خورد که در نهایت فرانسه در ضربات پنالتی حذف شد.

به جز فرانسه، بلژیکی‌ها نیز در مسابقات امسال با چالش‌های زیادی همراه بودند و با ۴ امتیاز به عنوان تیم دوم به این مرحله رسیده‌اند. آخرین شکست آن‌ها در مرحله یک هشتم نهایی یک تورنمنت معتبر، به باخت دو بر صفر مقابل برزیل در جام جهانی ۲۰۰۲ برمی‌گردد. این تیم در دو دوره قبلی یورو و چهار تورنمنت معتبر قبلی، صعود به مرحله حذفی رقابت‌های مختلف را تجربه کرده است. مشکل بی‌دقتی در خط حمله شاید بزرگ‌ترین کابوس بلژیک در این جام باشد. جایی که آن‌ها نیز مثل فرانسه از ۴۸ شوت به ۲ گل رسیده‌اند و پس از صربستان، بدترین آمار نرخ تبدیل شوت به گل را بین تیم‌های جام ثبت کرده‌اند. بلژیک در حالی در ۶ بازی اخیر خود در جام جهانی ۲۰۲۲ و یورو ۲۰۲۴ سه گل زده که در این مسابقات امید گل ۹.۱۵ را ثبت کرده است!

بازی‌های رودرروی فرانسه و بلژیک

این هفتاد و ششمین تقابل دو تیم فرانسه و بلژیک در تاریخ خواهد بود؛ فرانسه که ۳۹ بار برابر ایتالیا و سوئیس به میدان رفته، هیچ تیمی را بیش از بلژیک در مقابل خود ندیده است. تنها تیمی که بیش از فرانسه مقابل بلژیک قرار گرفته، هلند با ۱۲۹ بازی است. در چهار رقابت قبلی دو تیم از تورنمنت‌های بین‌المللی، فرانسه با ۱۳ گل زده و سه گل خورده به پیروزی رسیده است. تنها تقابل دوز تیم در یورو به ۴۰ سال قبل و جام ۱۹۸۴ برمی‌گردد؛ جایی که فرانسه در روز هت‌تریک میشل پلاتینی با پنج گل بلژیک را شکست داد.

ترکیب احتمالی دو تیم 

فرانسه: مانیان، کونده، اوپامکانو، سالیبا، هرناندز، شوامنی، کانته، ربیو، دمبله، گریزمان و امباپه

بلژیک: کاستلز، کاستانیه، فائس، فرتونگن، تیاته، اونانا، تیلمانس، لوکباکیو، دی‌بروینه، دوکو و لوکاکو

برچسب ها
کد خبر : 9273
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران
کاربر میهمان

Mtnh - 2 ماه پیش

فرانسه خواهد برد،
5 2
پربازدیدترین اخبار