loader
11:14
0
کد خبر : 8580

پیش‌بازی هلند - فرانسه؛ همه نگاه‌ها خیره به لایپزیش

هلند و فرانسه بازی بزرگ گروه D یورو ۲۰۲۴ را برگزار می‌کنند.

پیش‌بازی هلند - فرانسه؛ همه نگاه‌ها خیره به لایپزیش

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ دو تیم فرانسه و هلند دیدار حساس گروه D یورو ۲۰۲۴ را برگزار می‌کنند.

دیدار دو تیمی که در هفته نخست جام پیروز بازی‌های خود بودند، تا حد زیادی در سرنوشت تیم صدرنشین این گروه تاثیرگذار خواهد بود. تیم رونالدو کومان، با گل‌های کودی گاکپو و ووت وخهورست موفق به پیروزی مقابل لهستان شد و در سمت مقابل فرانسه که کار راحتی مقابل اتریش نداشت، با گل به خودی بازیکن حریف به سه امتیاز ارزشمند دور نخست رسید. در روزهای منتهی به این مسابقه، تمامی خبرها راجع به حضور یا عدم حضور کیلیان امباپه در این مسابقه بود. امباپه در لحظات پایانی رقابت با اتریش پس از برخورد سخت با کوین دانسو مدافع حریف دچار آسیب‌دیدگی سخت از ناحیه بینی شد و شایعاتی مبنی بر غیبت او در ادامه جام نیز انتشار یافت. پس از یک روز، اعلام شد که او به بازی با هلند و احتمالاً دیدار با لهستان نمی‌رسد اما امباپه، با شرکت در دو جلسه تمرینی آخر فرانسه با ماسک محافظ تمام سناریوها را از بین برد.

هلندی‌ها یقیناً از غیبت امباپه در این مسابقه سود می‌برند؛ چرا که او مجموعا شش بار مقابل هلند گلزنی کرده و یکی از این شش گل به اولین گل ملی امباپه در آگوست ۲۰۱۷ برمی‌گردد. با این حال چهار شوت امباپه در رقابت با اتریش گلی به همراه نداشت تا او با ۱۸ شوت بدون گل در جام ملت‌های اروپا، بدترین آمار یک بازیکن فرانسوی در این مسابقات از سال ۱۹۸۰ را ثبت کرده باشد. اگر امباپه به بازی مقابل هلند نرسد، احتمال حضور اولیویه ژیرو در ترکیب فرانسه بالا خواهد بود. دشان، در ۷۱.۹ درصد از بازی‌هایی که ژیرو را در ترکیب خود داشته به پیروزی رسیده. شاید عملکرد خوب ژیرو در ضربات کرنر و شروع مجدد، در این بازی کمک حال فرانسه باشد.

با احتساب گل لهستان در رقابت با هلند، سه گل آخری که تیم کومان دریافت کرده از روی ضربات کرنر رقبا بوده است. وخهورست، زننده گل برتری هلند در اولین مسابقه جام در دقیقه ۸۱ وارد زمین شد تا گل برتری تیمش و چهارمین گل خود در تورنمنت‌های معتبر را به ثمر برساند؛ سه گل از چهار گل او به عنوان بازیکن تعویضی به ثمر رسیده تا او بهترین بازیکن هلندی تاریخ از این حیث باشد. با این آمار، احتمال حضور ممفیس دیپای در نوک پیکان خط حمله تیم هلند مقابل فرانسه بیش از وخهورست خواهد بود.

بازی‌های رودرروی فرانسه و هلند

این چهارمین تقابل دو تیم در رقابت‌های یورو خواهد بود. پس برتری فرانسه در ضربات پنالتی دیدار یک‌چهارم نهایی یورو ۹۶، هلند در دو بازی مرحله گروهی یورو ۲۰۰۰ و یورو ۲۰۰۸ با نتایج ۳-۲ و ۴-۱ به پیروزی رسید. با این حال فرانسه در هفت مسابقه از هشت دیدار قبلی خود برابر هلند برنده بوده است و تنها شکست آن‌ها، به برد دو بر صفر هلند در لیگ ملت‌های ۲۰۱۸ برمی‌گردد‌. بر اساس تاریخچه مسابقه، انتظار می‌رود که این مسابقه برنده داشته باشد. در ۳۰ بازی قبلی تنها چهار رقابت به تساوی رسیده، ۱۵ بار فرانسه برده و ۱۱ بار لاله‌های نارنجی پیروز بوده‌اند.

ترکیب احتمالی دو تیم

هلند: فربروخن، آکه، فن‌دایک، دی‌فرای، دامفریز، فیرمن، شاوتن، گاکپو، ریندرز، سیمونز و دیپای

فرانسه: مانیان، کونده، اوپامکانو، سالیبا، هرناندز، ربیو، کانته، گریزمان، دمبله، تورام و ژیرو

برچسب ها
کد خبر : 8580
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار