loader
10:20
0
کد خبر : 8892

پیش‌بازی پرتغال - گرجستان؛ ملاقات دوباره کریس و گیورگی

پرتغال به دنبال کسب سومین برد متوالی خود در جام هفدهم برابر گرجستان است.

پیش‌بازی پرتغال - گرجستان؛ ملاقات دوباره کریس و گیورگی

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ تیم پرتغال پس از قطعی شدن صدرنشینی خود در دور گروهی یورو ۲۰۲۴ در بازی سوم خود به مصاف گرجستان خواهد رفت.

گرجستان با وجود اولین تجربه در یورو، مقابل ترکیه و جمهوری چک تیمی دست و پا بسته نبود و پا به پای این دو تیم رقابت‌های جذابی را انجام داد تا با یک امتیاز، شانس حضور در مرحله حذفی را زنده نگه دارد. پس از یونان در سال ۲۰۰۴، گرجستان می‌خواهد به دومین تیم تاریخ جام تبدیل شود که اولین پیروزی خود در مسابقات را مقابل پرتغال کسب می‌کند. پس از سه شکست متوالی در ژوئن و سپتامبر ۲۰۲۳، گرجستان تنها در دو مسابقه از ۹ دیدار قبلی خود شکست خورده و می‌توان گفت این تیم اکنون در فرمی ایده‌آل به سر می‌برد. هر دو گل گرجستان در این تورنمنت، توسط گئورگس میکاتادزه به ثمر رسید تا این بازیکن، ششمین بازیکن تاریخ یورو باشد که هر دو گل ابتدایی کشورش در تاریخ یورو را به ثمر می‌رساند. 

اولین امتیاز گرجستان در تاریخ یورو، با تساوی مقابل جمهوری چک به دست آمد؛ یک امتیازی که می‌توانست در آخرین لحظات مسابقه با ضربه بهتر سابا لوبجانیدزه در موقعیت تک به تک تبدیل به سه امتیاز شود. بهترین بازیکن گرجستان در این دو مسابقه اما کسی نبود جز سنگربان این تیمی یعنی گیورگی ممرداشویلی. کسی که با ۱۶ مهار، بیش از هر دروازه‌بان دیگری در جام واکنش داشته و تنها دروازه‌بان جام بوده که عنوان بهترین بازیکن زمین را کسب کرده است. گیورگی گولسیانی مدافع پرسپولیس نیز برای دقایقی فرصت حضور در رقابت با چک را پیدا کرد و ممکن است او برای سومین بار در یک سال اخیر، مقابل کریستیانو رونالدو قرار بگیرد.

با این حال احتمال این موضوع زیاد است که با توجه به صدرنشینی قطعی پرتغال، ستارگان این تیم از جمله رونالدو در رقابت با گرجستان استراحت کنند. اگر رونالدو در بازی با گرجستان حضور پیدا کند، تبدیل به اولین بازیکن اروپایی تاریخ می‌شود که رکورد ۵۰ بازی در تورنمنت‌های معتبر را به نام خودش ثبت می‌کند. رونالدو که برابر ترکیه رکورد بیش‌ترین پاس گل تاریخ جام را هم به نام خود ثبت کرد، در رقابت با گل به خودی برای تبدیل شدن به آقای گل این جام پرتغال خواهد بود!

پرتغال در هر دو بازی این جام از روی اشتباه مدافعین حریف به گل رسیده و تنها اسپانیا در یورو ۲۰۲۰، با سه گل به خودی رقبا بیش‌تر از اشتباهات حریفان سود برده است. همچنین هیچ تیمی در تاریخ یورو، در سه بازی متوالی از گل به خودی رقبا سود نکرده است.

بازی‌های رودرروی پرتغال ‌و گرجستان 

این دومین تقابل دو تیم پس از برتری دو بر صفر پرتغال در دیدار دوستانه می ۲۰۰۸ خواهد بود؛ در آن مسابقه، ژائو موتینیو و سیمائو برای پرتغالی‌ها گلزنی کردند. 

ترکیب احتمالی دو تیم

پرتغال: دیوگو کاستا، کانسلو، دیاز، سیلوا، سمدو، نوس، پالینیا، فرناندز، برناردو سیلوا، فلیکس و رونالدو

گرجستان: ممرداشویلی، دوالی، کاشیا، کورکولیا، سیتایشویلی، مکوابیشویلی، کوچوراشویلی، کاکابادزه، کواراتسخلیا، داویتاشویلی و میکاتادزه

برچسب ها
کد خبر : 8892
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار